trollemor86 Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Jeg har en liten som akkurat fyllte 1 år. Den siste mnd har han vært utrolig urolig på kveldstid, og når jeg tenker etter så kan det virke som han har vondt i magen. Jeg sluttet å amme ham da han var 11 mnd, han gikk da over til mme. Når 1 årsdagen nærmet seg begynte vi forsiktig å blande inn litt vanlig melk i flaskene for å se hvordan det gikk. Jeg har prøvd å tenke litt på hva som kan plage ham på kveldstid siden han er så urolig, å lurer litt på om det kan være laktoseintoleranse? Han har ofte en del luft i magen på kvelden. Det er også da han har fått i seg mest melk etter en stor porsjon grøt pluss en flaske. Tenker nå å prøve med laktosefri melk evnt. Kutte grøten også en liten periode. Er det noen som hàr vært blrti noe lignende som har råd? Om det skulle være laktoseintoleranse, hvor lenge må vanene endres før vi kan merke en forbedring? Takker for alle svar og erfaringer!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Det kan ta flere uker før han blir bedre så vær tålmodig! Du kan også kjøpe laktosefri mme på apoteket (kan fåes på blå resept). Det er viktig å kutte ut absolutt all melk ei stund før du gradvis kan introdusere litt for å se om han tåler det. Det er melk i veldig mange matvarer som leverpostei, pølser, brød osv så sjekk hva alt inneholder og velg de produktene som er melkefri. Anbefaler deg å dra til legen og innfør laktosefri kost isamråd med han/henne. Håper han blir bedre:) lykke til:) Anonymous poster hash: d2bd7...eac
trollemor86 Skrevet 15. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2013 Vi har heldigvis time på helsestasjonen neste uke, så da skal jeg også ta det opp der! Takk for tips om å sjekke ekstra nøye på alt, hadde aldri kommet på at det var melk i leverpostei og slike produkter!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 Min datter hadde til stadighet vondt i magen og gasset omgivelsene sine ihjel. Etter at vi gikk over til laktosefri-melk, var forandringen merkbar! 1-2 dager etterpå var hun som et nytt menneske og klagde ikke lenger over mageknip Anonymous poster hash: daf77...be9
Liaes Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 Gutten vår har laktoseintolleranse og han reagerer med halsbrann/sure oppstøt på kveld/natt. Vi merket det med at han begynte og bli vanskelig og legge, styrte mye og ville ikke ligge. Om gutten din er laktoseintollerant så vil dere merke forbedring i løpet av ett døgns tid. Små barn med laktoseintolleranse vil også ofte ha seig/bløt avføring med en ganske sur lukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå