Gå til innhold

Hvor gjør dere av brukte vaskekluter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som er brukt til å vaske bæsj feks? Kan jo ikke hive de i skittentøyet mens de er våte, for da blir alt surt.

Og lite delikat at de henger framme på vaske osv.

Hva gjør du?

Anonymous poster hash: 7cceb...edf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slenger i utslagsvasken og hiver i maskinen hver ettermiddag.. kanskje ikke det mest optimale mtp bakterievekst men det er nå sånn det gjøres her da...

Anonymous poster hash: 95223...fb3

Skrevet

Enten hiver jeg den i vaskemaskinen med en gang på 95 grader, ellers hiver jeg den i en plastpose og inn på vaskerommet og vasker den når maskinen er klar. Men for all del, ikke knyt igjen posen! Det gjør mannen min, og da stinker det når man åpner den opp igjen :(

Anonymous poster hash: afe95...4d1
Skrevet

Henger de til tørk på vaskerommet :)

Skrevet

Har de i en bøtte med klorinvann

Anonymous poster hash: 1caeb...b40

Skrevet

Tørker av bæsjen med engangskluter jeg, så det er ikke bæsj på vaskeklutene. Vaskeklutene henger på badekaret til de er tørre også går de i skittentøyet.

Anonymous poster hash: 00e2b...ea8
Skrevet

Tørker av bæsjen med engangskluter jeg, så det er ikke bæsj på vaskeklutene. Vaskeklutene henger på badekaret til de er tørre også går de i skittentøyet. Anonymous poster hash: 00e2b...ea8

Enig med deg, her går det i engangskluter til di bleiene. Og må jeg bruke en klut, blir den kastet.

Anonymous poster hash: 109bc...ac2

Skrevet

Jeg ville kastet dem i en søppelpose og vasket på 95 grader så snart som mulig. Synlig bæsj ville jeg tørket av med dopapir og brukt hansker. 

Skrevet

Brukar tørrserviettar til rumpevask, vaskeklutar blir brukt til resten av ungen. Har eigen stamp til slikt under stellebordet, dei tynne klutane vi brukar tørkar før det blir lukt av dei.

Skrevet

Jeg ville kastet dem i en søppelpose og vasket på 95 grader så snart som mulig. Synlig bæsj ville jeg tørket av med dopapir og brukt hansker.

Hansker for å bytte møkkbleie på din egen unge?! Snakk om å være fisefin!

Anonymous poster hash: 71ea8...d8c

Skrevet

Ikke at det har skjedd til nå....men andre vaskekluter slenger jeg rett i maskinen. Så ligger de der til neste gang jeg skal vaske. Vasker stort sett hver dag uansett så det blir jo ikke akkurat liggendes lenge.

Men som oftest kaster jeg kluter etter bruk og kjøper nye, tynne engangskluter

Skrevet

Skyller alltid rumpa i rennende vann, så vi har ikke det problemet.

Anonymous poster hash: 58c50...a26

Skrevet

Bruker bare våtservietter ved vasking etter bæsjing jeg også. Henger vaskeklutene som brukes til tørk på vaskerommet eller inni maskinen hvis jeg skal sette en kokvask eller 60grader senere på dagen.

Anonymous poster hash: 0e0d7...1b5

Skrevet

Jeg hadde en egen liten bøtte eller plastkasse hvor jeg la alle bæsjeklutene til jeg vasket dem. Gikk vel 1 maskin til dagen eller annen hver dag.

Skrevet

Hansker for å bytte møkkbleie på din egen unge?! Snakk om å være fisefin!

Anonymous poster hash: 71ea8...d8c

Absolutt ikke. Det er mye mer praktisk enn å vaske hender midt i bleieskiftet samtidig som man skal passe på at ungen ikke detter ned av stellebordet (eller stikker av)!

Gjest Dr. Grey
Skrevet

Bruker tørr- / våtservietter til bleieskift, vaskekluter brukes til morgenstell og kveldsstell. Etter bruk henges de på kanten av skittentøyskurven, går stort sett en maskin om dagen uansett.

Gjest Julia1984
Skrevet

Bruke hansker for å skifte bleier på eget barn??

Skrevet

Bruker våtservietter til bæsjen, men vasker med vaskeklut etterpå. Vi har en egen skittentøyskurv til vaskekluter og gulpekluter (som vi også bruker til stelleunderlag) på badet. Dette er en vanlig papirkurv og vi henger vaskeklutene på kantene og dytter dem oppi når de er tørre.

Anonymous poster hash: c3f50...7d7
Skrevet

Det ville ikke falt meg inn å bruke hansker ved bleieskift på eget barn! Det blir så unaturlig og fremmedgjort. Jeg er ingen stor fan av bæsjebleier, men klarer da å vaske hendene etterpå! Bruker stort sett våtservietter, men når jeg må bruke kluter, skyller jeg dem, og henger dem på stativet til skittentøyposene..

Anonymous poster hash: a8df5...846
Skrevet

Bruker engangsvaskekluter til rompevask uansett bæsj eller tiss. (lite miljøvennlig, i know.....)

Bruker våtservietter kun når vi er på tur, og bruker så langt som mulig kun vann ved bleieskift. Vaskeklut av tøy benyttes på resten av ungen, den bruker vi i 2 dager før den henges til tørk over kanten til skittentøyskurven på vaskerommet og blir med på neste kokvask :)

Skrevet

Det ville ikke falt meg inn å bruke hansker ved bleieskift på eget barn! Det blir så unaturlig og fremmedgjort. Jeg er ingen stor fan av bæsjebleier, men klarer da å vaske hendene etterpå! Bruker stort sett våtservietter, men når jeg må bruke kluter, skyller jeg dem, og henger dem på stativet til skittentøyposene..

Anonymous poster hash: a8df5...846

Når vasker du hendene? Når ren bleie er på? I tilfelle er ikke bleia helt ren..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...