Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Jeg lurer på hvilke rettigheter bestemor og bestefar har på far siden, når jeg som mor har barnet boende fast til meg, og far kun har samværs rett?De mener bestemt at de har rett til og ha barnet og at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt på det.Men jeg vil ikke sende ungen min til noen jeg ikke stoler på Anonymous poster hash: 65cd0...06b
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 De har ikke krav på noe. De får se ungen når den er hos far
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 Besteforeldrehar ingen juridiske rettigheter, men hvorfor ønsker du å frarøve ungene sin "rett" til å kjenne besteforeldrene. Ja, det er far so har ansvaret for at ungene holder kontakt med hans familie, men hvorfor kan du ikke være litt smidig og fleksibel for ungene sin del? (tar utgangspunkt i at svigers er ved sine fulle fem siden du ikke skriver noe annet eller noe om det) Anonymous poster hash: 3c0c1...e00
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 Du skal ha veldig sterke grunner for å hindre far i å overlate barnet til sine foreldre når han har barnet. Anonymous poster hash: 2c57f...4ae
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 De har ingen rettigheter. Anonymous poster hash: 8a250...fe7
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Besteforeldrehar ingen juridiske rettigheter, men hvorfor ønsker du å frarøve ungene sin "rett" til å kjenne besteforeldrene. Ja, det er far so har ansvaret for at ungene holder kontakt med hans familie, men hvorfor kan du ikke være litt smidig og fleksibel for ungene sin del? (tar utgangspunkt i at svigers er ved sine fulle fem siden du ikke skriver noe annet eller noe om det) Anonymous poster hash: 3c0c1...e00 ps. når barnet er hos far har du selvsagt ingenting du skulle ha sagt. da bestemmer far Anonymous poster hash: 3c0c1...e00
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 Vel, når de sier at de skal ha ungen og mor ikke har noe hun skulle sagt, så beviser ikke det for meg at de er riktig skrudd sammen..
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #8 Skrevet 15. juni 2013 Besteforeldrehar ingen juridiske rettigheter, men hvorfor ønsker du å frarøve ungene sin "rett" til å kjenne besteforeldrene. Ja, det er far so har ansvaret for at ungene holder kontakt med hans familie, men hvorfor kan du ikke være litt smidig og fleksibel for ungene sin del? (tar utgangspunkt i at svigers er ved sine fulle fem siden du ikke skriver noe annet eller noe om det) Anonymous poster hash: 3c0c1...e00 Jeg ønsker ikke at de skal ha han på overnatting på min tid, grunnen til dette er at jeg faktisk ikke stoler på min x-svigermor da hun har gjort alt hun kunne for og få ting til og gå i dass mellom meg og sønnen hennes fra den dagen vi ble sammen. Jeg er smidig, hun kan få ha han noen timer på dagtid, men jeg er ikke interessert i at hun skal ha han på overnatting. Dette er mange grunner til, f.eks at hun gir ungen min 3måltider på en dag bare, frokost i halv 8-9 tia, middag i 16-18 tia og kvelds mat i rundt 20tiden. Dette mener jeg er uakseptabelt, ungen skal for det første ha mat flere ganger enn det om dagen. nei som sagt det er mye, og jeg stoler ikke på den dama i hele tatt. Og vil ikke sende ungen på overnatting dit. Anonymous poster hash: 0f562...ff1
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. juni 2013 #9 Skrevet 15. juni 2013 Hvorfor stoler du ikke på de da? Jeg syns det er veldig egoistisk av deg og veldig synd på barnet ditt. Du er heldig som har engasjerte besteforeldre.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #10 Skrevet 15. juni 2013 Besteforeldrehar ingen juridiske rettigheter, men hvorfor ønsker du å frarøve ungene sin "rett" til å kjenne besteforeldrene. Ja, det er far so har ansvaret for at ungene holder kontakt med hans familie, men hvorfor kan du ikke være litt smidig og fleksibel for ungene sin del? (tar utgangspunkt i at svigers er ved sine fulle fem siden du ikke skriver noe annet eller noe om det) Anonymous poster hash: 3c0c1...e00 Jeg ønsker ikke at de skal ha han på overnatting på min tid, grunnen til dette er at jeg faktisk ikke stoler på min x-svigermor da hun har gjort alt hun kunne for og få ting til og gå i dass mellom meg og sønnen hennes fra den dagen vi ble sammen. Jeg er smidig, hun kan få ha han noen timer på dagtid, men jeg er ikke interessert i at hun skal ha han på overnatting. Dette er mange grunner til, f.eks at hun gir ungen min 3måltider på en dag bare, frokost i halv 8-9 tia, middag i 16-18 tia og kvelds mat i rundt 20tiden. Dette mener jeg er uakseptabelt, ungen skal for det første ha mat flere ganger enn det om dagen. nei som sagt det er mye, og jeg stoler ikke på den dama i hele tatt. Og vil ikke sende ungen på overnatting dit. Anonymous poster hash: 0f562...ff1 Da lar du være å ha gutten der på overnatting og så kan far bestemme når han har samvær. Anonymous poster hash: 3c0c1...e00
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #11 Skrevet 15. juni 2013 Du skal ha veldig sterke grunner for å hindre far i å overlate barnet til sine foreldre når han har barnet. Anonymous poster hash: 2c57f...4ae Nå har jeg vel ikke skrevet at jeg nekter far og levere ungen til de? Hvis han er interessert i å miste deler av samværshelgen sin til de så er det vel opp til han? Da er det han som må stå tilrette om det er noe som det ikke skal være. Jeg tenker mere på min tid med han. Anonymous poster hash: 0f562...ff1
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #12 Skrevet 15. juni 2013 Hvorfor stoler du ikke på de da? Jeg syns det er veldig egoistisk av deg og veldig synd på barnet ditt. Du er heldig som har engasjerte besteforeldre. Dette er mange grunner til, f.eks at hun gir ungen min 3måltider på en dag bare, frokost i halv 8-9 tia, middag i 16-18 tia og kvelds mat i rundt 20tiden. Dette mener jeg er uakseptabelt, ungen skal for det første ha mat flere ganger enn det om dagen.nei som sagt det er mye, og jeg stoler ikke på den dama i hele tatt. Anonymous poster hash: 0f562...ff1
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #13 Skrevet 15. juni 2013 Besteforeldre har ingen rettigheter, og har de litt vett i behold skjønner de vel det selv, og skjønner at de må yte litt respekt for å få den respekten det tross alt innebærer nå en overlater det kjæreste en har til andre. Dine X-svigerforeldre kan se barna når barna er hos faren. På samme måte som faren sikkert ikke ønsker å overlate barna på samværsdager til dine foreldre. Anonymous poster hash: a8a33...e8b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #14 Skrevet 15. juni 2013 Hvorfor stoler du ikke på de da? Jeg syns det er veldig egoistisk av deg og veldig synd på barnet ditt. Du er heldig som har engasjerte besteforeldre. Dette er mange grunner til, f.eks at hun gir ungen min 3måltider på en dag bare, frokost i halv 8-9 tia, middag i 16-18 tia og kvelds mat i rundt 20tiden. Dette mener jeg er uakseptabelt, ungen skal for det første ha mat flere ganger enn det om dagen.nei som sagt det er mye, og jeg stoler ikke på den dama i hele tatt. Anonymous poster hash: 0f562...ff1 Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal tolke innlegget ditt her. Enten så er du negativ til besteforeldrene fordi du ikke liker dem, og derfor nekter barnet ditt å bli kjent med sine besteforeldre. Alternativ to er at besteforeldrene er helt lost, og ikke burde være alene med noen barn. Vanskelig å basere på det at hun kun gir tre måltider for dagen.. Mener selvsagt også at de fleste barn trenger mer enn som så. Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: bdc40...800
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #15 Skrevet 15. juni 2013 For meg har det vært annerledes. Her har far vært udugelig fra dag en, så barnet har vært hos ekssvigers. Og hvilken ressurs de har vært i alle år, hvilken støtte for både barnet og meg. Husk at de kan være nettopp det. Jeg er veldig glad i mine, selv om jeg har vært sint på dem noen ganger og. De aller fleste besteforeldre elsker sine barnebarn og vil dem alt godt. Besteforeldre har ingen rettigheter, men om far har barnet der ved samvær er det jo opp til han. Om dine ekssvigers er helt uegnet, er derimot familievernkontoret veien å gå. Men mitt råd dr å legge til rette for et godt forhold. Det er oftest det beste for barnet. Anonymous poster hash: d1f4f...55c
