Gå til innhold

Er det virkelig så ille

Anbefalte innlegg

Skrevet

At en jente på nå 3.5 år bruker bleie enda?

Jeg har prøver veldig å få henne til å slutte. Hun har bare ikke vært klar. Nå begynner det å komme seg. Håper hun blir tørr i løpet av sommeren. Jeg syns det er feil å presse henne og gjør det å gå på do til å bli noe negativt

Anonymous poster hash: 2b01e...6cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,min gutt var 4 år da han slutta :-)

Skrevet

Her inne virker det som ingen over 2 bør bruke bleie mer

Skrevet

Jeg har også en 3+ med bleie. Håper vi får til noe i sommer før han skal over på stor avd.

Skrevet

Min blir strax fire, og bruker bleie enda. Går uten i helgene, men er virkelig ikke motivet. I bhg er det flere på hans alder som fortsatt bruker bleie

Anonymous poster hash: ba7f4...dc0

Skrevet

Kan ikkje sjå at det skal vere ei stor sak. Då tøybleier var vanleg var det nok greit å slutte så tidleg som råd for å sleppe vaskinga, likeeins då bleier var ei stor utgift. Men no tenker eg at det må vere greit å prioritere bort tidleg bleieslutt om barnet ikkje viser interresse for å slutte.

Så får ein heller vere miljøvennleg på andre punkt..

Skrevet

Jeg synes det er litt ille. Men ser jo at her inne er det å bruke smokk ansett som mye verre, og det ser ikke jeg problemet med. (Mitt barn har aldri brukt smokk, så er ikke derfor jeg synes det er greit).

Hva andre gjør med sitt barn bryr meg ikke, men er negativ til å være barnevakt til så store unger som bruker bleier.

Anonymous poster hash: 08a6d...46b
Skrevet

Synes ikke det er ille, men minste gutten min er 3,5 år og jeg kan virkelig ikke se han for meg med bleie. Han sluttet da han var 2,5. Nordmenn er jo ekstremt late når det kommer til bleieslutt.

Man kan liksom ikke tro at barnet slutter å tisse på seg første dagen, det er jo en jobb som må gjøres og mange uhell i starten.

Vi kuttet bleien på dagen, første dagen hadde vi sikkert 20-30 uhell. Inn i dusjen hver gang. Neste dag var det kanskje 10 uhell og så tror jeg barnet var lei av å dusje.... Ingen flere uhell.

Anonymous poster hash: b747f...fe0

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Nei, det er ikke ille. Noen barn slutter tidlig noen senere og det har som regel ingenting med vilje eller læring å gjøre. Bleieslutt har som regel kun med utvikling og fysisk modenhet å gjøre. Min eldste var to og yngste tre da de sluttet med bleie og det hadde ikke noe med innsats å gjøre bare kroppens utvikling og hjernens evne til å oppfatte nødvendige signaler.

Så folk som snakker om at det er "på tide" med bleieslutt innen en viss alder er rett og slett fryktelig uvitende om barns utvikling og modning.

Skrevet

Synes ikke det er ille, men minste gutten min er 3,5 år og jeg kan virkelig ikke se han for meg med bleie. Han sluttet da han var 2,5. Nordmenn er jo ekstremt late når det kommer til bleieslutt.

Man kan liksom ikke tro at barnet slutter å tisse på seg første dagen, det er jo en jobb som må gjøres og mange uhell i starten.

Vi kuttet bleien på dagen, første dagen hadde vi sikkert 20-30 uhell. Inn i dusjen hver gang. Neste dag var det kanskje 10 uhell og så tror jeg barnet var lei av å dusje.... Ingen flere uhell.

I barnehagen og utetid da?

I barnehagen vil de ikke at hun skal slutte der før hun er helt klar fordi hun har hatt uhell der. Og da blir det vanskelig. Og hun har ett veldig stort behov for å være ute, og vil ikke hun skal bli våt og kald av tiss. Og enda værre med bæsj når vi er ute. Så da tok det litt tid

Skrevet

Utetid er da ingen unnskyldning. Sett av en helg og bestem dere for at det er slutt på bleier. Så klart hun kan ha uhell ute også, men dette må jo barnehagen regne med. Helt uhørt at de mener dere skal vente med bleislutt fordi de skal slippe å skifte ved evt uhell.

I vår barnehage oppfordrer de faktisk til tidlig bleiesluttt.

Men uansett, tror det er viktig at dere bestemmer dere for å sette strek med bleiene. Skjønner godt at jenta har problemer med å slutte hvis dere stadig putter på bleia igjen. I Spania og mange andre europeiske land slutter så og si alle barn rundt 1,5 - 2 års alder. De er nok ikke noe mer "klare" enn norske smårollinger....

Skrevet

Utetid er da ingen unnskyldning. Sett av en helg og bestem dere for at det er slutt på bleier. Så klart hun kan ha uhell ute også, men dette må jo barnehagen regne med. Helt uhørt at de mener dere skal vente med bleislutt fordi de skal slippe å skifte ved evt uhell.

I vår barnehage oppfordrer de faktisk til tidlig bleiesluttt.

Men uansett, tror det er viktig at dere bestemmer dere for å sette strek med bleiene. Skjønner godt at jenta har problemer med å slutte hvis dere stadig putter på bleia igjen. I Spania og mange andre europeiske land slutter så og si alle barn rundt 1,5 - 2 års alder. De er nok ikke noe mer "klare" enn norske smårollinger....

Hun har blitt veldig flink hjemme. Men i bhg gir hun ikke beskjed. Nå som det er varmere og vi slipper dresser og regntøy er det lettere hvertfall for da ser jeg når hun har tisset på seg hvertfall . Vi skal holde oss hjemme og i nærområde og bleien skal være av :-)

Skrevet

Jeg har også ei jente på 3,5 år som fortsatt bruker bleier.

Synes det er på tide at hun slutter snart, men jeg er imot de som absolutt skal ha barna til å slutte tidligst mulig og nærmest med tvang. De må få ta det i sitt eget tempo og jeg vil påstå at foreldre merker om barna er klar for det eller ikke.

Vi prøvde å slutte med bleier i 2 års alderen, men det gikk ikke i det hele tatt og i vinter har vi tatt det med ro. Har fått sittet på do for å tisse inn i mellom, men gått med bleier.

I dag bæsjet hun faktisk på do for første gang, så nå har vi håp :P

Og i helgene prøver vi å ha på bare truser.

Anonymous poster hash: 22cb6...19d
Skrevet

Jeg har også ei jente på 3,5 år som fortsatt bruker bleier.

Synes det er på tide at hun slutter snart, men jeg er imot de som absolutt skal ha barna til å slutte tidligst mulig og nærmest med tvang. De må få ta det i sitt eget tempo og jeg vil påstå at foreldre merker om barna er klar for det eller ikke.

Vi prøvde å slutte med bleier i 2 års alderen, men det gikk ikke i det hele tatt og i vinter har vi tatt det med ro. Har fått sittet på do for å tisse inn i mellom, men gått med bleier.

I dag bæsjet hun faktisk på do for første gang, så nå har vi håp :P

Og i helgene prøver vi å ha på bare truser.

Anonymous poster hash: 22cb6...19d

Hovedproblemet vårt er bæsje på doen. Hun vil heller bæsje i Trusen enn på doen av en eller annen grunn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...