Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Jeg har snudd barnet mitt i bilen, og det er så "flaut". Huff, føler at alle glaner på meg og tenker at jeg er en dritdårlig mor. For alle veit jo at de skal sitte bakovervendt i bil leeenge enda! Barnet mitt spyr i bilen, jeg har prøvd alt. Det er ti min å kjøre til butikken, og på turen dit blir hun så kvalm at hun er survete hele handlinga og spyr nesten alltid på turen hjem. På lengre turer er det alltid spying. Blir så ukonsentrert når jeg kjører, har fokus på barnet og lytter etter "spylyder" så jeg skal rekke å stoppe før det kommer. noen med spysjuke barn som har lure råd? Anonymous poster hash: 9a3ad...347
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Kva er ALT du har prøvd då? Anonymous poster hash: af1e6...882
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 Hehe, når du legge ut et sånt innlegg her så kan jeg bare ønske deg lykke til! Du kommer til å bli totalt halshugget Min gutt blir også bilsyk, men ikke på såpass korte turer. Vi gjorde det sånn at jeg satt bak sammen med han på bilturer over en halvtime og "tok imot" Nå er han 3,5 og vi snur han før vi drar å ferie i sommer. For øvrig kan det hjelpe å passe på hva hun spiser før dere kjører. Om vi ga sukkerholdige ting eller melk siste timene før biltur så var løpet kjørt. Prøv å være VELDIG nøye med kosthold, det er eneste som har fungert for oss. Anonymous poster hash: 98ff4...5e0
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 armbånd, sånn kvalmestillende urt (husker ikke hva den heter i farta), spise, ikke spise, drikke, ikke drikke, se på div ute for å holde oppmerksomheten utenfor bilen (ikke så lett), kjøre om natta så han sover, godt med friskluft, lette klær, mange pauser, ikke noe søtt... ja, jeg regner med å bli halshugget - derfor anonymknappen ;-D Anonymous poster hash: 9a3ad...347
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 Da kan jeg bli halshugget sammen med deg HI.... Han er 18 mnd og sitter også framovervendt, har gjort det siden vi bytta ut babysetet. Det ble rett og slett for trangt for føttene hans og sitte bakovervendt. Synes ingen trenger å kalle noen ansvarsløs for det, ærlig talt. Her inne er det så mange bedrevitere, og det er en del som skal være bedre enn andre hele tiden. Og sånn går no dagan Anonymous poster hash: 00229...9ad
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Da kan jeg bli halshugget sammen med deg HI.... Han er 18 mnd og sitter også framovervendt, har gjort det siden vi bytta ut babysetet. Det ble rett og slett for trangt for føttene hans og sitte bakovervendt. Synes ingen trenger å kalle noen ansvarsløs for det, ærlig talt. Her inne er det så mange bedrevitere, og det er en del som skal være bedre enn andre hele tiden. Og sånn går no dagan Anonymous poster hash: 00229...9ad DET var en altfor dårlig grunn! Skjønner det hvis ungen spyr så ille som hos hi, men dårlig plass til ben hos en baby!! Nei,nei, den var for tynn. Anonymous poster hash: 95895...22b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 Ingen som har noen triks jeg ikke har prøvd altså? Jeg hører til gruppen som mener det grenser til omsorgssvikt å nedenfor tidlig, men jeg kan ikke kjøre de ti minuttene x2 til butikken engang med ungen feil kjøreretning. Storesøskenet blir også syk i bil, men det starta ikke før etter fylte tre år. Minste har akkurat fylt ett.... Veldig vanskelig situasjon! Anonymous poster hash: 9a3ad...347
Tauriel Skrevet 15. juni 2013 #8 Skrevet 15. juni 2013 Prøvd og la han tygge på noe salt? Kjeks eller potetgull, noen sier det funker
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #9 Skrevet 15. juni 2013 Ingen som har noen triks jeg ikke har prøvd altså? Jeg hører til gruppen som mener det grenser til omsorgssvikt å nedenfor tidlig, men jeg kan ikke kjøre de ti minuttene x2 til butikken engang med ungen feil kjøreretning. Storesøskenet blir også syk i bil, men det starta ikke før etter fylte tre år. Minste har akkurat fylt ett.... Veldig vanskelig situasjon! Anonymous poster hash: 9a3ad...347 Hva har du prøvd da? Anonymous poster hash: 98ff4...5e0
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #10 Skrevet 15. juni 2013 Sålenge dere kan leve med dere selv om noe skjer barna i en ulykke så må dere bare snu dem når dere vil. Anonymous poster hash: 2e540...ffd
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #11 Skrevet 15. juni 2013 Sålenge dere kan leve med dere selv om noe skjer barna i en ulykke så må dere bare snu dem når dere vil. Anonymous poster hash: 2e540...ffd Tror man heller skal si det om å kjøre bil generelt, uavhengig av hvilken vei ungen sitter... Det er en risiko uansett. Anonymous poster hash: 8cea7...72a
Honningmelon Skrevet 15. juni 2013 #12 Skrevet 15. juni 2013 Hvis ungen blir så lett bilsyk, så er det vel det beste at du har snudd han. Venninna mi har en gutt som blir lett bilsyk, og han ville til slutt ikke inn i bilen pga at han var redd for å bli syk og spy.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #13 Skrevet 15. juni 2013 Sålenge dere kan leve med dere selv om noe skjer barna i en ulykke så må dere bare snu dem når dere vil. Anonymous poster hash: 2e540...ffd Tror man heller skal si det om å kjøre bil generelt, uavhengig av hvilken vei ungen sitter... Det er en risiko uansett. Anonymous poster hash: 8cea7...72a Det er faktisk helt sant! Anonymous poster hash: 98ff4...5e0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #14 Skrevet 16. juni 2013 Jeg vil jo selvfølgelig eller ha ham med ryggen mot kjøreretningen, jeg er ikke helt dum. Leve med meg selv? Tror du jeg hadde levd bedre med meg selv hvis jeg hadde kræsja fordi alt fokuset var på en kvalm, gråtende unge som sitter og bryter seg baki? En bekjent har en treårig som knapt har drukket noe annet enn PepsiMax siden han var ett. Får ungen kreft seinere i livet, kan de leve med seg selv da? Jeg har prøvd det meste, har skrevet det lenger opp her. Eneste jeg kommer på som jeg ikke har prøvd er reisesyketabletter. De er han for ung for enda. Anonymous poster hash: 9a3ad...347
Pesta Skrevet 16. juni 2013 #15 Skrevet 16. juni 2013 I ditt tilfelle er jeg enig i at du er nødt til å snu barnet! Har dessverre ingen tips.. Det fins mange som snur barna fordi de "har for dårlig plass til bena", og det må være den dårligste unnskyldningen av alle. Ungene tåler å sitte med bøyde ben.
Plutselig_gravid Skrevet 16. juni 2013 #16 Skrevet 16. juni 2013 Var selv ekstremt bilsyk da jeg var liten og kastet opp etter 2 min. Resten av dagen var jeg kvalm. Veldig kvalm Jeg blir fremdeles lett bilsyk. Så i ditt tilfelle så synes jeg du gjør det eneste riktige. Jeg forbandt etter hvert bilen med å spy så det ble littpsykisk også. Tanken på å sette meg i bilen gjorde meg kvalm.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #17 Skrevet 16. juni 2013 Da tror jeg mit beste råd er å ha barnet i bilen så sjelden som overhode mulig. Handle før du henter i barnehagen. Gå i stedenfor å ta blen osv. Anonymous poster hash: 4a5f8...856
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #18 Skrevet 16. juni 2013 Jeg foreslo denne stroppen i en annen tråd. http://www.bema.no/?itemID=2694 Ingen erfaring selv med bilsyke, men har hørt av flere at det skal funke! Vel verdt å prøve. Ellers teipa vi alltid over navlen de barna som ble bilsyke da jeg jobba på leir, det funka godt!! Anonymous poster hash: af1e6...882
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #19 Skrevet 16. juni 2013 Da kan jeg bli halshugget sammen med deg HI.... Han er 18 mnd og sitter også framovervendt, har gjort det siden vi bytta ut babysetet. Det ble rett og slett for trangt for føttene hans og sitte bakovervendt. Synes ingen trenger å kalle noen ansvarsløs for det, ærlig talt. Her inne er det så mange bedrevitere, og det er en del som skal være bedre enn andre hele tiden. Og sånn går no dagan Anonymous poster hash: 00229...9ad Er du fullstendig blåst?? Om du krasjer med noen er du vel klar over at ungen din kan få alvorlige nakkeskader/hjerneskader når han sitter fremovervendt? Det er 90 % (!!) sikrere å sitte bakovervendt, og så argumenterer du med at det er så synd for barnet å måtte sitte med bøyde ben?! Vi andre sitter med bøyde ben og det går helt fint, vettu. Mange seter kan du forøvrig stille på så det blir bedre plass til beina. Huff, du fortjener faktisk et stempel som elendig barnepasser om du bevist utsetter barnet ditt for ekstra fare på denne måten, uansett hvor flink du ellers måtte være. Til HI: Kanskje su kan bruke en sånn sykkelvogn til butikken eller rett og slett handle på vei hjem fra jobb eller før du henter i barnehagen eller noe? Da slipper du unødvendig kjøring og styr med spy og slikt.. Om du har bil kan du jo fint handle i nærheten av jobben i stedet? Anonymous poster hash: 91d2f...a1c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #20 Skrevet 16. juni 2013 Ungen går ikke i barnehage ennå. Kjører så lite som mulig, og bruker sykkelvogna. Men jeg bor på bygda og det er store avstander. Både mine foreldre og svigers bor langt unna, og turene til dem har vært et rent helvete. Har ikke prøvd tape på magen, vil tro det er psykisk og derfor fungerer best på eldre barn. Armbånd funka ikke hvertfall. HI Anonymous poster hash: 9a3ad...347
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #21 Skrevet 16. juni 2013 Min sønn hadde og problemer med plass til beina. Han satt med beina i kors lenge, men så passet han ikke andre veien heller, øret kom opp til kanten av stolen. Han var svær, hehe. Så da gikk det nok bra. Var vel en del mer enn ett år. Eldstemann snudde vi før han var ett år, hehe. Det var litt annerledes i gamle dager. Setet vi hadde var ikke riset et for annet Anonymous poster hash: a03bd...ac9
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 16. juni 2013 #22 Skrevet 16. juni 2013 Har samme problemet her, snudde gutten når han var 19 mnd, da spøy han 1 gang på de korte minuttene det tar å kjøre til bhg (dette tar da kun 3 minutter) Gikk løs på alt av triks og knep vi kom over, men etter 5 mnd med prøving og feiling, og han bare ble verre, så snudde vi han.. Det gikk jo på helsa løs for gutten til slutt. Og legen mente det var det beste for ungen og for sjåføren, for det var nok større sjanse for ulykke, når sjåføren alltid var obs på spy lyder og fulgte ca mer med på baksetet enn veien.. Vi kommer nok ikke til å ta lange turer de første årene, føler oss som grusomme foreldre som har gjort dette, og er redde for at noe skal hende fordi vi har snudd han, men han trives bedre nå, han gikk fra å hyl gråte og slå vilt rundt seg så fort han forsto han måtte ut å kjøre, til å trives på bilturer og slappe av.. Han er snart 2,5 år
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #23 Skrevet 17. juni 2013 Da kan jeg bli halshugget sammen med deg HI.... Han er 18 mnd og sitter også framovervendt, har gjort det siden vi bytta ut babysetet. Det ble rett og slett for trangt for føttene hans og sitte bakovervendt. Synes ingen trenger å kalle noen ansvarsløs for det, ærlig talt. Her inne er det så mange bedrevitere, og det er en del som skal være bedre enn andre hele tiden. Og sånn går no dagan Anonymous poster hash: 00229...9ad Hahaha, det er ikke snakk om være bedreviter eller bedre enn andre når det gjelde bilsikring. Dersom du frontkolliderer i 80km/t (og mindre), dør mest sansynlig barnet ditt. Det er ikke sikkert det gjør om han sitter bakovervendt. Det er en grunn for at det er forslag om påbudt bakovervendt bilsikring for barn under 4 år/15 kg. Så ja, jeg synes du er ansvarsløs som har et 18 mnd gammelt barn fremovervendt pga for dårlig plass til bena. Anonymous poster hash: 654de...5d2
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #24 Skrevet 17. juni 2013 Vi snudde også eldstemann før han var 2. Problemet var at han spydde ikke, men var skikkelig kvalm og hylte hele veien på grunn av det. Enkelte ganger kom det også spy. Når ungen kjemper mot å sette seg i bilen på morgenen når han må i barnehagen fordi han gruer seg til å bli skikkelig kvalm med en gang man begynner å kjøre, så er det verken sikkert for sjåføren, bra for ungen eller for familielivet siden man blir forsinket overalt. Og dere som mener at foreldre med barn som spyr må heller la dem spy, har dere tenkt på at spiserøret blir ødelagt og må opereres hvis ungen spyr hver dag og utsetter spiserøret for magesyret hele tiden? Kanskje ikke det nei... Og nei, man selger ikke huset, flytter i en trang leilighet midt i byen, bytter jobb og river opp eldre søsken fra skole, venner og omgangskrets for at yngste skal slippe å kjøre bil forovervendt hvis yngste barnet spyr i bil. Anonymous poster hash: 09f4c...af6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå