Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #1 Skrevet 14. juni 2013 Jeg er gravid for første gang, i uke 9 nå. Bor i Oslo og prøver å bestille time til svangerskapskontroll på helsestasjon. Det viser seg at pga ferieavvikling snart er det nesten ingen som vil ta inn nye. Lurer derfor på hvem det er vanligst å gå til, fastlege eller helsestasjonen og erfaringer med det dere har valgt? Liker ikke fastlegen min, derfor jeg vegrer meg for å bestille time dit. Anonymous poster hash: d1f29...2ea
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #2 Skrevet 14. juni 2013 Jeg foretrekker jordmor da jeg stoler mest på hennes kompetanse, men har gått litt til fastlege også og det var helt greit:) Anonymous poster hash: e0813...6f2
MammantilNurket Skrevet 14. juni 2013 #3 Skrevet 14. juni 2013 (endret) Jeg kan anbefale Oslo Jordmor- og kvinnesenter på det varmeste De holder til på Storo. Endret 14. juni 2013 av MammantilNurket
n74 Skrevet 14. juni 2013 #4 Skrevet 14. juni 2013 Jeg gikk til begge deler, mest fordi jeg trodde det var vanlig å kontakte begge steder. Fant fort at det var best for meg å gå til fastlegen min, men klarte ikke å si fra på helsestasjonen. Men jeg har en fastlege jeg stoler på og som jeg liker godt + at hun kjenner meg godt.
MammantilNurket Skrevet 14. juni 2013 #5 Skrevet 14. juni 2013 (endret) Jeg går også til fastlege og JM. JM har stålkontroll og har vært suveren. Fastlegen min (som jeg har hatt i 15 år) er veldig flink på sykdomsting, men ganske "lost" med tanke på hele graviditets-greia. Til gjengjeld er han er veeeeldig entusiastisk og synes dette er velfig stas. JM og jeg har bestemt oss for at han skal få "være med å leke". Endret 14. juni 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #6 Skrevet 14. juni 2013 Første gang hadde jeg en skrekkjordmor, så gikk da kun til lege på slutten av svangerskapet og neste. Etter dette fikk jeg en fantastisk jordmor som gjør at jeg nå foretrekker JM fremfor lege. Kmmer vel litt an på hvordan du føler det er med den personen. Du kan jo gå en gang til lege, og forholde deg til JM resten av svangerskapet. Når du nå kun er 9uker. Anonymous poster hash: 27485...385
yogajente Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 Jeg har ikke vært hos jm for jeg syns legen min er toppers + at det er kronglete for meg å komme meg til helsestasjonen. Første kontroll skal vel uansett alltid foregå hos legen pga blodprøver.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 15. juni 2013 #8 Skrevet 15. juni 2013 Oslo og jordmødre er spesielt bra, det er sinnsykt mange gravide og fødende og ikke nok jordmødre. Sist fikk jeg ikke første kontroll før uke 28. Leger er flinke de og det er greit å gå til de også, men spesialiteten til jordmødre er graviditet og fødsel derfor er de oftest best å gå til. Men lege må du til for plager, sykdom og evt sykemeldinger.
kaklemor Skrevet 15. juni 2013 #9 Skrevet 15. juni 2013 Jeg har kun gått til fastlege i begge svangerskapene mine. Jeg har ei fantastisk lege som er virkelig flink og tar seg god tid til alt
C.L.H85 Skrevet 15. juni 2013 #10 Skrevet 15. juni 2013 Jeg gikk til fastlegen min. Gjør det du føler deg mest komfortabel med. Det er jo ikke noe spesielt som skjer på kontrollene annet enn urinprøve, veiing, måling og prat om kosthold. Jeg gikk til jordmor de 2 siste kontrollene før fødsel, noe som legen min anbefalte. Var helt greit det også. Ta det som passer deg best
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #11 Skrevet 15. juni 2013 Jeg har gått til jordmor i begge mine svangerskap. Mest pga at da synes jeg man får bedre tid, jordmor er litt mer avslappet En legetime er standard 15 min, mens hos jordmor er det 30 min. Anonymous poster hash: c1f5a...d74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå