Gå til innhold

hund med løpetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som har erfaring med hunder med løpetid?

Hunden vår har løpetid for første gang nå. Og hun er veldig opphovnet. Leser at det er normalt da, men det virker som hun har problemer med å tisse. 

Var ute med henne nå og hun prøvde flere ganger å tisse men hver gang satt hun seg på rumpen og begynte å slikke seg i stedet. Så det var tydelig at noe plaget henne.

Hun kan jo ikke gå lenge slik, så må vel til dyrlegen hvis hun ikke får det til. 

Er det noen andre som har opplevd dette?

Anonymous poster hash: c3433...4b1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan jo ha fått UVI også da...

Skrevet

Vår tipse fikk uvi ved første løpetid. Men hun hadde tydelig vondt. Hylte slik at naboen kom springende. Det er rart for hunden å ha første løpetid. hvis du er usikker og du tror noe plager henne så ring dyrelegen :-)

Skrevet

Høres ikke normalt ut det nei...

Synes det høres mer ut som slik hunden vår var like før hun skulle føde valper:-p

Men ta en urinprøve av hunden og lever hos dyrlegen, så får du sikkert svar på hva det kan være:)

Skrevet

Nå var jeg ute med henne igjen og nå begynte hun å pipe når hun prøvde å tisse. Stakkar liten:-(

Ringte til dyrlegen og fikk time halv tolv. Men fikk beskjed om at det var en akuttime, så hvis det kom inn noe mer akutt så kom de til å gå foran. Håper vi kommer til. Det kan ikke være bra å gå så lenge uten å tisse.

Men jeg får jo ikke til å ta urinprøve når hun ikke tisser. Får håpe de finner ut av de likevel

hi

Anonymous poster hash: c3433...4b1
Skrevet

Høres ut som uvi eller hvertfall noe bakterier i urinveiene. Vår hund på 2 år har hatt problemer med å tisse i snart 1,5 år, så jeg har litt erfaring..

Vet ikke om de få sjekket om hun har uvi uten at du leverer urinprøve, vi må ihvertfall ha det med hver gang (og ja det er vanskelig å få til, men en eller annen gang må hun jo tisse).

Skrevet

ville kanskje tatt en tur t vetrinær og fått sjekket for uvi som de andre foreslår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...