Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Har deres barn lekser i neste uke? Det har mitt. Synes det er kjipt siden det er siste uke på skolen. Har også fått den faglige vurderingen av barnet mitt. Veldig overrasket. Står at det er en del han ikke kan som jeg VET han kan. Spurte han om de tingene i dag og han svarte meg riktig. Hvordan sjekker lærerne egentlig nivået? Lat dere barna slippe lesing, matte og engelsk i feriene? 2 mnd. uten fagene vil jo gjøre at dem ikke husker når de er tilbake på skolen til høsten. Anonymous poster hash: 9c43a...275
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Vi kommer til å ha en halv time med repetisjon hver morgen og kveld gjennom sommeren. Også blir det en kosedag med eksamen på slutten av ferien. Noe ansvar må vi foreldre ta også.. Anonymous poster hash: b9b2e...edb
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 Litt lekser neste uke (finn et dikt du kan lese høyt for klassen etc). Skal holde lesing, gangetabell og engelsk varmt (begynner i 4. klasse). Finskrift bruker vi nok ikke energi på Anonymous poster hash: b4e48...111
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 Vi kommer til å ha en halv time med repetisjon hver morgen og kveld gjennom sommeren. Også blir det en kosedag med eksamen på slutten av ferien. Noe ansvar må vi foreldre ta også.. Anonymous poster hash: b9b2e...edb Jøss, imponerende! Anonymous poster hash: bcda8...ca0
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 He he, nei her er det nok lekser neste uke, men sommeren er fri. Vi har da klart oss vi, har vi ikke? ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Førsteklassingen min har lekser hele neste uke ihvertfall :-) Og det er ikke noe som heter å "slippe" lesing og matematikk, vi koser oss med lesing hver dag, og snakker ofte om hva man bruker tall til i hverdagen. Det skal være gøy å lære :-) Anonymous poster hash: 8f867...ca2
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 Jeg vet helt ærlig ikke for dattera mi har vært hjemme pga sykdom torsdag og fredag. Men tipper de har lekser kanskje tom. torsdag selv om fredag er kosedag.. Håpeløst masse lekser her til å være 2.klassing. Vi skal vel lese og regne litt i sommer, men ikke lekser eller plikt, da er de leie skolesaker når skolen begynner igjen. Signerer sekretøsa, vi har klart oss vi og
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #8 Skrevet 15. juni 2013 Første klasse, ingen lekser. De skal i alle fall på en heldagstur som bare er kos, siste skoledag er bare kos, det er andre "koseaktiviteter" og rydding/vasking på planen, og læreren har faktisk uttrykt at neste uke er en "koseuke"... Egentlig ikke helt sikker på om jeg synes det trenger være "kos" en hel uke før 8 ukers sommerferie jeg men. Ideelt sett bør man vel holde ferdighetene litt ved like i ferien, men jeg vet at det kommer til å bli mest med tanken. Kommer likevel til å ha som mål å få lest litt hver dag, og ellers snike inn litt fag når det faller seg naturlig. Anonymous poster hash: b4351...20d
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #9 Skrevet 15. juni 2013 Kommer til å holde lesingen varm med en bok han synes er så kjekk, matten gjennom spilling å engelsk gjennom snakking i utlandet men ikke noe mer enn det. Starter i tredje klasse Litt lekser har di i neste uke tirsdag har di aldri lekser siden det er fri på onsdagene så tipper det blir to dager med lekser. Anonymous poster hash: 41317...0d0
Gjest Thunder Road Skrevet 15. juni 2013 #10 Skrevet 15. juni 2013 Førsteklassingen har ikke lekser. Det er aktivitetsdager, rydding, kos og lek hele uken! Synes det er i meste laget jeg da. Kunne godt ha hatt "vanlig" skole de tre første dagene neste uke hvertfall. Tredjeklassingen vet jeg ikke enda.
Mamma til tre gutter Skrevet 15. juni 2013 #11 Skrevet 15. juni 2013 Ingen lekser dei to siste ukene her..
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #12 Skrevet 15. juni 2013 6.klassingen har ikke lekser men har fått ukeplan med ting som at de skal huske å levere bibliotekbøker, viske ut ting de har streket i skolebøkene før de leveres inn osv. 3.klassingen har ikke hatt lekser i uken som har gått, og har ingen uken som kommer. Her er onsdag siste skoledag. Lese gjør vi hele sommeren, de leser jo bøker i ferien akkurat som resten av året. Begge to leser på sengen hver kveld. Matte gjør vi ikke så mye av om sommeren, men litt repetisjon av gangetabellen o.l. er ting vi driver med for gøy av og til... Anonymous poster hash: 88147...af5
Nullstress;) Skrevet 15. juni 2013 #13 Skrevet 15. juni 2013 her er det ingen lekser neste uke JOOOHOOO det er jo lesing og regning i hverdagen uansett, i allefall om man er litt kreativ. så blir ikke noe lekser i ferien her i allefall, men kommer til å lese sammen, hjelpe til med overslag i butikker, regne ut hvor mye lommerpenger, hva koster hva og hvor mye har vi igjen osv... det får jaggu holde
skinnfilla Skrevet 15. juni 2013 #14 Skrevet 15. juni 2013 Ungene slutter skolen på onsdag:) da er det kosedag med godteri, brus og kake:) De har ikke lekser neste uke . Vært mye kos siste uka også. Dyredag på fredag,hvor alle kunne ha med se kjæledyret sitt. Det kom alt fra mus, duer og kaniner til hester ,hunder ,edderkopper og høns. 1 kl på turer, hjemmebesøk, bollebaking... 7 kl var i badeland og på stranda... Sånn går no dagan
Husbygger Skrevet 15. juni 2013 #15 Skrevet 15. juni 2013 Fjerdeklassingen vår har lekser, andre og sjette klassingene har ikke fått ukeplanen enda.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #16 Skrevet 15. juni 2013 Vi kommer til å ha en halv time med repetisjon hver morgen og kveld gjennom sommeren. Også blir det en kosedag med eksamen på slutten av ferien. Noe ansvar må vi foreldre ta også.. Anonymous poster hash: b9b2e...edb Hehe, synes jeg ser det! Anonymous poster hash: be10b...c3a
Sølvpanter Skrevet 15. juni 2013 #17 Skrevet 15. juni 2013 Jeg vet faktisk ikke I ferien må de lese litt hver dag i valgfri bøker/blader for å vedlikeholde lesingen (kan godt være Donald...), og så prøver jeg å være flink å involvere dem dersom det er skolerelaterte ting i hverdagen. Som å legge sammen summer i butikkene, snakke litt om hva som skjer rundt om i verden og kanskje trekke noen paralleller til historie, snakker litt engelsk av og til for moro osv, men er ikke snakk om noen skole eller opplegg akkurat. Eneste er altså er jeg er nøye på lesingen. Minst 10-15 min hver dag. Men så har jeg et barn som trenger jevn lesetrening da.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #18 Skrevet 17. juni 2013 2. klassingen har ikke lekser denne uka, tre dager skole igjen. Hun leser alltid selv på senga før hun sovner, og det ser jeg ikke noen grunn til å droppe i sommer. I tillegg leser hun ofte for lillebroren. Og siden jeg selv holder på med matte og fysikk blir det mye regning og naturfag i hverdagen uansett: "Hvordan blir regnbuen til, hvorfor er fargen på ulike skyer forskjellig, hvorfor kan månen være oppe på dagen, hvorfor er det lyst på kvelden, hvor mange pølser må vi ha hvis alle skal ha to hver, hvor mange ark med tre innbydelser på må vi skrive ut når du skal invitere 11 jenter i bursdag, osv". Dette er ting vi har snakket om i det siste som kommer til å fortsette til de blir mer enn lei av det. Tanten hennes snakker engelsk med henne, og det er jeg veldig takknemlig for. I den alderen er alle interessert i å lære. Kjedelige oppgaver er ikke alltid gøy, men viktig å holde læringsmotivasjonen oppe synes jeg. Anonymous poster hash: 123e2...ed9
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #19 Skrevet 17. juni 2013 Har deres barn lekser i neste uke? Det har mitt. Synes det er kjipt siden det er siste uke på skolen. Har også fått den faglige vurderingen av barnet mitt. Veldig overrasket. Står at det er en del han ikke kan som jeg VET han kan. Spurte han om de tingene i dag og han svarte meg riktig. Hvordan sjekker lærerne egentlig nivået? Lat dere barna slippe lesing, matte og engelsk i feriene? 2 mnd. uten fagene vil jo gjøre at dem ikke husker når de er tilbake på skolen til høsten. Anonymous poster hash: 9c43a...275 Nei, de har ikke lekser. Vi får heller ingen faglig vurdering ved skoleslutt og elevene får ikke komme inn i skolebygningen eller bruke skolens bøker den siste uken. Utrolig dårlig utnyttelse av tiden. Torsdag og fredag som var ble brukt til innlevering av bøker og vasking av klasseromet. Denne uken brukes en dag, hele dagen, til å se på en fotballkamp, en dag er det avsluttningsfest med kaker og brus, en dag skal være "utehobbydag (?), og de andre dagene vet vi ikke hva de skal gjøre. Anonymous poster hash: 6b8ac...7bc
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #20 Skrevet 17. juni 2013 Dette er siste uken her vi bor og dette blir da den 3 uken uten lekser. Det syns jeg faktisk er ganske så dårlig. Hvorfor skulle de ikke ha det disse ukene når de har så lang skolefri? Anonymous poster hash: 3fa71...598
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #21 Skrevet 17. juni 2013 Ingen lekser denne uka nei, og det er helt greit. De har ikke ordentlig skole denne uka heller, bare lek og turer. Går i 2. klasse. Han skal ikke gjøre noe skolearbeid i ferien, men skal to uker på sommerskole da Lesing og engelsk blir holdt vedlike iløpet av ferien uansett. Anonymous poster hash: 15b2e...4f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå