Gå til innhold

Jeg spiser kun nugatti som pålegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om det?

Har lest så mange innlegg om nugatti her inne, er jo så mye motstand. 
Er jo like mye sukker i nugatti som i syltetøy, men samtidig mener mange at syltetøy ikke er like ille? Finnes så mye pålegg som er mye mer usunt enn nugatti som er "akseptabelt", mens nugatti er fyfy. Er det siden det er sjokolade?

Anonymous poster hash: 24dc3...e7e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Påstanden din om sukkermengde og syltetøy stemmer jo bare om du spiser det mest sukrede syltetøyet da, de fleste jeg kjenner spiser enten hjemmelaget syltetøy med ganske lite sukker eller kjøpesyltetøy med lite eller ingenting sukker. Da får du næringen fra bæra uten sukkeret..

Men det er riktig at nugatti ikke er det verste sjokoladepålegget, det er melk og nøtter i det så du får noe næring. Men ellers er det temmelig næringstom mat med masse kalorier, ikke spesielt sunt med andre ord.

Du trenger bl.a proteiner, vitaminer, mineraler og anioksydanter, hvor mye av det tror du at det er i nugatti?

Nå er ikke jeg nutaggimotstander på noen som helst måte, vi har det alltid i skapet og det er ikke uvanlig med en skive med nugatti som "dessert" etter frokost her i huset, men vi spiser jo mer næringsrik mat til alle måltider ellers og er aktive, sunne, slanke og friske mennesker både store og små.

Alt med måte er det noe som heter, også når det kommer til nugatti. En skive nå og da er helt greit, men du kan ikke leve på nugatti og tro du har et godt kosthold.

Anonymous poster hash: 400fa...d41
Skrevet

Bare fordi det ikke er verre enn noe annet betyr det ikke at dt er sunt å spise det hver dag!! Variert kost er viktig;) og nughatti er vel strengttatt ikke noe vi trenger. det eneste som er sunt med nughatti er at det er nøtter i:P

Anonymous poster hash: 7dda0...fdc
Skrevet

Nutella er da myyyye bedre :)

Skrevet

Nutella er da myyyye bedre :)

Synes det er himmelsk i syden, men her hjemme er det ikke godt i det hele å store. Sikkert fordi jeg ikke spiser det på loff her hjemme :P

Skrevet

Jeg tenker at det er sært og umodent, og at du driver aktivt selvbedrag om du har nugatti som hovedpålegg med argumentasjonen "det finnes da så mye annet som er mer usunt."

Litt som å røyke fordi heroin er mer skadelig. Men din kropp, spis hva du vil for min del.

Anonymous poster hash: b2479...5ac
Skrevet

Synes Nutella fungerer på det meste (grovt brød, fint brød, rundstykker, knekkebrød, skje, Ritzkjeks ...)

Ellers er peanøttsmør og Hapå blitt en hit i løpet av graviditeten (gjemmes innerst i kjøleskapet) :P *flau*

MEN om 2,5 uke er det slutt ;)

Skrevet

Har ikkje særlege motførestillingar mot sjokopålegg utover at det ikkje er etandes, eg finn det direkte grufullt med sjokolade på gjærbakst (klarar ikkje eingong sjokoladecroissant). Syltetøy er verre i mine auge då det knappast er næringsstoff i det, men det også er greit om ein et med måte.

Men å ete det dagleg er i overkant, sjølv om det er plass til meir utskeiingar i kosthaldet til ein vaksen enn til eit barn før det går utover inntaket av næringsstoff.

Skrevet

Hvis du bare spiser nugatti så vil det etter all sannsynlighet bli et problem for deg på sikt. På samme måte som om du bare spiste syltetøy med mye sukker i på brødskiver.

Så mye sukker gir deg ustabilt blodsukker hver gang du spiser det og på sikt er du super kandidat for diabetes - flere og flere får det i yngre alder enn tidligere. Men, ditt valg....

Anonymous poster hash: d1ab5...c58
Skrevet

Hva tenker dere om det?

Har lest så mange innlegg om nugatti her inne, er jo så mye motstand.

Er jo like mye sukker i nugatti som i syltetøy, men samtidig mener mange at syltetøy ikke er like ille? Finnes så mye pålegg som er mye mer usunt enn nugatti som er "akseptabelt", mens nugatti er fyfy. Er det siden det er sjokolade?

Jaha? Hva er dette "mye mer usunne" pålegget, som er akseptabelt? Jeg synes ikke syltetøy heller er greit jeg da, annet enn på f.eks. vafler, og da i samme setting som man spiser kake. Men har ikke noe med mat å gjøre.

Vanlig pålegg for meg er ost, kjøttpålegg, egg, laks, leverpostei, avokado, banan, skivet tomat etc. Evt økologisk peanøttsmør (dvs uten sukker/søtning, kun miste peanøtter og salt). Er dette mer usunt enn nugatti altså?

Anonymous poster hash: a5d93...2a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...