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #16 Skrevet 15. juni 2013 Når barnet er hos faren kan han velge å sende ungen til hvem han vil, når du har ungen kan du velge å sende ungen til hvem du vil eller holde barnet hjemme. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: 27416...d64
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #17 Skrevet 15. juni 2013 Hvorfor stoler du ikke på de da? Jeg syns det er veldig egoistisk av deg og veldig synd på barnet ditt. Du er heldig som har engasjerte besteforeldre. Dette er mange grunner til, f.eks at hun gir ungen min 3måltider på en dag bare, frokost i halv 8-9 tia, middag i 16-18 tia og kvelds mat i rundt 20tiden. Dette mener jeg er uakseptabelt, ungen skal for det første ha mat flere ganger enn det om dagen.nei som sagt det er mye, og jeg stoler ikke på den dama i hele tatt. Anonymous poster hash: 0f562...ff1 Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal tolke innlegget ditt her. Enten så er du negativ til besteforeldrene fordi du ikke liker dem, og derfor nekter barnet ditt å bli kjent med sine besteforeldre. Alternativ to er at besteforeldrene er helt lost, og ikke burde være alene med noen barn. Vanskelig å basere på det at hun kun gir tre måltider for dagen.. Mener selvsagt også at de fleste barn trenger mer enn som så. Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: bdc40...800 Hi skal jo ikke nekte besteforeldre og barnebarn å bli kjent med hverandre, men det bør selvfølgelig skje på faren sin tid. Det er helt normalt at hver forelder tar ansvar for at barnet blir kjent med familien på deres side. Hva om xsvigerforeldrene ønsker ha barnet på overnatting ofte? Skal mor da ofre sine samværshelger for at barnet skal være med besteforeldrene? Anonymous poster hash: a8a33...e8b
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #18 Skrevet 18. juni 2013 Hvorfor stoler du ikke på de da? Jeg syns det er veldig egoistisk av deg og veldig synd på barnet ditt. Du er heldig som har engasjerte besteforeldre. Dette er mange grunner til, f.eks at hun gir ungen min 3måltider på en dag bare, frokost i halv 8-9 tia, middag i 16-18 tia og kvelds mat i rundt 20tiden. Dette mener jeg er uakseptabelt, ungen skal for det første ha mat flere ganger enn det om dagen.nei som sagt det er mye, og jeg stoler ikke på den dama i hele tatt. Anonymous poster hash: 0f562...ff1 Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal tolke innlegget ditt her. Enten så er du negativ til besteforeldrene fordi du ikke liker dem, og derfor nekter barnet ditt å bli kjent med sine besteforeldre. Alternativ to er at besteforeldrene er helt lost, og ikke burde være alene med noen barn. Vanskelig å basere på det at hun kun gir tre måltider for dagen.. Mener selvsagt også at de fleste barn trenger mer enn som så. Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: bdc40...800 De er loste, og barnet er 16mnd. Anonymous poster hash: 0f562...ff1
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #19 Skrevet 18. juni 2013 Altså forstå meg rett, jeg hater de ikke og har ingen intensjon om å nekte ungen min og treffe besteforeldrene sine.De må for all del bare komme å låne han noen timer en dag.... Men jeg klarer ikke stole på de når det kommer til overnatting, og det er mange grunner til.Jeg har forklart over her at en av grunnene er at han får 3måltider pr dag, for det andre har de en hund som er sykelig sjalu på barnet mitt og har glefset etter han tidligere, de har denne hunden inne på stua og jeg tviler på at de har øye til den hele tiden (denne hunden får nemmelig som regel gjøre som den ønsker selv, det de gjorde når den glefsa mot barnet mitt var bare og snakke rolig og pent og si ; slik gjør du ikke).De følger ikke rutiner i hele tatt, tidligere når han har vært på overnatting har jeg som regel brukt 2-5dager på å få barnet inn i den rutinen som vi har hatt tidligere, (denne rutinen følger også barnefar).Som sagt, jeg hater de ikke... Jeg har ikke tenkt og nekte barnet mitt og være med de, da de er ekstremt glade i hverandre. Jeg bare stoler ikke på de. Men jeg ville bare vite hva rettighetene mine er når det kommer til dette med at de mener de har like store rettigheter til og ha mitt barn.Jeg kan godt låne bort barnet mitt som sagt, men vil ikke sende det på overnatting, hva far gjør er helt opp til han, for han stoler mere på de enn hva jeg gjør. Hilsen HI Anonymous poster hash: 0f562...ff1
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #20 Skrevet 18. juni 2013 Altså forstå meg rett, jeg hater de ikke og har ingen intensjon om å nekte ungen min og treffe besteforeldrene sine. De må for all del bare komme å låne han noen timer en dag.... Men jeg klarer ikke stole på de når det kommer til overnatting, og det er mange grunner til. Jeg har forklart over her at en av grunnene er at han får 3måltider pr dag, for det andre har de en hund som er sykelig sjalu på barnet mitt og har glefset etter han tidligere, de har denne hunden inne på stua og jeg tviler på at de har øye til den hele tiden (denne hunden får nemmelig som regel gjøre som den ønsker selv, det de gjorde når den glefsa mot barnet mitt var bare og snakke rolig og pent og si ; slik gjør du ikke). De følger ikke rutiner i hele tatt, tidligere når han har vært på overnatting har jeg som regel brukt 2-5dager på å få barnet inn i den rutinen som vi har hatt tidligere, (denne rutinen følger også barnefar). Som sagt, jeg hater de ikke... Jeg har ikke tenkt og nekte barnet mitt og være med de, da de er ekstremt glade i hverandre. Jeg bare stoler ikke på de. Men jeg ville bare vite hva rettighetene mine er når det kommer til dette med at de mener de har like store rettigheter til og ha mitt barn. Jeg kan godt låne bort barnet mitt som sagt, men vil ikke sende det på overnatting, hva far gjør er helt opp til han, for han stoler mere på de enn hva jeg gjør. Hilsen HI Anonymous poster hash: 0f562...ff1 Ok, de har ingen rettigheter! Utifra det du skriver så skjønner jeg godt at du ikke stoler på dem, særlig det med hunden. Jeg har vært i samme situasjon selv, svigers har en hund som de tror er et menneske. Hunden trodde babyen var en leke, og glefset, uten at det ble gjort noe med det. Jeg valgte å la dem passe barnet hjemme hos oss, hvor det ikke var noen mannevond hund. Kanskje det kan være en løsning på sikt for dere også. Et barn på 16 måneder har ingen behov for å overnatte hos besteforeldre. Og igjen, de har INGEN juridiske rettigheter overfor barnebarn, så det trenger du ikke å tenke på i det hele tatt! Anonymous poster hash: bdc40...800
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #21 Skrevet 18. juni 2013 Altså forstå meg rett, jeg hater de ikke og har ingen intensjon om å nekte ungen min og treffe besteforeldrene sine. De må for all del bare komme å låne han noen timer en dag.... Men jeg klarer ikke stole på de når det kommer til overnatting, og det er mange grunner til. Jeg har forklart over her at en av grunnene er at han får 3måltider pr dag, for det andre har de en hund som er sykelig sjalu på barnet mitt og har glefset etter han tidligere, de har denne hunden inne på stua og jeg tviler på at de har øye til den hele tiden (denne hunden får nemmelig som regel gjøre som den ønsker selv, det de gjorde når den glefsa mot barnet mitt var bare og snakke rolig og pent og si ; slik gjør du ikke). De følger ikke rutiner i hele tatt, tidligere når han har vært på overnatting har jeg som regel brukt 2-5dager på å få barnet inn i den rutinen som vi har hatt tidligere, (denne rutinen følger også barnefar). Som sagt, jeg hater de ikke... Jeg har ikke tenkt og nekte barnet mitt og være med de, da de er ekstremt glade i hverandre. Jeg bare stoler ikke på de. Men jeg ville bare vite hva rettighetene mine er når det kommer til dette med at de mener de har like store rettigheter til og ha mitt barn. Jeg kan godt låne bort barnet mitt som sagt, men vil ikke sende det på overnatting, hva far gjør er helt opp til han, for han stoler mere på de enn hva jeg gjør. Hilsen HI Anonymous poster hash: 0f562...ff1 Ok, de har ingen rettigheter! Utifra det du skriver så skjønner jeg godt at du ikke stoler på dem, særlig det med hunden. Jeg har vært i samme situasjon selv, svigers har en hund som de tror er et menneske. Hunden trodde babyen var en leke, og glefset, uten at det ble gjort noe med det. Jeg valgte å la dem passe barnet hjemme hos oss, hvor det ikke var noen mannevond hund. Kanskje det kan være en løsning på sikt for dere også. Et barn på 16 måneder har ingen behov for å overnatte hos besteforeldre. Og igjen, de har INGEN juridiske rettigheter overfor barnebarn, så det trenger du ikke å tenke på i det hele tatt! Anonymous poster hash: bdc40...800 Tusen takk for svar Da kan jeg bare stå på mitt, heldigvis Har sagt til de at de kan låne han på dagtid, men vil veldig gjerne ha han hjem igjen en stund før kl 17 Anonymous poster hash: 0f562...ff1
3 i april Skrevet 18. juni 2013 #22 Skrevet 18. juni 2013 De har ingen juridiske rettigheter og det kan du bare fortelle dem med en gang så slipper de og kverulere på den delen Ellers så syns jeg heller ikke at det er din oppgave og sørge for at barnet ditt får treffe besteforeldrene sine , det er barnefars oppgave på lik linje som du tar ansvar for at dine foreldre får treffe gutten. Tviler på at bf går i bresjen for at dine foreldre skal få treffe gutten... Om de maser på deg om og få ha gutten så si at de kan få ha han noen timer på dagen men om de vil ha mer enn det så får de treffe gutten når far ha samvær.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #23 Skrevet 18. juni 2013 Du stoler på barnefaren sier du. Men hva med å stole så pass på ham at han klarer å se om hans foreldre ikke klarer å ta seg av barnet . Slik du fremstiller det ser det jo ikke ut til at han vurderer dem med samme øyne som deg. Og da vil dem jo uansett kunna ha barnet på overnatting på hans samværshelger og du vil få samme konsekvenser uansett. Ibland må man kanskje bare lære seg å gi litt slipp på egne rutiner å gi andre litt tiltro. Han sulter jo ikke ihjel og han får mat. Dem har jo tross alt fostret barn tidligere, en mann du nå sier du stoler på? Anonymous poster hash: 9a56a...4c7
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #24 Skrevet 18. juni 2013 De har ingen juridiske rettigheter og det kan du bare fortelle dem med en gang så slipper de og kverulere på den delen Ellers så syns jeg heller ikke at det er din oppgave og sørge for at barnet ditt får treffe besteforeldrene sine , det er barnefars oppgave på lik linje som du tar ansvar for at dine foreldre får treffe gutten. Tviler på at bf går i bresjen for at dine foreldre skal få treffe gutten... Om de maser på deg om og få ha gutten så si at de kan få ha han noen timer på dagen men om de vil ha mer enn det så får de treffe gutten når far ha samvær. Ja er det jeg sier til de. Men de mener at ettersom far bare har annen hver helg, så kan de få ha han i min samværstid ettersom han bor fast hos meg og jeg har han så "mye"... Prøver og si at dette ikke er aktuelt, og at de får ta det i far sin samværstid, men dette mener de er helt feil. Sitat fra x-svigers; det er helt sykt for vi har like stor rett på å se barnet som dere. Sliten av tullet hennes. Hadde det ikke vært for at jeg og far har så godt samarbeid ang barnet så hadde jeg garantert flyttet vekk fra rabalderet deres. Anonymous poster hash: 0f562...ff1
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #25 Skrevet 18. juni 2013 Du stoler på barnefaren sier du. Men hva med å stole så pass på ham at han klarer å se om hans foreldre ikke klarer å ta seg av barnet . Slik du fremstiller det ser det jo ikke ut til at han vurderer dem med samme øyne som deg. Og da vil dem jo uansett kunna ha barnet på overnatting på hans samværshelger og du vil få samme konsekvenser uansett. Ibland må man kanskje bare lære seg å gi litt slipp på egne rutiner å gi andre litt tiltro. Han sulter jo ikke ihjel og han får mat. Dem har jo tross alt fostret barn tidligere, en mann du nå sier du stoler på? Anonymous poster hash: 9a56a...4c7 Hva far gjør er helt opp til han for det er han som må stå for de konsekvensene om det skjer noe. Men jeg står på mitt, så lenge de ikke har noe rettigheter så får de ta det i far sin samværs tid. Ja de har oppfostret barn tidligere, men de har også en mannevond hund i huset som glefser etter min sønn... Jeg ville som sagt vite hva som stemte i hennhold til rettighetene, og det har jeg fått nå. Jeg kommer ikke til og sende barnet på overnatting, som de sier over her ett barn på 16mnd har ingen behov for og overnatte borte hos besteforeldre ennå. Anonymous poster hash: 0f562...ff1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå