Gjest Anybody Skrevet 16. juni 2013 #26 Skrevet 16. juni 2013 Mannen hiver det i matavfallsdunken.Hvorfor i all verden gjør han det? Det er da ikke mat! X min som jobbet i renoveringsetaten sa utrolig mange kastet blomster og slikt i matsorteringen og han fattet ikke hvorfor! Det ødelegger jo systemet og skal ikke dit! Det er vel fordi vi ikke vet bedre. Hvor skal det da? Kast det i restavfall
stjertløvetann Skrevet 16. juni 2013 #27 Skrevet 16. juni 2013 Mannen hiver det i matavfallsdunken. Hvorfor i all verden gjør han det? Det er da ikke mat! X min som jobbet i renoveringsetaten sa utrolig mange kastet blomster og slikt i matsorteringen og han fattet ikke hvorfor! Det ødelegger jo systemet og skal ikke dit! Vel, i heftet vi får fra de som henter søpla her står det at blomster/potteplanter og organisk hageavfall (kvist, løv, gress, ugress) skal i bioavfall/våtorganisk, så det varierer vel fra plass til plass da..?
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. juni 2013 #28 Skrevet 16. juni 2013 Mannen hiver det i matavfallsdunken. Hvorfor i all verden gjør han det? Det er da ikke mat! X min som jobbet i renoveringsetaten sa utrolig mange kastet blomster og slikt i matsorteringen og han fattet ikke hvorfor! Det ødelegger jo systemet og skal ikke dit! Vel, i heftet vi får fra de som henter søpla her står det at blomster/potteplanter og organisk hageavfall (kvist, løv, gress, ugress) skal i bioavfall/våtorganisk, så det varierer vel fra plass til plass da..? Det samme står i våres..
Gjest Anybody Skrevet 16. juni 2013 #29 Skrevet 16. juni 2013 Mannen hiver det i matavfallsdunken.Hvorfor i all verden gjør han det? Det er da ikke mat! X min som jobbet i renoveringsetaten sa utrolig mange kastet blomster og slikt i matsorteringen og han fattet ikke hvorfor! Det ødelegger jo systemet og skal ikke dit! Vel, i heftet vi får fra de som henter søpla her står det at blomster/potteplanter og organisk hageavfall (kvist, løv, gress, ugress) skal i bioavfall/våtorganisk, så det varierer vel fra plass til plass da..? Det samme står i våres.. Så rart er det det samme som matavfall? De grønne posene? Fikk så streng beskjed fra min x at det var helt feil og ble så mye ekstra jobb og poenget med sortering ble borte osv osv... Jaja da får dere gjøre som det står i deres papirer selvsagt My bad! Får lære meg kildekritikk ...
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. juni 2013 #30 Skrevet 16. juni 2013 Mannen hiver det i matavfallsdunken.Hvorfor i all verden gjør han det? Det er da ikke mat! X min som jobbet i renoveringsetaten sa utrolig mange kastet blomster og slikt i matsorteringen og han fattet ikke hvorfor! Det ødelegger jo systemet og skal ikke dit!Vel, i heftet vi får fra de som henter søpla her står det at blomster/potteplanter og organisk hageavfall (kvist, løv, gress, ugress) skal i bioavfall/våtorganisk, så det varierer vel fra plass til plass da..? Det samme står i våres.. Så rart er det det samme som matavfall? De grønne posene? Fikk så streng beskjed fra min x at det var helt feil og ble så mye ekstra jobb og poenget med sortering ble borte osv osv... Jaja da får dere gjøre som det står i deres papirer selvsagt My bad! Får lære meg kildekritikk ... Ja det er det samme. Men kan ikke akkurat påstå at han legger gresset i sånne små matavfallsposer heller da.. De råtner vel bort?? Vi har alltid gjort det. Helt fra vi hadde sånn kompostdunk i hagen som man spar ut det nederste laget når det har blitt (illeluktende) moll. Da var det visst så bra. Tok jo vekk den verste lukta i alle fall en stund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå