Gå til innhold

Kan naboen nekte meg ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

at jeg setter søppelposen utenfor døra mi? 
Jeg bruker å sette den der til jeg skal ut i løpet av dagen...om jeg ikke er ut den dagen så tar jeg den etter at barna har lakt seg...

fikk klage fra naboen om at det så så stygt ut når søppelposen sto utenfor døra mi :S

Anonymous poster hash: 8ff9b...158
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel kanskje ikke nekte. Men det ser jo stygt ut. Samt at fugler kan komme å rote i søpla å dra det utover.

Anonymous poster hash: caeb3...cff

Skrevet

Hva du gjør på din trapp har ikke naboen noen ting med, så nei, det kan han ikke nekte deg.

Men enig med naboen i at det ikke ser pent ut da.. Plutselig kommer det noen skjærer eller kråker og hakker hull i posen og drar innholdet utover også, ikke særlig apetittelig.

Anonymous poster hash: 064c2...0fc
Skrevet

Bor du i blokk eller i eget hus? Da jeg bodde i blokk sto det skrevet i borettslagsreglene at det ikke var lov.

Skrevet

Hva skjedde med å gå ut med søpla med én gang, eller ta den ut da NÅR man går ut??? Synes det er både stygt og ekkelt at stinkende søpleposer står sånn utenfor døren, æsj.. Men det er vel kanskje ikke ulovlig nei :)

Anonymous poster hash: bab0c...945

Skrevet

Lurer også på om du bor i blokk eller i hus.

Om du bor i blokk så ville jeg også reagert på søppelposer i gangen. Det lukter, det er ekkelt og ser der stygt ut.

I hus får du nesten gjøre som du vil så. Kjedelig for deg om mus eller fugler drar utover søpla di. Men det er ikke mitt problem.

Anonymous poster hash: bd27a...36f
Skrevet

jeg bor i eget hus.. ikke i blokk nei ! :) 

ja, det ser jo ikke pent ut.. men han har ikke rett til og klage på det fordi?

Skrevet

jeg bor i eget hus.. ikke i blokk nei ! :) 

ja, det ser jo ikke pent ut.. men han har ikke rett til og klage på det fordi?

Selvfølgelig kan han klage, men du trenger ikke ta klagen til etterretning

Anonymous poster hash: bd27a...36f

Skrevet

Hvor langt har du til søppelbøtta? Hvorfor ikke lage en ny rutine og gå ut med søpla hver kveld når ungene har lagt seg? Og hvorfor i alle dager vil du ha søpla på trappa?

Skrevet

Jeg tenker på at rottene kommer smått om senn. 

Anonymous poster hash: 27aa5...3d4
Skrevet

Hvor langt har du til søppelbøtta? Hvorfor ikke lage en ny rutine og gå ut med søpla hver kveld når ungene har lagt seg? Og hvorfor i alle dager vil du ha søpla på trappa?

jeg har et lite stykke, ikke så langt...men langt nok til at jeg ikke kan springe ut imens barna er våken.

jeg går jo med søppla seinest etter barna har lakt seg, gjerne før det.

Det blir ganske raskt en full søppelpose i løpet av dagen når jeg har 2 små barn som bruker bleie.

så ofte må jeg knyte for den før kvelden, og da hender det seg at jeg ikke har tid før de har lakt seg...

Skrevet

Det er noe du lærer å ikke gjøre når skjærene har hatt kalas i søppelposen din. Og den neste timen går med til å plukke søppel i hagen og nedover gata. Får bare håpe at det ikke er den tiden i måneden når posen er full av bind/tamponger.

Skrevet

Rotter og sånn er ikke noe problem ihvertfall siden jeg har katt ! :)

Skrevet

Hu skrive jo at hu tar det NÅR hun går ut evt NÅR barna har lagt seg. Å nei du trenger ikke bry deg med din nabo som antagelig hadde funnet noe annert å klage over ;) om det ser fint ut eller ikke er det fremdeles ditt hus å kunne hatt enn søppelsekk på trappa om du ville ;) bare for å sette det på spissen

Anonymous poster hash: 3a275...a04

Skrevet

Har du søppelbøtte med hjul på? Sett den i nærheten av utgangsdøra og sett den ved veien når det er tømmedag.

Skrevet

Har du søppelbøtte med hjul på? Sett den i nærheten av utgangsdøra og sett den ved veien når det er tømmedag.

jaa, men kan ikke ta den med utenfor døra, når flere i borettslaget bruker samme søppelbøtte ;P

Skrevet

Hu skrive jo at hu tar det NÅR hun går ut evt NÅR barna har lagt seg. Å nei du trenger ikke bry deg med din nabo som antagelig hadde funnet noe annert å klage over ;) om det ser fint ut eller ikke er det fremdeles ditt hus å kunne hatt enn søppelsekk på trappa om du ville ;) bare for å sette det på spissen

Anonymous poster hash: 3a275...a04

hehe, endelig noen som klarte å bemerke seg det ! :P 

hehe, ja...nesten så jeg vurderer det, bare for å protestere... men orker ikke å være bitch :P

Skrevet

jaa, men kan ikke ta den med utenfor døra, når flere i borettslaget bruker samme søppelbøtte ;P Anonymous poster hash: 8ff9b...158

Nei da blir det nok liv og røre ;)

Skrevet

jaa, men kan ikke ta den med utenfor døra, når flere i borettslaget bruker samme søppelbøtte ;P Anonymous poster hash: 8ff9b...158

Nei da blir det nok liv og røre ;)

hehe, ja, det kan jeg love deg ! :P 

alle damene i borettslaget her er sånn dramaqueener og hormonelle småbarnsmødre... :P vurderer å flytte ! :P

Skrevet

Du skrev at du bor i hus, men er det selveier eller i borettslag? Ser ikke at du har skrevet noe om det, men mulig jeg ikke leste godt nok ;)

Anonymous poster hash: 216d0...aa4

Skrevet

Jeg bor i rekkehus og setter posene i yttergangen vår for så å ta de med neste gang en av oss går ut.

Her kommer fuglene og drar alt utover om det står noe ute på trappa. 

Kan du kanskje kjøpe deg en kasse med lokk du kan sette posen (e) i til du får tid til å kaste de?

Anonymous poster hash: 4402b...c67
Skrevet

Ja kjøp deg en av de litt store søplebøttene med lokk av metall de har på Ikea. Sett en søplesekk i den og ta med deg sekken til fellessøpla når den er full.

Skrevet

å, det var ikke dumt !! :) takk for tipset ! :) 

jeg bor forresten i egen leilighet i borettslag ! :P

Skrevet

Jeg bor i rekkehus og setter posene i yttergangen vår for så å ta de med neste gang en av oss går ut.

Her kommer fuglene og drar alt utover om det står noe ute på trappa. 

Kan du kanskje kjøpe deg en kasse med lokk du kan sette posen (e) i til du får tid til å kaste de?

Anonymous poster hash: 4402b...c67

Jeg er glad du ikke er min nabo, hi... ;) Å ha søppel stående utenfor døren betyr jo at det lukter vondt, ser stygt ut, og det er en fare for at fuglene drar søppelet ut og det kommer rotter (du kan nok ikke stole fullt på katten din her, altså).

Hvis du absolutt må pakke sammen søppelet før barna sover, synes jeg anonym her over hadde et godt forslag med å kjøpe en egen søppelbøtte (med lokk som sitter godt) og la søppelet ligge der til barna sover. Jeg skjønner det kan være frustrerende med naboer som legger seg opp i "alt", men akkurat søppel har jeg nulltoleranse for, spesielt etter å ha måttet plukke opp søppel etter naboenes poser som skjærene har dratt utover... :\

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...