Gå til innhold

Farlig å slanke seg (litt) i begynnelsen av graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant akkurat ut at jeg er gravid, er nå fire uker på vei. Er på vei nedover og har noen kilo jeg kunne tenkt meg å ta av, men lurer på om dette utgjør noen risiko i og med at jeg er gravid? 

Har seks kilo å ta av, og bruker en uke på å gå av en kilo. 

Noen som vet?

Anonymous poster hash: 522a8...c90
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe vits da. 

Anonymous poster hash: 2e9f9...bce
Skrevet

Du vil jo mest sannsylig legge di på deg gjennom svangerskapet pass heller på å spise sunt å ofte å holde vekte mest mulig stabil der du er nå :) tror du vil få beskjed av lege om å ikke slanke deg men

Anonymous poster hash: 81e72...0fe

Skrevet

Ville heller jobba med å begrense vektoppgangen.

Skrevet

Forrige svangerskap gikk jeg kun opp det jeg gikk ned igjen rett etter fødsel. Er litt overvektig, og hadde vært ok å komme under 25 i bmi før graviditet. Er nesten akkurat ferdig med amming av førstemann, og ønsker ikke å gå ned i vekt under amming pga giftstoffer som da kommer over i morsmelka... derfor er det jo ca to år til jeg kan begynne å ned i vekt igjen (hvis jeg er heldig å få til amming også denne gang).

Skrevet

Forrige svangerskap gikk jeg kun opp det jeg gikk ned igjen rett etter fødsel. Er litt overvektig, og hadde vært ok å komme under 25 i bmi før graviditet. Er nesten akkurat ferdig med amming av førstemann, og ønsker ikke å gå ned i vekt under amming pga giftstoffer som da kommer over i morsmelka... derfor er det jo ca to år til jeg kan begynne å ned i vekt igjen (hvis jeg er heldig å få til amming også denne gang).

Disse stoffene går over i ungen om du slanker deg mens du er gravid så det er ikke noe bedre.

Passe heller på å ikke gå opp for fort i svangerskapet.

tren og spis sunt.

Anonymous poster hash: 8e83d...e4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...