Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Samboeren har en tendens til å gi ettåringen sjokolade, ikke mye om gangen men ganske ofte. Han mener jeg er overhysterisk og at det ikke gjør noe om baby får en liten sjokoladebit hver dag. Jeg mener det er unødvendig og at han kan holde seg til å få smake i selskaper o.l. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 58b24...6f3
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 Her er sjokolade lørdagsgodt, og lørdaggodt har vi ikke innført før ungene selv har vært gamle nok til å spørre etter det, eldre enn 1 år med andre ord. Hvorfor i alle dager skal en 1-åring ha sjokolade i det hele tatt? Er på ingen måte en slik forelder med angst for sukker altså, men det er da ingen vits å innføre lørdagsgodt enda når ungen er bare ett år. De er jo mer en fornøyd med frukt o.l. Anonymous poster hash: 138c3...af7
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #3 Skrevet 16. juni 2013 Er ingen fanatiker og mener stort sett: Alt med måte. Men en 1 åring aner jo ikke hva sjokolade er, så hvorfor gi han/henne smaken på det. Det kommer tidsnok. Anonymous poster hash: d183e...946 Anonymous poster hash: d183e...946
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Takk for svar. Nettopp det jeg mener. Han blir like glad for blåbær som sjokolade. Jeg viser han denne tråden, så setter pris på om andre har meninger:-) Anonymous poster hash: 58b24...6f3
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 De dauer jo ikke av det, men det er totalt unødvendig. Og usunt, både for store og små.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #6 Skrevet 16. juni 2013 Her får ettåringen sjokolade på lørdager. Mef storebror ventet vi lenge med å gi søtt, men vi kan bare glemme å gi lørdagsgodt til storebror og ikke til lillesøster - det skjønte vi tidlig hver dag hadde jeg nok ikke likt selv om det ikke er verdens undergang heller. Bedre å gi ettåringen fruktsnack. De fleste barn elsker jo frukt Anonymous poster hash: 4bd35...bd5
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #7 Skrevet 16. juni 2013 Nå er en ettåring liten, men jeg mener nå at det å for eksempel bare på godteri på lørdager kan få mennesker til å hamstre unødigt når det endelig står noe søtt på bordet. Man kan styre mengden for barnet når det er lite, men det blir vanskelig når h*n blir større og får lommepenger eller flytter hjemmefra. Tror mye overvekt går på at folk ikke klarer å begrense seg, og det kan være innlært i barndommen fordi man da fikk skynde seg å spise slik når man fikk sjansen for å nyte det. En ettåring er liten, og rosiner og friske bær eller frukt rekker i massevis som godteri. Men jeg er av den mening av man hellere kan spise litt, men ofte og nyte det fremfor å hamstre på lørdagskvelden. Derfor får da også vår gutt på 21 mnd frukt og rosiner vi vet han liker hver dag, og ikke bare på lørdag. Om vi voksne spiser en kakebit eller sjokolade får han lov å smake, men ikke mer enn et lite hjørne av sjokoladebiten eller en teskje av kaken. Det er dog ikke hver dag vi spiser slikt, men det skjer nok oftere enn en gang i uken. Vanlig smågodt får han ikke - er ikke så veldig begeistret for å skulle proppe ham med uendelige lister av E-stoffer helt enda. Dette innebærer også at vi voksne bare spiser slikt for eksempel når vi er alene på kino en gang i halvåret eller noe. Anonymous poster hash: c7f41...96e
Appelsinpiken Skrevet 16. juni 2013 #8 Skrevet 16. juni 2013 Her får hun sjokolade rett som det er. Det har vært litt reiser i det siste, så da vart det litt mye kindersjokolade i skapet
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #9 Skrevet 16. juni 2013 * fysj, her var det mye stavefeil, gitt *mobil-helvetes-stavekontroll!* Anonymous poster hash: c7f41...96e
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 16. juni 2013 #10 Skrevet 16. juni 2013 At ettåringen får sjokolade av og til ser jeg ikke noen problemer med. Men til og med sukker-liberale meg synes hver dag er unødvendig ofte. En smak på lørdager og i selskap synes jeg er helt greit. Vi voksne bør jo heller ikke gnafse i oss snop hver dag ;-)
nagini Skrevet 16. juni 2013 #11 Skrevet 16. juni 2013 Jeg skjønner ikke poenget med å gi en så liten unge sjokolade i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #12 Skrevet 16. juni 2013 Betyr dette at han spiser sjokolade hver dag? I så fall burde han revurdere tankegangen litt.. Er fort gjort å gå fra en liten bit hver dag til ganske mye mer.. Anonymous poster hash: cdba7...e4a
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #13 Skrevet 16. juni 2013 en ettåring er ikke baby! Anonymous poster hash: b3834...c37
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #14 Skrevet 16. juni 2013 Takk for svar. Nettopp det jeg mener. Han blir like glad for blåbær som sjokolade. Jeg viser han denne tråden, så setter pris på om andre har meninger:-) Anonymous poster hash: 58b24...6f3 Viser han denne tråden? er du 10 år eller? Anonymous poster hash: 7189a...d4d
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #15 Skrevet 16. juni 2013 Takk for svar. Nettopp det jeg mener. Han blir like glad for blåbær som sjokolade. Jeg viser han denne tråden, så setter pris på om andre har meninger:-) Anonymous poster hash: 58b24...6f3 Viser han denne tråden? er du 10 år eller? Anonymous poster hash: 7189a...d4d Han gadd ikke opprette egen bruker for anledningen og da ble det slik at jeg skriver på vegne av begge for å finne ut hva som et normalt. Har du et problem med det eller? Anonymous poster hash: 58b24...6f3
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #16 Skrevet 16. juni 2013 Takk for alle svar:-) Anonymous poster hash: 58b24...6f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå