Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Datteren min på 5,5 år fikk akutt feber i går. I dag har hun skikkelig dårlig ånde, fortsatt feber. Klager over vondt i hodet og halsen. Sliten, ligger bare på sofaen. Kan jeg avvente legebesøk, for å se om kroppen ordner opp selv? Anonymous poster hash: 5385d...438
soleia Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Det høyres ut som halsbetennelse. Om du ser eit gult/kvitt belegg i halsen er du heilt sikker. Kroppen vil nok ordne opp til slutt, men det går fortare med antibiotika dersom det er bakteriar. http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/tonsillitt.php
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 Halsbetennelse Anonymous poster hash: 3523f...2b7
NurseBe Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 Dra på legevakten og få de til å ta en streptokokktest. Er den positiv, så går hun antibiotika.
Von Hertelhofen Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 Jeg ville ventet og håpet på at kroppen ordner opp selv. Men gi paracet! Antibiotika bør være siste utvei.
Cat.68 Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Det kan være halsbetennelse eller bare at hun har høy feber. Barn med veldig høy feber kan få litt sånn aceton lignende lukt fra munnen.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 Streptokokkinfeksjon bør behandles med antibiotika, så dersom feberen fortsarr er høy og hun har veldig vondt i halsen, ville jeg ihvertfall tatt henne til lege i morgen. Se som noen tidligere har sagt etter hvite flekker/ belegg i halsen. Anonymous poster hash: df760...7d4
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #8 Skrevet 15. juni 2013 Jeg har vært hos legen og hun hadde over 130 i Crp, og mest sannsynlig en halsbetennelse. Får antibiotika. Nei, det er ikke acetonlukt, men skikkelig råtten lukt Anonymous poster hash: 5385d...438
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #9 Skrevet 15. juni 2013 Halsinfeksjon lukter helt forferdelig! Jeg hadde en telefon til legen for litt siden der jeg beskrev nøyaktig samme symptomer, han trengte ikke se pasienten engang Anonymous poster hash: 4366e...077
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #10 Skrevet 15. juni 2013 Jeg ville ventet og håpet på at kroppen ordner opp selv. Men gi paracet! Antibiotika bør være siste utvei. Enig, terskelen for å ta antibiotika bør være MYE høyere enn den er i dag. Lykke til Anonymous poster hash: 826f0...79c
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #11 Skrevet 15. juni 2013 Jeg er også enig i at man skal være tilbakeholden med antibiotika. Jeg har takket nei mange ganger faktisk.. Og kanskje en av grunnene til at jeg laget denne tråden. Men siden hun var så medtatt denne gangen, og i tillegg til at CRP hadde blitt såpass høy på kort tid, synes jeg det var greit at hun fikk det. Anonymous poster hash: 5385d...438
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #12 Skrevet 15. juni 2013 Dere som er så redde for antibiotika, har dere hatt skikkelig halsbetennelse selv og vet hvor vondt det kan være? Må da være bedre å få det bort så fort som mulig enn å pine barnet, regner ikke med det er såå ofte man må det at det er noen stor fare... Anonymous poster hash: 91e35...4ac
Zalosalutt Skrevet 15. juni 2013 #13 Skrevet 15. juni 2013 Dere som er så redde for antibiotika, har dere hatt skikkelig halsbetennelse selv og vet hvor vondt det kan være? Må da være bedre å få det bort så fort som mulig enn å pine barnet, regner ikke med det er såå ofte man må det at det er noen stor fare...Anonymous poster hash: 91e35...4ac Det er ikke bare det at man er " redd" for antibiotika.. Det man er redd for er et overforbruk over flere år som svekker kroppens eget immunforsvar og som på sikt gir oss resistente bakterier.. Det vil jo være negativt for oss alle...
Zalosalutt Skrevet 15. juni 2013 #14 Skrevet 15. juni 2013 Åja, jeg har hatt halsbetennelse og det er levelig, synes jeg! Men vi er jo forskjellige, har ei venninne som drar på legevakta pga slike ting..*riste på hodet*
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #15 Skrevet 15. juni 2013 Jeg har selv hatt halsbetennelse, og det var ikke noe ålreit, jeg lå til sengs med det i en hel uke før jeg krøp til korset og dro til legen. Jeg hadde så vondt at jeg ikke fikk i meg noe annet enn flytende kost. I følge legen kunne jeg fått halsbyll om jeg hadde ventet lengre med å gå til legen. HI Anonymous poster hash: 5385d...438
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #16 Skrevet 15. juni 2013 Dere som er så redde for antibiotika, har dere hatt skikkelig halsbetennelse selv og vet hvor vondt det kan være? Må da være bedre å få det bort så fort som mulig enn å pine barnet, regner ikke med det er såå ofte man må det at det er noen stor fare... Anonymous poster hash: 91e35...4ac Jeg har hatt halsbetennelser og skikkelig urinveisinfeksjoner. Antibiotika er jeg forsiktig med siden det på sikt kan skape resistenste bakterier, noe som allerede skjer i andre land. Og DET er langt mer skremmende enn litt halsvondt! Gi barnet frossen yoghurt. Dette hjelper godt og gir litt næring. Anonymous poster hash: 826f0...79c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå