Gjest Ziva Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Avslutning på skolen. Og i den anledning skal alle guttemammar lage mat til buffeen. Og jentemammane skal lage dessert/kake (noen som kan bytte for en dag slik at jeg kan være guttemamma). For å gjøre det enkelt for meg selv så tenkte jeg å lage muffins men ble litt usikker. Har eksamen på mandag og avslutningen er på tirsdag. Jeg har kurs frem til kl 17 og må møte Liten og Stor på skolen. Det starter kl 17.30 og jeg er nok ikke der før kl 18. Mine "krav" er at kaken må kunne lages dagen før. Må ikke kreve noe av forberedelser før servering (kan ikke kreve for mye av stor) Smaker muffins like godt dagen etter steking? Vet av tidligere lærdom (barnehagen) at det alltid blir mange sjokoladekaker.
gale damen Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 *s* jeg har akkurat bakt muffins til bursdag i morgen... 6 egg 200 g smør 300 g sukker 2 dl melk vaniljestang 8 dl hvetemel 200 g bringebær 3 ts bakepulver Rør egg og sukker sammen til det er luftig. Smelt smør på svak varme. Hell melken i smøret og ha i skrapet av en vaniljestang. Hell blandingen i eggedosisen. Bland mel og bakepulver og rør det inn. Putt bærene i til slutt. Jeg fikk 20 muffins i stor former av den blandingen:-) 225 grader i 15 minutter
prekæs Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 Flere dagligvareforretninger har fryste eple, sjokolade og krydderkaker. De ser ut og smaker som hjemmebakt (etter min mening) er alltid vellykkede og roer stresshormonene til en stresset mor. Kjøpte krydderkake sist jeg var i din situasjon og den forsvant i hvertfall på ett blunk. Kan kjøpes på formiddagen og bare stå til tining.
Gjest Ziva Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Flere dagligvareforretninger har fryste eple, sjokolade og krydderkaker. De ser ut og smaker som hjemmebakt (etter min mening) er alltid vellykkede og roer stresshormonene til en stresset mor. Kjøpte krydderkake sist jeg var i din situasjon og den forsvant i hvertfall på ett blunk. Kan kjøpes på formiddagen og bare stå til tining. God ide, men til 56 barn + foreldre så utgår det denne gangen.
Gjest amandine Skrevet 16. juni 2013 #7 Skrevet 16. juni 2013 Gulrotkake i langpanne er greit! Si fra om du trenger oppskrift!
Gjest Ziva Skrevet 16. juni 2013 #8 Skrevet 16. juni 2013 Gulrotkake i langpanne er greit! Si fra om du trenger oppskrift! Off course og gjerne med glasur til, hvis du har.
valkyrien Skrevet 16. juni 2013 #9 Skrevet 16. juni 2013 Eplekaker er også enkle å lage og gode dagen etter
Gjest amandine Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Ha ha sorry.. Mye hjelp herfra...glemte jo at jeg var på fotballcup! 6 egg 6 dl sukker til eggedosis 6 dl hvetemel 3 ts bakepulver 3 ts kanel 3 ts vaniljesukker 2 dl nøytral olje eller smeltet smør 6 revne gulrøtter stekes i langpanne på 175 grader i ca 40 min. Avkjøl og ha på glasur av 1 pk kremost 120 g mykt smør 8 dl melis og 4 ts vaniljesukker. jeg pynter av og til med revet appelsinskall Den kan fryses uten glasur, da skjærer jeg den i ruter og fryser ned med glasur i pose ved siden av. Så tiner du når du trenger og tar på glasuren da. Ellers er den holdbar som bare det.
Gjest sug lut Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 Jeg har ingenting i en bakeguru-tråd å gjøre, men jeg kan i hvert fall ønske lykke til med eksamen!
Gjest Ziva Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 Jeg har ingenting i en bakeguru-tråd å gjøre, men jeg kan i hvert fall ønske lykke til med eksamen! Takk, endelig ferdig nå. Bare å vente på svar nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå