Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Jeg er helt ny her. Kommer fra Kvinneguiden som har samme eiere som DIB og BIM og jeg husker at dette var et problem for flere brukere på begynnelsen til midten av 2000 tallet. Hvordan er det egentlig her? Føler dere nickbrukere at det er lett å holde styring på infoen dere deler her inne? Eller kan det være lett å bli litt for fortrolig når man har vært her en stund? Har noen av dere hatt tilsvarende opplevelser? Anonymous poster hash: 28e0d...711
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Har vært her lenge og har ikke sett dette problemet på lenge så at du er ny her inne tar jeg med en STOR klype salt Anonymous poster hash: cb0a7...8c9
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 Er her sjelden nå (mye rundt 2005). Da var det et problem, ja. Mange som bretter ut for mye, og endel som holdt greie på enkeltbrukere. Ikke vanskelig å kjenne igjen folk da... Anonymous poster hash: 61f5a...47b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 Legger man ut navn og adresse og oppfører seg provoserende, så kan det lett bli slik ja. NETTVETT! Anonymous poster hash: ca1e2...bdc
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 Tar også det at du er ny her med en klype salt Anonymous poster hash: ebb9f...2ec
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Hvis man ikke gjør som juliea eller konditoren som hun nå kaller seg, så er sjangsen liten for å bli stalket. Hub oppga navn, adresse, bilde av seg selv, fortalte om alt mellom himmel og jord. Ble tilslutt desverre truet og fikk brev i posten.. Hadde hun bare hatt nettvett kunne hun unngått dette... Anonymous poster hash: 8d68e...2db
Gjest Morn du Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 Mange har nok blitt veldig forsiktige med hva de legger ut her, etter episoder med brukere som har lagt ut for mye info. I tillegg er det vel en del som signerer anonymt nå som ikke gjorde det tidligere. Hjelper ikke å stå for det man ytrer når man legger ut mer enn nok info til å bli identifisert.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #8 Skrevet 15. juni 2013 Ja, det vil jeg påstå. Jeg har vært bruker her i mange år, mer eller mindre aktiv. Med jevne mellomrom kommer det opp en historie om noen som blir "avslørt". Viktig å tenke over hva man deler. Vet ikke om det gjøres bevisst, men det kommer spørsmål av typen Hva heter mannen din, hva heter barna dine, hvor bor du, hva jobber du og mannen med, hva heter dine ekser osv osv. Hvis man går inn for det, er det nokså lett å kjenne igjen mange. Jeg har kjent igjen noen jeg møter ellers i livet, men har aldri tenkt igjen tanken på å skulle være detektiv overfor ukjente. Anonymous poster hash: d6037...7ae
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #9 Skrevet 15. juni 2013 Dette er en offentlig nettside og alt man skriver her kan leses av ALLE med internettilgang. Nettvett er det dårlig med og innimellom er det noen episoder. Anonymous poster hash: 3b939...f75
MammantilNurket Skrevet 15. juni 2013 #10 Skrevet 15. juni 2013 Hvis man ikke gjør som juliea eller konditoren som hun nå kaller seg, så er sjangsen liten for å bli stalket. Hub oppga navn, adresse, bilde av seg selv, fortalte om alt mellom himmel og jord. Ble tilslutt desverre truet og fikk brev i posten.. Hadde hun bare hatt nettvett kunne hun unngått dette... Anonymous poster hash: 8d68e...2db Dette var før min tid her inne. Kan så være at hun var uklok med tanke på hva hun valgte å dele, MEN det kvalifiserer da ikke til trusler og slemme brev?? Dette er jo et forum hvor brukerne primært skal være mødre og vordende mødre, ikke sant?? Det virker det jo rimelig søkt å se for seg en sliten småbarnsmamma med kul på magen som sitter hjemme ved kjøkkenbordet og lager slemme brev med utklippede avisbokstaver i beste Detektimen-stil???
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #11 Skrevet 15. juni 2013 Jeg aner ikke om det er noen stalkere her, for jeg er helt ny. Men jeg vil si at jeg har(på relativt kort tid) identifisert opptil flere bekjente her inne, basert på enkel informasjon de gir fra seg. Man får raskt en anelse på hvem det kan være, og man ser etterhvert at det stemmer med alt de har å fortelle. Og noen ganger virker det som de synes det er helt greit at alle og enhver vet veldig personlige ting om dem. Har flere ganger sittet og rødmet i stolen min. Man må jo ikke tro man er "anonym" så lenge man bruker nick. Anonymous poster hash: 76a2e...b0b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #12 Skrevet 15. juni 2013 Hvis man ikke gjør som juliea eller konditoren som hun nå kaller seg, så er sjangsen liten for å bli stalket. Hub oppga navn, adresse, bilde av seg selv, fortalte om alt mellom himmel og jord. Ble tilslutt desverre truet og fikk brev i posten.. Hadde hun bare hatt nettvett kunne hun unngått dette... Anonymous poster hash: 8d68e...2db Nå har hun lagt ut informasjon som fører en rett til fullt navn og adresse igjen Hjelpes. Anonymous poster hash: 3b939...f75
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #13 Skrevet 15. juni 2013 Hvis man ikke gjør som juliea eller konditoren som hun nå kaller seg, så er sjangsen liten for å bli stalket. Hub oppga navn, adresse, bilde av seg selv, fortalte om alt mellom himmel og jord. Ble tilslutt desverre truet og fikk brev i posten.. Hadde hun bare hatt nettvett kunne hun unngått dette... Anonymous poster hash: 8d68e...2db Dette var før min tid her inne. Kan så være at hun var uklok med tanke på hva hun valgte å dele, MEN det kvalifiserer da ikke til trusler og slemme brev?? Dette er jo et forum hvor brukerne primært skal være mødre og vordende mødre, ikke sant?? Det virker det jo rimelig søkt å se for seg en sliten småbarnsmamma med kul på magen som sitter hjemme ved kjøkkenbordet og lager slemme brev med utklippede avisbokstaver i beste Detektimen-stil??? Absolutt hele verden har tilgang til denne nettsiden. Anonymous poster hash: ca1e2...bdc
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. juni 2013 #14 Skrevet 15. juni 2013 Det er faktisk ikke noen grunn til at man skal bli truet fordi om man velger å gå åpent ut her inne? De som gjør sånne ting er syke. Det er det samme som å si at damer i kort skjørt kan om det selv når de blir voldtatt.
Gjest Morn du Skrevet 15. juni 2013 #15 Skrevet 15. juni 2013 Hvis man ikke gjør som juliea eller konditoren som hun nå kaller seg, så er sjangsen liten for å bli stalket. Hub oppga navn, adresse, bilde av seg selv, fortalte om alt mellom himmel og jord. Ble tilslutt desverre truet og fikk brev i posten.. Hadde hun bare hatt nettvett kunne hun unngått dette... Anonymous poster hash: 8d68e...2db Dette var før min tid her inne. Kan så være at hun var uklok med tanke på hva hun valgte å dele, MEN det kvalifiserer da ikke til trusler og slemme brev?? Dette er jo et forum hvor brukerne primært skal være mødre og vordende mødre, ikke sant?? Det virker det jo rimelig søkt å se for seg en sliten småbarnsmamma med kul på magen som sitter hjemme ved kjøkkenbordet og lager slemme brev med utklippede avisbokstaver i beste Detektimen-stil??? Forumet er laget for foreldre ja, men ALLE kan lese det. Feks kan du, for alt jeg vet, være mann i 50 åra, en jente på 16, eller bestemor. Greia er at man ikke må legge ut for mye personlig info, plutselig står det en gærning på døra di.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #16 Skrevet 15. juni 2013 Det er faktisk ikke noen grunn til at man skal bli truet fordi om man velger å gå åpent ut her inne? De som gjør sånne ting er syke. Det er det samme som å si at damer i kort skjørt kan om det selv når de blir voldtatt. Selvfølgelig er det ingen grunn til det, men dette forumet er åpent, noe som betyr at ethvert menneske som evner å bruke internett kan lese alt som skrives her. Når man vet dette så tar man noen grep for å beskytte seg selv og familien sin, akkurat som at man låser døra når man forlater huset sitt. Det er jo ikke greit eller lov å stjele, men det finnes folk som utnytter de åpningene de finner, dessverre. Anonymous poster hash: 3b939...f75
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. juni 2013 #17 Skrevet 15. juni 2013 Hvis man ikke gjør som juliea eller konditoren som hun nå kaller seg, så er sjangsen liten for å bli stalket. Hub oppga navn, adresse, bilde av seg selv, fortalte om alt mellom himmel og jord. Ble tilslutt desverre truet og fikk brev i posten.. Hadde hun bare hatt nettvett kunne hun unngått dette... Anonymous poster hash: 8d68e...2db Dette var før min tid her inne. Kan så være at hun var uklok med tanke på hva hun valgte å dele, MEN det kvalifiserer da ikke til trusler og slemme brev?? Dette er jo et forum hvor brukerne primært skal være mødre og vordende mødre, ikke sant?? Det virker det jo rimelig søkt å se for seg en sliten småbarnsmamma med kul på magen som sitter hjemme ved kjøkkenbordet og lager slemme brev med utklippede avisbokstaver i beste Detektimen-stil??? Absolutt hele verden har tilgang til denne nettsiden. Anonymous poster hash: ca1e2...bdc Var nok de de skjulte seg bak de som truet Juliea og ungen hennes også.. dumme nek. Og 100% sikkert fra dette foraet. Smålige drittkjerringer. Ønsker man å stalke noen kan man bare gå inn på 1881.no?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #18 Skrevet 15. juni 2013 Hvis man ikke gjør som juliea eller konditoren som hun nå kaller seg, så er sjangsen liten for å bli stalket. Hub oppga navn, adresse, bilde av seg selv, fortalte om alt mellom himmel og jord. Ble tilslutt desverre truet og fikk brev i posten.. Hadde hun bare hatt nettvett kunne hun unngått dette... Anonymous poster hash: 8d68e...2db Dette var før min tid her inne. Kan så være at hun var uklok med tanke på hva hun valgte å dele, MEN det kvalifiserer da ikke til trusler og slemme brev?? Dette er jo et forum hvor brukerne primært skal være mødre og vordende mødre, ikke sant?? Det virker det jo rimelig søkt å se for seg en sliten småbarnsmamma med kul på magen som sitter hjemme ved kjøkkenbordet og lager slemme brev med utklippede avisbokstaver i beste Detektimen-stil??? Absolutt hele verden har tilgang til denne nettsiden. Anonymous poster hash: ca1e2...bdc Var nok de de skjulte seg bak de som truet Juliea og ungen hennes også.. dumme nek. Og 100% sikkert fra dette foraet. Smålige drittkjerringer. Ønsker man å stalke noen kan man bare gå inn på 1881.no? Forstår ikke hva du vil frem til med det første avsnittet. Stiller meg overhodet ikke bak folk som truer andre, om det er det du prøver å si, men det er en kjensgjerning at man må ta ansvar selv for å holde seg trygg. Dvs, lås døra, ikke legg ut adressen din på nett med navnet til barnet ditt, og ikke løp beruset og lettkledd i trange bakgater. Anonymous poster hash: ca1e2...bdc
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #19 Skrevet 15. juni 2013 Dette forumet sliter vel i grunn med det aller meste. Anonymous poster hash: 8d232...459
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå