Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 ..leken til sønnen vår. Hadde et innlegg her for noen dager siden om at nabogutten på 5 år hadde vært på besøk og fått være inne på rommet til eldste på 9 år. Fant en leke han spurte om han kunne få, men eldste sa nei. Plutselig fikk denne gutten hastverk med å dra hjem og etterpå ble det oppdaget at leken var borte. Eldste hadde etter noen dager spurt gutten rett ut om han hadde tatt den og gutten svarte ja, så nå er leken tilbake, men dog noe mangelfull. Så nå er spørsmålet hvordan vi skal å frem for at dette ikke skjer flere ganger. Er det ok å ha en samtale med han om at hvis han skal være på besøk her så er det ikke lov å stjele? Anonymous poster hash: 7f284...5a4
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Hadde snakket strengt til han, og med foreldrene. Forlangt at de erstattet leken. Anonymous poster hash: 75fc4...cc0
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 Hadde snakket med ham sammen med foreldrene hans. Og ja, om han har ødelagt noe er de pliktige til å erstatte det så lenge prisen er under 5000 kr. Anonymous poster hash: 7ed5f...8dd
bønni Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 Det er sikkert lurt å snakke med gutten, og gjerne foreldrene. Da får han sikkert en følelse med alvoret i å stjele. Ellers ville jeg lagt fint liten vekt på erstatning - og heller ikke tatt det så høytidelig ovenfor guttens foreldre. Ting er ting. Det som er viktig er at man skjønner at man ikke skal stjele.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 Hvis min 5-åring hadde stjålet noe, så ville jeg absolutt satt pris på å få greie på det. Det er noe man må ta tak i. Jeg hadde ikke bedt foreldrene om erstatning var jeg deg, men hadde gitt foreldrene informasjon om hva som hadde skjedd. Anonymous poster hash: b85e1...ec6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Hadde tatt en skikkelig prat med 5-åringen og hadde blitt ganske sint egentlig. Å stjele og å ødelegge andre sine leker burde han virkelig vite at en ikke gjør. Hadde selvfølgelig snakket med foreldrene. Hadde ikke forlangt ny leke, men hadde absolutt sagt at han hadde ødelagt den. Hadde de tilbudt seg å kjøpe ny hadde jeg sagt ja: rett og slett av den grunn av at det ikke var min ting, men 9-åringen sin. Tror jeg hadde hatt problemer med å ha dette barnet inne flere ganger. Hva gjør 5-åringen forresten hos 9-åringen? Anonymous poster hash: 64542...101
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå