Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #1 Skrevet 14. juni 2013 Kjenner ikke våre nye naboer så godt, men bor på et lite sted og blir vel bedre kjent etterhvert. Foreldrene virker hyggelige, spesielt moren, men vi hører ganske ofte at faren skriker og kjefter.. Jentene er fire og fem år og virker fornøyde, men er mye inne. Vi bor i nabohuset og jeg hører ofte at støvsugeren er på i over to timer i strekk. Tror ikke noen av foreldrene jobber, men jentene går i barnehage. Burde jeg være bekymret for dem? Anonymous poster hash: 9e821...d98
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #3 Skrevet 14. juni 2013 Tja. Det kommer litt an på hva du legger i skrike og kjefte og hvor hyppig det skjer. Resten av det du beskriver er ikke spesielt bekymringsverdig. Anonymous poster hash: 2f937...0ce
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #4 Skrevet 14. juni 2013 Hva er det egentlig du er bekymret for?Om foreldrene ikke er gode foreldre? Hi Anonymous poster hash: 9e821...d98
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #5 Skrevet 14. juni 2013 Om de akkurat er flyttet inn, så er jo det du forteller ikke så merkelig da.. Er jo ikke rart om de støvsuger mye, eller at jentene er mye inne. Det tar tid å sette på plass alt og vaske ned.. Kan jo og forklare hvorfor pappaen kjefter (selv om det selvsagt ikke er greit at han kjefter og skriker) Anonymous poster hash: 9cf2b...5ff
Sint naken biltyv Skrevet 14. juni 2013 #6 Skrevet 14. juni 2013 Kjenner ikke våre nye naboer så godt, men bor på et lite sted og blir vel bedre kjent etterhvert. Foreldrene virker hyggelige, spesielt moren, men vi hører ganske ofte at faren skriker og kjefter.. Jentene er fire og fem år og virker fornøyde, men er mye inne. Vi bor i nabohuset og jeg hører ofte at støvsugeren er på i over to timer i strekk. Tror ikke noen av foreldrene jobber, men jentene går i barnehage. Burde jeg være bekymret for dem? Anonymous poster hash: 9e821...d98 Støvsugeren er på i to timer i strekk? Og?! Det har vi også... Fordi vi støvsuger...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #7 Skrevet 14. juni 2013 Hørtes ikke ut som så mye grunnlag for å være bekymret, nei. Anonymous poster hash: c3591...17f
mylittlecat Skrevet 14. juni 2013 #8 Skrevet 14. juni 2013 Hva er det egentlig du er bekymret for?Om foreldrene ikke er gode foreldre? Hi Anonymous poster hash: 9e821...d98 Ja det skjønner jeg, men hvorfor? Forfi de støvsuger masse???
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #9 Skrevet 14. juni 2013 Tja. Det kommer litt an på hva du legger i skrike og kjefte og hvor hyppig det skjer. Resten av det du beskriver er ikke spesielt bekymringsverdig. Anonymous poster hash: 2f937...0ce Skriker høyt til kona og ungene flere ganger i uka. Anonymous poster hash: 9e821...d98
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #10 Skrevet 14. juni 2013 Kjenner ikke våre nye naboer så godt, men bor på et lite sted og blir vel bedre kjent etterhvert. Foreldrene virker hyggelige, spesielt moren, men vi hører ganske ofte at faren skriker og kjefter.. Jentene er fire og fem år og virker fornøyde, men er mye inne. Vi bor i nabohuset og jeg hører ofte at støvsugeren er på i over to timer i strekk. Tror ikke noen av foreldrene jobber, men jentene går i barnehage. Burde jeg være bekymret for dem? Anonymous poster hash: 9e821...d98 Støvsugeren er på i to timer i strekk? Og?! Det har vi også... Fordi vi støvsuger... Ja,men de støvsuger kanskje to timer nesten hver ettermiddag, men de har hund, d skal sies.. Anonymous poster hash: 9e821...d98
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #11 Skrevet 14. juni 2013 Om de akkurat er flyttet inn, så er jo det du forteller ikke så merkelig da.. Er jo ikke rart om de støvsuger mye, eller at jentene er mye inne. Det tar tid å sette på plass alt og vaske ned.. Kan jo og forklare hvorfor pappaen kjefter (selv om det selvsagt ikke er greit at han kjefter og skriker) Anonymous poster hash: 9cf2b...5ff De har bodd her et halvt år.. Hi Anonymous poster hash: 9e821...d98
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #12 Skrevet 14. juni 2013 Tja. Det kommer litt an på hva du legger i skrike og kjefte og hvor hyppig det skjer. Resten av det du beskriver er ikke spesielt bekymringsverdig. Anonymous poster hash: 2f937...0ce Skriker høyt til kona og ungene flere ganger i uka. Anonymous poster hash: 9e821...d98 Det kan absolutt være grunn til bekymring. Om det vedvarer eller eskalerer er det fullt mulig du bør kontakte barneverntjenesten. Men det er vanskelig for andre enn deg selv å vurdere, siden vi ikke hører skrikingen. Det er forskjell på skriking og skriking, liksom. Anonymous poster hash: 2f937...0ce
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #13 Skrevet 14. juni 2013 Kanskje de har støv på hjernen. Klart man må rope til hverandre når støvsugeren går hele tida. Ja, dårlig spøk... De pusser ikke opp eller noe da, siden de støvsuger så mye? Anonymous poster hash: 151bf...815
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #14 Skrevet 14. juni 2013 Tja. Det kommer litt an på hva du legger i skrike og kjefte og hvor hyppig det skjer. Resten av det du beskriver er ikke spesielt bekymringsverdig. Anonymous poster hash: 2f937...0ce Skriker høyt til kona og ungene flere ganger i uka. Anonymous poster hash: 9e821...d98 Det kan absolutt være grunn til bekymring. Om det vedvarer eller eskalerer er det fullt mulig du bør kontakte barneverntjenesten. Men det er vanskelig for andre enn deg selv å vurdere, siden vi ikke hører skrikingen. Det er forskjell på skriking og skriking, liksom. Anonymous poster hash: 2f937...0ce Men hvordan skriker han? Er det et utbrudd sånn feks "slutt med det der!" og så er det over? Eller er det en halvtimes konstant hyling og kjefting mens ungene griner? Veldig stor forskjell. Anonymous poster hash: 20b8a...39d
Zalosalutt Skrevet 14. juni 2013 #15 Skrevet 14. juni 2013 De kan vel være gode foreldre selv om de krangler? Får jo håpe at ikke far alltid skriker, det er jo ikke bra
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #16 Skrevet 14. juni 2013 Det er sikkert lytt så det høres ganske godt, og ganske normalt å være høylytte ovenfor andre i familien tenker jeg. Er ikke så rent sjeldent jeg hever stemmen et hakk for mye selv, men om alle som hever stemmen skulle meldes til barnevernet så hadde de hatt det travelt (om de ikke har det travelt nok fra før av). Anonymous poster hash: c3591...17f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #17 Skrevet 14. juni 2013 Tipper forresten at støvsugeren går mens de pusser/sager e.l. slik at de slipper at alt støvet virvler opp og rundt i rommet. Da er det slettes ikke rart det foregår et par timer på ettermiddagene hver dag. Ganske vanlig å pusse opp litt når man flytter inn i nytt hjem. Jeg har vurdert det med støvsugeren selv, men synes det bråker for mye så orker ikke. Men hadde vært kjekt å slippe alt støvet etter jeg hard mattet veggene, sparklet og pusset over igjen... Anonymous poster hash: c3591...17f
Gjest FinogFjong Skrevet 14. juni 2013 #18 Skrevet 14. juni 2013 Dersom du har fått god kontakt med mor i huset, benytt sjangsen en dag dere prater over gjerdet, si at du hører mye roping og kjefting, spør om alt er greit. Spør i en ikke-anklagende tone, og aksepter svaret. Du ser raskt om hun føler seg truffet eller ikke. Er støvsugingen i kombinasjon med ropingen? I safall kan den være satt på for å overdøve andre lyder. Og da ville jeg ringt barneverntjenesten anonymt for å drøfte situasjonen, så får de avgjøre om det er grunn til bekymring eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #19 Skrevet 14. juni 2013 Tja. Det kommer litt an på hva du legger i skrike og kjefte og hvor hyppig det skjer. Resten av det du beskriver er ikke spesielt bekymringsverdig. Anonymous poster hash: 2f937...0ce Skriker høyt til kona og ungene flere ganger i uka.Anonymous poster hash: 9e821...d98 Det kan absolutt være grunn til bekymring. Om det vedvarer eller eskalerer er det fullt mulig du bør kontakte barneverntjenesten. Men det er vanskelig for andre enn deg selv å vurdere, siden vi ikke hører skrikingen. Det er forskjell på skriking og skriking, liksom.Anonymous poster hash: 2f937...0ce Men hvordan skriker han? Er det et utbrudd sånn feks "slutt med det der!" og så er det over? Eller er det en halvtimes konstant hyling og kjefting mens ungene griner? Veldig stor forskjell. Anonymous poster hash: 20b8a...39d Han skriker høyt navnene deres, at de skal komme å hente noe, f.eks. Har snakket med han og han kan være hyggelig også. Han er tyrkisk, kanskje han har litt voldsomt temperament.. Hi Anonymous poster hash: 9e821...d98
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #20 Skrevet 14. juni 2013 Får ta en prat med mor en dag det passer slik. Hi Anonymous poster hash: 9e821...d98
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #21 Skrevet 14. juni 2013 Skriker navn og at de skal hente noe? Høres ikke bekymringsfullt ut. Noen som bor her, han er greker. Og han skriker fortere til ungene, men er snill som bare det. Bare et annet temprament. Og sikkert en annen måte å reagere på som er akseptabel. Anonymous poster hash: a5c21...d29
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #22 Skrevet 14. juni 2013 Hvis han bare roper at de skal hente noe ser jeg ikke problemet. Mange kulturer er nok vant til å være mer høylytte enn oss nordmenn. Dersom han hadde skjelt de ut etter noter hadde det vært noe helt annet... Anonymous poster hash: 20b8a...39d
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #23 Skrevet 14. juni 2013 Dersom du har fått god kontakt med mor i huset, benytt sjangsen en dag dere prater over gjerdet, si at du hører mye roping og kjefting, spør om alt er greit. Spør i en ikke-anklagende tone, og aksepter svaret. Du ser raskt om hun føler seg truffet eller ikke. Er støvsugingen i kombinasjon med ropingen? I safall kan den være satt på for å overdøve andre lyder. Og da ville jeg ringt barneverntjenesten anonymt for å drøfte situasjonen, så får de avgjøre om det er grunn til bekymring eller ikke.[/quote. Støvsugingen tror jeg ikke er på for å overdøve andre ting, har ikke inntrykk av det. Hi Anonymous poster hash: 9e821...d98
DaTuMa Skrevet 14. juni 2013 #24 Skrevet 14. juni 2013 Vi roper også mye til hverandre. Ikke fordi vi kjefter eller er sinte. Men fordi vi har 3 etasjer og ikke gidder å løpe opp og ned trappene hele tiden hvis vi skal si noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå