bønni Skrevet 14. juni 2013 #1 Skrevet 14. juni 2013 Jeg har invitert en liten gjeng jenter hit i morgen kveld. Og jeg er helt i det blå med hva jeg kan servere. Er det noen som kunne tenke seg å hjelpe meg litt? Vi blir 10. Jeg har ikke invitert til middag, men vil ha litt å by på. Tenker meg at det blir en skravlekveld med vin. Suppe? Noe tapas-aktig? Hva da i så fall. Må la seg gjøre å handle inn og lage i stand i løpet av morgendagen, samtidig som jeg rydder kåken ;-) Er det noe jeg kan kjøpe inn ferdig, i tillegg til å lage noe? Kjempeglad for ideer!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #2 Skrevet 14. juni 2013 Du kan servere pizzasnurrer/boller og salat? Eller tapas som du nevner med marinerte små poteter , kjøttboller , kyllingvinger , salat , foccacia , marinerte kongereker osv. Lapskaus med brød Hjemmelagdpizza og salat Anonymous poster hash: e6e38...4e7
Gullunger Skrevet 14. juni 2013 #3 Skrevet 14. juni 2013 Hva med ost og kjeks? Enkelt å lage til og kjempegodt!!
bønni Skrevet 14. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2013 Mmmm hjemmelaget lapskaus.... Men det er liksom mer høstmat? Ost og kjeks er nydelig - ost må inngå hvis det blir plukkemat, jeg har usedvanlig ostedilla for tiden. Med noe god marmelade til! Kjøttboller, en god salat. Marinerte småpoteter, hvordan lager man det?
TPK Skrevet 14. juni 2013 #5 Skrevet 14. juni 2013 Ost og kjeks er jo standard! Kommer an på hvor mye tid du har, og hvor "middag" du vil gjøre ut av det. En enkel tapas er jo kjempegodt. Focacciabrød (kan og bør lages på formiddagen, er best når det er noen timer gammelt). Dadler med bacon, kyllingspyd i marinade (mange oppskrifter på nettet), lakseruller, spicy kjøttboller, tomatsalat med moarella... Det var jo bare et lite utvalg, men jeg lagde dette til min 30-årsdag (gjerne litt større arrangement, men...) det falt veldig i smak!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #6 Skrevet 14. juni 2013 Du legger potetene ildfastform, og blander inn enten kjøpe marinade eller hjemmelagd , så strør du over grovt salt og inn i ovnen Anonymous poster hash: e6e38...4e7
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 Kjøp ferdig oppskjært spekeskinke, potetsalat og en god melon. Ha litt potetsalat i spekeskinkebitene og rull sammen, sett på en tannpirker for å holde rullende sammen og ha på en melonbit så står den fint på et serveringsfat:-) enkelt og veldig godt:-) ha en fin kveld uansett hva du lager! Anonymous poster hash: 1a624...2a7
bønni Skrevet 15. juni 2013 Forfatter #9 Skrevet 15. juni 2013 Tusen takk for tips! Jeg tar i bruk flere av dem :-) Røkelaks til ruller, oster, marmelade, noen gode pølsesnabber, grønnsaker, mozarella og tomatsalat, har også kjøpt to kg blåskjell som nå skal finne en bra måte å tilbrede på, foccacia, litt snacks og kaker, kanskje en grønn salat... Underveis har jeg også invitert et par folk til, og synes det er helt umulig å vite hvor mye jeg skal lage til. Men det går helst bra :-) Gleder meg!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #10 Skrevet 15. juni 2013 Pizzabunn som du steker med litt olje oppå. Når den er ferdig smører du på creme fraiche (?) blanda med hvitløk. Så legger du på masse deilig spekeskinke, ruccolasalat og rista pinjekjerner. Mmmmm, så godt!! Anonymous poster hash: 6773a...e6c
Light of my life Skrevet 15. juni 2013 #11 Skrevet 15. juni 2013 (endret) Tusen takk for tips! Jeg tar i bruk flere av dem :-) Røkelaks til ruller, oster, marmelade, noen gode pølsesnabber, grønnsaker, mozarella og tomatsalat, har også kjøpt to kg blåskjell som nå skal finne en bra måte å tilbrede på, foccacia, litt snacks og kaker, kanskje en grønn salat... Underveis har jeg også invitert et par folk til, og synes det er helt umulig å vite hvor mye jeg skal lage til. Men det går helst bra :-) Gleder meg! Tips til blåskjell: rød currypaste, kokosmelk og sitrongress! Yummi Endret 15. juni 2013 av Light of my life
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå