Gå til innhold

Spørsmål ang bilsete til 3 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden dette tydeligvis er et tema som engasjerer så spør jeg her.

De som har barna bakovervendt frem til fire år, hvilket sete bruker dere?

Om barnet er eksempelvis 17 kilo? Altså bikker over til 18 kilo med klær.

Jeg har ikke klart å finne et eneste sete som er godkjent over 18 kilo bakovervendt, som oppnår brukbare testresultater. 

Min treåring er normalt lang, men tynn. Han er nå 16 kilo, så med klær så vil han noen ganger være over 18 kilo, og dermed ikke lenger ha plass i barnesete godkjent inntil 18 kilo. Jeg har vanskelig for å tro at alle som er forkjempere for bakovervendt bruk til fire/fem års alder har barn som er mindre og lettere enn min... vordan løser dere dette?

Anonymous poster hash: e6ccb...847
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Britax Maxway og Britax TWE går opp til 25 kg bakovervendt, og gjør det bra i tester.

Skrevet

Ok, finner ikke norske tester på dette setet, bare at den er godkjent. 

Har du tilfeldigvis link? 

Skrevet

besafe izi combi har vi. trodde det var opp til 25 kg jeg. mulig jeg tar feil men rart om de anbefaler bakovervendt til 4 år om setene ikke er laget for det kilosmessig.

Skrevet

Brukte Besafe Combi til frøkna var 4 år, men hun var ikke av de største da, så bikket ikke over 18 kg for å si det sånn ;) Hun hadde ganske god plass og satt godt i setet.

Men for litt større/tyngre barn tror jeg at jeg vil anbefale Britax TwoWay eller hva det nå heter. Har hørt at det skal være bra!

Skrevet

Ok, finner ikke norske tester på dette setet, bare at den er godkjent. 

Har du tilfeldigvis link? 

Sakset fra denne: http://sikringavbarnibil.blogspot.no/2012/05/arets-store-test-av-barneseter-2012.html

Britax Hi-Way II

Det eneste bakovervendte sete man finner i årets test, med unntak av setene for spedbarn, er Britax Hi-Way II. Setet ender dessverre ikke opp med noen god karakter, grunnen til dette er at testen, som vanlig, legger mye vekt på at bakovervendte seter er plasskrevende og vanskelig å montere. Det er synd at dette skal trekke så mye ned for setet gjør det nemlig bra på kollisjonssikkerhet.

Hi-way II er samme sete som Maxway, det har bare byttet navn.

Har lest noen svenske tester hvor de har kommet godt ut, men finner ikke de igjen i forbifarten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...