Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #1 Skrevet 14. juni 2013 .. men fykj for ei uke.. På mandag var jeg så uheldig og kjøre rett i en annen bil. Ble ikke skade på den andre bilen, men min bil blir nok begjært kondemnert fordi hele panseret ble trykt inn, dashbordet løsnet og kollisjonsputene ble utløst.. Så har det seg sånn at dette er en bil jeg har kjøpt av min far, men den har stått på han frem til nå fordi at omregistreringen blir billigere når bilen er over 10 år (som er om 2,5 mnd), og i tillegg fordi forsikringen er billigere når han har den frem til jeg blir 23 (som også er om 2,5 mnd).. Men jeg har betalt pengene for bilen og alt, så det er ikke en bil jeg får av pappa. Så har det seg sånn at pappa har surra det til, og glemt å si fra til forsikringsselskapet og sagt ifra at jeg har kjørt bilen (jeg som er under 23), så det blir jo trukket dobbel egenandel på forsikringen. OM jeg får noe igjen for bilen blir altså 12.000 trukket fra på egenandel. Rett før jeg kræsjet (for 2 uker siden) hadde jeg den på verksted for 11.000,- og denne regningen må betales. I tillegg ringte politiet i dag og sa at jeg måtte nok betale en bot fordi jeg måtte vedkjenne meg at det var min skyld, og jeg da har kjørt uforsiktig noe jeg er fullt klar over at jeg har gjort. Jeg lå på sykehuset fra mandag til tirsdag fordi jeg er gravid, ca halvveis og jeg fikk rattet i magen, så de var bekymret for om det kom til å gå bra. I tillegg hadde jeg med min 1,5 år gamle datter (men hun satt trygt bakovervendt).. Men nå føler jeg at alle pengene jeg evnt kunne fått for bilen, bare kommer til å renne ut igjen. Måtte jo ut med penger til nytt bilsete også (det gamle ble kjøpt 7 uker før ulykken, men det kan jo ikke brukes).. Har slitt mye med skyldfølelse den siste uken, i tillegg til å ha vært ufattelig bekymret for de her to små barna og håpet at det ikke var skjedd noe med dem, for det kunne jeg ikke tilgitt meg selv for.. Han andre sin bil ble ikke skadet en plass, i tillegg hadde han selv ikke fått en eneste skramme.. Og jeg beklagde og la meg helt flat for fyren, og unnskyldte og tilbød tilogmed å betale legevaktsjekken hans for å få det unna samvittigheten at han måtte bruke penger på min dumhet.. Har siden jeg kjørte i den andre bilen slitt med unormalt mye kynnere, og har fått forverret både ryggen og kneplagene mine.. Holdt på å si at moralen i min historie er at det å kjøre i noen er skikkelig, skikkelig surt.. :/ Og min moral nummer to; jeg kjører aldri, aldri ALDRI med jentungen annet enn bakovervendt uansett! Har gjort det 3 ganger (ikke denne gangen, hun satt HELDIGVIS bakovervendt og fikk "trykken" i ryggen. Jeg måtte bare få dette ut en vei.. Anonymous poster hash: 9fcc3...90b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #2 Skrevet 14. juni 2013 Den andre bilen kan og må nesten ha fått skader. Hvordan klarte du dette? Din far mistet bonus på den bilen noe som er surt for han. Du et heldig det ikke gikk verre. Anonymous poster hash: 6254b...49e
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #3 Skrevet 14. juni 2013 Den andre bilen kan og må nesten ha fått skader. Hvordan klarte du dette? Din far mistet bonus på den bilen noe som er surt for han. Du et heldig det ikke gikk verre. Anonymous poster hash: 6254b...49e Nei, ikke en eneste skramme. Vi sjekket bilen, jeg gikk rett i hans hengerfeste (kanskje en liten ripe på hengerfestet..), hans bil var større enn min og tålte trøkken ganske godt. Det var inne i en tunnel, og i rush-trafikken og jeg kom fra godt dagslys inn i en mørk tunnel og så ikke bilen foran før det var for sent. Bremset så godt jeg kunne, men det var for kort avstand mellom bilene da jeg begynte å bremse.. Ja, min far mister bonus, men han var glad for å bli kvitt bilen og forsikringen da det er en dyr forsikring. Han var glad til det gikk bra med oss. Han brydde seg ikke om bonusen sin (sa han da..) Anonymous poster hash: 9fcc3...90b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #4 Skrevet 14. juni 2013 Han stod stille, men hadde stoppet for en stund siden og jeg så ikke bremselysene hans, jeg trodde han kjørte, men oppdaget han stod stille for sent. Anonymous poster hash: 9fcc3...90b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #5 Skrevet 14. juni 2013 Det var bra det gikk bra med alle sammen da Dette ordner seg selv om det er sure penger. En i min nærmeste familie frontet med en annen bil i fjor. Bilen ble totalvraket, vedkommende lå i koma i noen dager og har nylig blitt skrevet ut fra Sunnaas i tillegg til opphold på andre sykehus og rehab. tilbud. Kommer aldri til å bli helt seg selv, men heldigvis ingen hode-, nakke-, eller alvorlige ryggskader. Den andre personen gikk det heldigvis helt fint med. Men vet at denne personen ble veldig lei seg da det kom bot fra politiet i posten. Ikke pga. pengene, men det var nok enda en reminder om at det var hans feil selvom han ikke husker noe fra ulykken. Anonymous poster hash: 357dc...ee4
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #6 Skrevet 14. juni 2013 Ja, det er liksom det. Sliter jo fremdeles med plager fra ulykken, i tillegg til skyldfølelsen, men likevel skal de trykke det videre ned over meg.. Regner med det er fordi politiet var innblandet. Min mann var i en ulykke mot en buss i fjor, de vedtok at det var hans feil, men han fikk aldri noen bot, så skjønte ikke helt greia med boten bare.. Jaja, det er vel sånn det er når en er uoppmerksom et lite øyeblikk.. Jeg er glad det gikk bra med alle. Gjør vondt å tenke på hvor ille det kunne blitt.. Anonymous poster hash: 9fcc3...90b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #7 Skrevet 14. juni 2013 Du er frisk og fortsatt gravid. Han du kræsja med er frisk. Du har tapt noen penger... Mitt råd: drit i det og vær takknemlig for at det gikk så bra !! ) Anonymous poster hash: 1dfeb...bdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå