Gå til innhold

Vurderer å sette opp gjerde mot naboen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i hus i rekke...

Er ikke gjerde mot naboen og vi kan fint sette opp et gjerde. Er kanskje bare 2-3 meter...

I dag gikk naboen og en venn inn på vår terasse å sto å diskuterte noe på eiendommen?!! Er ikke det jævla frekt? Jeg satt på kjøkkenet og så på....

Dette har hendt 1 gang før, da gikk naboen over vår eiendom for å prate med naboen på andre siden.

Har bodd i rekkehus før, da hadde vi gjerde overalt og det var herlig! Må naboen være enig om vi setter opp et lite gjerdE?

Anonymous poster hash: d9065...5a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har fest da så sikkert litt beduget, men allikevel! Vi har også hatt fest...sto ikke på deres eiendom å pratet.!

Skrevet

Bor man i rekkehus må man vel tåle folk på alle kanter.

Du er i din fulle rett til å sette opp gjerde. Hvis dere ikke har noen form for hekk/gjerde/skille på plenen er det vel ikke rart at naboens besøk ikke vet at de befinner seg i din hage???

Anonymous poster hash: eb163...c94

Skrevet

Vi har ikke hage kun terasse og naboen bare hage så når han trør fra sin hage til terassen så vet han godt hvor han er!!

Er bare til å flytte om dette fortsetter tenker jeg. Er mange hus til salgs i området og gjerde skal vi få opp hvis ikke.

Skrevet

Haha! Ser man virkelig ikke hvor hagene slutter og begynner? Ser for meg en liten pussig seanse her.

Skrevet

Bare å sette opp et gjerde det, på kanten av terrassen deres f.eks? Høre med naboen om de er intressert i å spleise på et gjerde? Viktig med "grenser" som er tydelig, selv om man bor i rekkehus.. 

Anonymous poster hash: 74237...1b7
Skrevet

Ja, det er veldig frekt og veldig merkelig! Sett opp gjerde du.

Anonymous poster hash: 56587...146

Skrevet

Sett opp gjerde. Strømgjerde kunne kanskje vært noe? :)

Nei, helt seriøst - når man bor tett må man være litt rundere i kantene og finne seg i å se folk. Jeg sier ikke at det er ok at de til stadighet står på din terrasse eller går over din hage.

Men så vidt jeg kan se har naboen din gått inn på din eiendom tilsammen to ganger. Er det virkelig så krise?

Er det ikke bedre å si fra til ham?

Å sette opp et gjerde uten å si noe til naboen tenker jeg at er en "kald skulder" til naboen og bidrar neppe til et hyggelig naboskap, noe jeg skulle mene er greit å ha når man bor i rekkehus.

Skrevet

Nei, helt seriøst - når man bor tett må man være litt rundere i kantene og finne seg i å se folk. Jeg sier ikke at det er ok at de til stadighet står på din terrasse eller går over din hage.

Men så vidt jeg kan se har naboen din gått inn på din eiendom tilsammen to ganger. Er det virkelig så krise?

Å sette opp et gjerde uten å si noe til naboen tenker jeg at er en "kald skulder" til naboen og bidrar neppe til et hyggelig naboskap, noe jeg skulle mene er greit å ha når man bor i rekkehus.

Vi har stor terrasse og stort eiendom egentlig, store hus så er ikke slik at naboen ikke ser hvor grensen går! Vi har ikke hage da bare stor terrasse og bed.....

Skal selvfølgelig si i fra når vi setter opp gjerde! Hallo. De er hyggelige mennesker tror jeg. Kun pratet med de 2 ganger, men irriterte meg at naboen måtte stå på vår terrasse å diskutere noe om plen eller mark..han pekte iallefall og skulle vise vennen sin noe..........

HI

Skrevet

Bare å sette opp et gjerde det, på kanten av terrassen deres f.eks? Høre med naboen om de er intressert i å spleise på et gjerde? Viktig med "grenser" som er tydelig, selv om man bor i rekkehus.. 

Anonymous poster hash: 74237...1b7

Ja det er planen...:)

HI

Skrevet

Vi har stor terrasse og stort eiendom egentlig, store hus så er ikke slik at naboen ikke ser hvor grensen går! Vi har ikke hage da bare stor terrasse og bed.....

Skal selvfølgelig si i fra når vi setter opp gjerde! Hallo. De er hyggelige mennesker tror jeg. Kun pratet med de 2 ganger, men irriterte meg at naboen måtte stå på vår terrasse å diskutere noe om plen eller mark..han pekte iallefall og skulle vise vennen sin noe..........

HI

Sitter du å følger med på samtalen? Sjekker hvor naboen peker?

Så om de hadde pekt mot huset ditt og diskutert de flotte blomstene du har i vinduskarmen, eller den flotte lampa, da hadde du blitt mindre irritert???

Hvis de begynner å jevnlig ta seg til rette på din terrasse, ta med seg stoler og grill f eks. DA synes jeg du kan gjøre dem oppmerksom på at dette er privat eiendom. Men at han en gang gikk tvers over terrassen for å prate med en nabo, og en annen gang stod der en liten stund og pratet med en venn, jeg tror kanskje du må jobbe med å tilpasse deg omgivelsene, legge fra deg irritasjonen, og bli kjent med dem som bor vegg i vegg med deg:-)

Du kunne fått MYE verre naboer enn disse!!!

Anonymous poster hash: eb163...c94

Skrevet

Sett gjerne opp et gjerde hvis du vil, men synes du reagerer litt vel mye på at naboen har vært over på deres eiendom 2 ganger. Hvis det hadde vært et gjentagende problem, så skjønner jeg at du hadde reagert, men hvis han bare har gjort det 2 ganger, så er vel det mer unntaket enn regelen. 

Anonymous poster hash: 7da60...f44
Skrevet

Hvorfor er det ikke gjerde eller hekk eller noe i utgangspunktet egentlig? Synes man må være ganske gode venner med naboen for å dele tomt på denne måten, jeg, for det kan lett føre til konflikter.

Anonymous poster hash: 46bd2...66c
Skrevet

Når han sto på din terasse, hvorfor gikk du ikke ut og spurte om det var noe du kunne hjelpe med?

Selv om man bor i rekkehus må man vise respekt for andre og holde seg på sin side og ikke ta seg til rette.

Svigerinnen min bodde tidligere i midtleiligheten i et rekkehus. Der trampet barn og voksne ut og inn av deres hage og opp på deres terrasse. Ingen respekt i det hele tatt. De kunne ikke sitte ute og spise pga naboene.

Jeg kan aldri bo i rekkehus med mindre det er gjerdet som tydelig viser grenser.

Anonymous poster hash: e2f83...f53

Skrevet

sett opp gjerde..eller hekk

Anonymous poster hash: 8d9ee...933
Skrevet

Sett opp gjerdet! Gjorde vi og sjeleglad for det. Gidder hverken ukjente unger skal bruke vår hage som lekeplass el snarveier til venner ( ser det skjer hos de uten gjerder) el voksne ta seg til rette. Får vi heller bli upopulære virke sære. Jeg bryr meg ikke! Man må ikke bli bestevenn med naboer, normalt naboforhold holder i massevis.

Anonymous poster hash: 84c12...85e

Skrevet

Hvorfor har ikke nordmenn toleranse?

Æsj...

Anonymous poster hash: cb983...109

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...