Gå til innhold

må jeg ta glukisebelastnings test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått beskjed av JM at det er anbefalt i uke 24, pga at jeg er overvektig sant har diabetes i familien. Tok det sist å med flotte resultater. Denne gang.har heg ikke lyst. Tar blodsukker hver gang jeg er hos jm og det med fine resultater. Samt at jeg har fin urin og blodtrykk. Er i uke 24 nå å føler meg jo helt bra MÅ jeg virkelig møte opp til time på onsdag å ta den?? Eller kan jeg si jeg ikkw ønsker med mindre det er behov? (at man ser det på blodsukker å urin osv)

Anonymous poster hash: 15a8e...402

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager skrivefeil , går litt unna på tlf:)

Anonymous poster hash: 15a8e...402

Skrevet

Ingen kan tvinge deg, så lenge du ikke er tvangsinnlagt er det helt frivillig.

Men jeg ville jo absolutt gjort som anbefalt da, selv om den testen er skikkelig ekkel. Jeg har tatt den i mine svangerskap pga store barn, fine blodprøver og urinprøver, ikke overvektig, men produserer barn på nærmere 5 kg, da er det også anbefalt å sjekke.

Anonymous poster hash: 4a940...18e
Skrevet

Nei, det er selvfølgelig ikke tvang. Det er helt opp til deg om du vil følge evidensbaserte råd i svangerskapsomsorgen.

Anonymous poster hash: 9c7c5...ad0
Skrevet

Du MÅ jo ikke, men jeg synes ikke det at du ikke har lyst er en god nok grunn. Det tar et par timer av ditt liv, og kan i ytterste konsekvens redde ditt barns liv. Jeg ser virkelig ingen gode grunne til å la være...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...