Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Har en 3,5-åring som bare MÅ lage lyd heeele tida.jeg blir sprø! Noen ganger der det sang/nynning og det er jo helt greit. men som oftest er det bare støy. "Eeeh eeeeh eeeh, dubbi dubbi dubbi" osv.han snakket med barnet om at slike lyder gjør andre folk slitne, og blitt rimelig irritert noen ganger også. men det nytter ikke! Er det sånn for dere andre med barn i samme alder? det klikker snart for meg, det er konstant en eller annen lyd - uansett hvor vi er! Anonymous poster hash: 551fc...885
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Alle barn bråker. De har masse energi som skal ut, og lyd er en viktig del av utviklingen og en form for avreagering. Ditt barn høres glad og fornøyd ut, og det skal du være stolt av. Jeg har tre på under 5 år, og her er det MYE lyd hele tiden;) Get use to it:)) Anonymous poster hash: c7471...a58
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 Du mener det? Så du syns det er greit med KONSTANT lyd uansett, uansett hvor dere er?Du mener ikke at en unge på snart 4 år skal kunne være stille f.eks i kirka, ved middagsbordet, en gang i blant i f.eks konfirmasjon og dåp? Anonymous poster hash: 551fc...885
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 Jeg mener selvfølgelig ikke at ungen skal være musestille, normal snakk og latter er selvfølgelig greit. Men jeg blir rett og slett skamfull når ungen ikke klarer f.eks 30 min i kirka for å se søskenbarnet bli konfirmert uten å lage ØH ØH ØH ØH ÆH ÆH ÆH ÆH BUBIBUBIBUBIBUBI EEEH EEH lyder gjennom hele gudstjenesten. jeg mener faktisk at en såpass stor unge (blir 4 i august) bør klare det. Vi har feilet i oppdragelsen, det er hvertfall klart. men jeg klarer ikke å plukke det av... Håper det er en fase... Anonymous poster hash: 551fc...885
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 Et barn på snart fire bør helt klart klare å ikke lage slike lyder når dere ber om det. Er det vanskelig å få barnet til å høre på andre grenser dere har?har dere prøvd å forklare hvorfor det ikke kan lage disse lydene hele tida? At nå skal dere inn i kirka og da er det viktig å være stille, for alle skal høre presten? At andre folk synes det er slitsomt med lydene? Er barnet veldig urolig ellers, tenker det kan jo være adhd? Anonymous poster hash: 30f6c...2ee
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Har prøvd å snakke rolig med ungen, har vært irriterte, har forklart i situasjonen og i frokant/etterkant. Det virker nesten som om ungen ikke hører at han lager disse lydene! Når jeg hviskene minner ham på at "her skal det være stille veit du" så går det tre sek så er det på'an igjen. Og folk glaner pg blir irriterte, forståelig nok. Grei ellers, flink til å legge seg, pusse tenner, og helt ok på andre grenser. Prøver deg, men ikke verre enn normalen tror jeg. Konsentrerer seg lett, er knallgod på tall og telling og kan sitte lenge med ei bok eller et puslespill. Konsentrert når vi leser om kveldene f.eks. Anonymous poster hash: 551fc...885
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 snakk med barnehagen!! Kanskje de4 sitter på kompetanse dere ikke har vært borte i Anonymous poster hash: 495d9...a4f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #8 Skrevet 15. juni 2013 Bhg opplever ikke barnet sånn. Men der er det så mye støy at de hadde vel ikke hørt det uansett. Anonymous poster hash: 551fc...885
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå