Gå til innhold

Bilsyke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eldste på 20 mnd debuterte nylig med bilsyke på en lengre kjøretur. Virker som om korte turer er ok, men etter 2 timer (med pause inni altså!) ble hun kvalm og spydde ut bilen. Om noen uker skal vi på en lengre kjøretur, og må da gjøre noe for å prøve å forhindre at dette skjer på nytt. Tips?

Anonymous poster hash: e9afc...3f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snur setet

Anonymous poster hash: 06c8c...b18

Skrevet

Det som fungerte for oss var ingen melkeprodukter rett før og under turen.

Ikke søtt godteri.

Han fikk salt potetgull, salte kjeks eller ostepop til snacks på lengre turer.

Pauser der de kan løpe rundt.

Ikke for varm bil

Vår spydde etter 15 min på hver biltur så vi snudde setet før han fylte 3 år og da ble det mye bedre.

Nå er han 3 år og 4 måneder og har bank i bordet ikke kasta opp i bil siden påske. Og da kjørte vi 5 timer i strekk uten stopp.... så nå håper vi det er over.

Lykke til og god tur:)

Skrevet

Ikke for mye mat før avreise og underveis, men ikke skrubbsulten heller. Ikke småspising i bilen. Gode pauser. Ha litt salte kjeks og eplejuice underveis, så barnet ikke blir alt for sultent før spisepause. Frisk luft i bilen, ikke for mye tøy på barnet. Kjør jevnt og pent i svinger, humper og rundkjøringer, ikke brå akselerasjoner. Poser, tørkerull og rent skift som standard reisebagasje. Legg kjøring til soveperioder. Ikke les eller se på skjerm/spill mens dere kjører, prøv å ha fokus forover på veien hvis det er mulig, kan jo ha lydbok eller musikk i stedenfor.

Det går an å bruke postafen, men lurer på om det skal foreskrives av lege for barn? Det kan de svare på på apoteket. Sea-bands til å ha rundt håndleddet funker for noen, finnes i barnestørrelse, bla a på apotek.

Skrevet

Vi gir ikke melkeprodukter før biltur. Vår gutt har kun kastet opp på lengre turer hittils. Ofte skjer det nesten rett etter at vi har hatt korte stopp. Så skal vi først stoppe må det bli en god pause før vi kjører videre. I år skal jeg og gutten ta toget dit vi skal på ferie, mens resten av familien kjører :P

Anonymous poster hash: 8d342...fd5
Skrevet

Vi gir ikke melkeprodukter før biltur. Vår gutt har kun kastet opp på lengre turer hittils. Ofte skjer det nesten rett etter at vi har hatt korte stopp. Så skal vi først stoppe må det bli en god pause før vi kjører videre. I år skal jeg og gutten ta toget dit vi skal på ferie, mens resten av familien kjører :P

Anonymous poster hash: 8d342...fd5

Ikke sikkert det hjelper med Tog, men verdt å prøve.

Vår blisyke jente blir også tog syk.

Anonymous poster hash: 50911...300

Skrevet

Prøv tape på magen og plaststropp fra slepekroken bak og ned i bakken som avleder statisk elektrisitet. http://www.bema.no/?itemID=2694

Har ikkje barn som er plaga med bilsjuke sjølv, men besteforeldrene mine hadde hund som vart bilsjuk. Dei brukte denne stroppen i alle åra hunden levde og hunden spydde ikkje, men ein dag byrja han å spy og då viste det seg at stroppen hadde falle av........ :)

Anonymous poster hash: 86a3c...3ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...