Gå til innhold

Når ble dere lei av å gå gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller ble dere leie av det i det hele tatt? Er nå i uke 35, og er ikke lei i det hele tatt. Spent ja, men ikke så drittlei enda. Mitt inntrykk er at mange er leie allerede i uke 30 og utover, da blir ventetiden lang tenker jeg..

Koser meg med spark fra lillegullet, selv om jeg har bekkenløsning og sover ekstremt dårlig om nettene...

Venter bare på å bli skikkelig lei snart. Når ble dere leie? 

Anonymous poster hash: ca58e...a58

Anonymous poster hash: ca58e...a58
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble ikke lei..:) og rakk ikke vente heller. Så det kom som et sjokk når det startet da jeg var 38 uker :)

Skrevet

Omtrent i uke 7. Men det var tredje gang og jeg visste at jeg hadde 33 uker med kvalme foran meg.... Men det var virkelig verdt det når jeg ser på resultatet.

Skrevet

Jeg liker å gå gravid så jeg ble heller ikke skikkelig lei. Var jo tunge dager mot slutten hvor jeg gledet meg til å bli kvitt den ekstra vekten og magen som var i veien, men skikkelig lei ble jeg aldri.

Anonymous poster hash: 99a2c...329
Skrevet

Forrige svangerskap var jeg spent og nysgjerrig frem til rundt 28 uke.. DA var jeg lei. Med bekkenløsning som kom mer og mer for hver dag og følelsen av å ikke kunnepuste normalt gjorde at jeg gledet meg til å få kroppen min for meg selv igjen. Ville også få ut babyen og hilse på, var fryktelig spent selv om jeg var lei. 

Nå er jeg litt sånn, at jeg grugleder meg til selve fødselen, men venter spent enn så lenge til å møte den lille inntil bekkenløsningen slår inn for fullt. Har heldigvis klart å ikke gå opp en eneste kg dette svangerskapet, så det har jo hjulpet på humør og kropp. Håper det varer. (har forøvrig gått ned 14 kg, men det var helt i begynnelsen)

Men jeg blir ikke overrasket om jeg blir lei om en 10 uker ;) 

Skrevet

Ble ikke lei, men min datter ble tatt med ks i uke 34, så det sier seg vel selv at jeg ønsket å gå gravid litt lenger ...

Anonymous poster hash: 4dcc9...84d

Skrevet

Rundt uke fire.

Jeg var egentlig drittlei før jeg begynte på dette svangerskapet. Det eneste positive ved en graviditet er for min del at det blir en baby ut av det, og det var langt fra sikkert det også.

Anonymous poster hash: 546cf...810
Skrevet

Har vore lei frå byrjinga av, kan ikkje fordra å vere gravid..

Skrevet

Jeg liker ikke å gå gravid. Hater det.

Men ungene vil jeg jo ha da :)

Så jeg gleder meg bare til å bli ferdig.

Det betyr jo ikke at jeg vil føde før termin, jeg bare liker ikke å gravid.

Anonymous poster hash: fba65...92e

Skrevet

Enig med de to over. Koser meg med sparkingen, men trives ikke som gravid. Første kvalm, svimmel, blek og oppblåst, så bekkenløsning, svimmel, tungpusten, vond rygg, ikke fått jobbet på månedsvis, ingen ordentlig trening, blæææ...

Men jeg synes jo det er verdt det, for all del.

Skrevet

Syntes det var så herlig spennende de første månedene fordi man ventet på spark, større mage, ultralyd osv. Men sånn ca i uke 27 og opp ville jeg bare bli ferdig..

Skrevet

Rundt uke 34 satt jeg hos legen og hulket. Hadde så dårlig samvittighet fordi jeg hatet å være gravid. Trodde det betydde at jeg også kom til å hate og være mor. Bare sludder selvfølgelig. Håper på et enklere svangerskap neste gang sånn at jeg kan nyte ventetida.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Rundt uke 20. Da hadde jeg ikke fått en god natt med søvn på 5 uker og jeg måtte ta paralgin forte for å få sove. lite visste jeg at det ble verre, 16 uker etter har jeg fortsatt ikke ikke sovet og heller ikke blitt bedre.

Skrevet

Hater å være gravid så jeg er drita lei fra begynnelsen av! Bare synd dette er eneste måten å lage de på... :)

Skrevet

Var lei lenge før uke 12 i hvert fall. Trivdes ikke i det hele tatt med å være gravid.

Gjest sussie77
Skrevet

Var aldri noe spesielt glad i å gå gravid...Men ble lei fra uke 37, og ordentlig lei når jeg gikk på overtid.

Skrevet

Jeg begynte vel å bli ordentlig lei fra uke 37. Da var jeg jo i permisjon og jeg skulle gjerne jobbet lenger :P

Ble jo innmari kjedelig å gå å vente hjemme da :S Fødte ikke før i uke 42, så de siste ukene var lange og kjedelige.

Anonymous poster hash: 266ed...eb0

Skrevet

Denne gangen har jeg vært lei fra starten av! Tredje gangen, og har hatt mer eller mindre konstante plager. 

Det er ikke dermed sagt at jeg ønsker å føde NÅ! Er bare i uke 30, og vil selvsagt heller ha et barn som er friskt enn å føde tidlig, så får holde ut noen uker til ja :)

Skrevet

Var skikkelig lei de 3 siste ukene, men bortsett fra konstant kvalme og oppkast fram til uke 16 hadde jeg i grunn et greit svangerskap. Var sprek og hadde liten mage som hemmet meg lite. :) Vesla ble født 41+2.

Skrevet

Skikkelig lei nå, er straks i uke 39 og sover nesten ikke på natta! Skal bli deilig å komme i mål :)

Skrevet

Jeg elsket å gå gravid helt til jeg fødte og savnet magen etterpå! Aldri hatt så god selvtillit som da og følte meg som verdens fineste :)

Anonymous poster hash: c0a34...a69
Skrevet (endret)

Med første ca i uke 37, fødte i uke 42. Med andre, aldri. Var fortsatt ikke lei eller klar, da riene begynte :). Fødte to dager over termindatoen.

Endret av Ikkesåallerværst
Skrevet

Lei er vel ikke ordet kanskje, men.... ble sykmeldt pga ekstrem kvalme i uke 4. Var innlagt på sh i noen dager i uke 20 og ble så igjen innlagt i uke 33..... Visste at dette med svangerskap er en forbigående ting og tenkte ikke tanken på at jeg skulle være "lei", men det var jo ikke akkurat behagelig.

Jeg for min del fatter ikke at noen kan synes det er så "kjedelig" å være på barsel noen dager, være så "kjedelig" å være hjemme med baby osv. BLI voksne!

Jeg er glad jeg overlevde og fikk ett friskt barn som etterhvert vokste seg til å bli normalvektig og fremdeles frisk! At jeg beholdt litt helse selv er jo også veldig fint, men der skulle jeg nok ønske at det var litt mer igjen av den....

Anonymous poster hash: 7dde4...b9d
Skrevet (endret)

Litt slitsomt er det jo, men så lenge jeg kan kose meg og hvile ut i heimen går det helt fint. 2,5 uke igjen til KS. Nyter oppmerksomheten som følger med graviditeten ;-)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg var ikke egentlig lei av selve svangerskapet., men sliten og lei av plagene som fulgte med og så derfor veldig fram til å få babyen ut fra cirka uke 32 (ønsket ikke at hun skulle bli født prematur altså). Hadde ekstrem halsbrann/oppkast og veldig kynnere. I tillegg var det veldig varmt den sommeren, så det ble meget tungt og slitsomt på slutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...