Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #1 Skrevet 14. juni 2013 Er sykemeldt 100%, men med dårlig samvittighet. Har dårlig samvittighet overfor de andre ansatte på jobben da det er jeg som er leder og burde fulgt de opp. Men...sliter med et veldig vondt bekken, der jeg til tider ikke kommer meg opp av sofa/seng. I tillegg har jeg hodepine omtrent hver dag. Vonde, verkende og "tunge" bein som gjør at dagene i butikk ikke fungerer. I tillegg har jeg hatt småblødninger, som er sjekket opp, alt ok, så lenge jeg ikke tar tunge løft. Men sitter altså her hjemme med elendig form og dårlig samvittighet. Tærer på psyken min dette og jeg er bare kommet litt over halvveis i svangerskapet. Hvordan skal dette gå? :/ Andre som har vært så elendig så tidlig? Kjenner jeg trenger oppmuntring Anonymous poster hash: b83d0...3b3
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #2 Skrevet 14. juni 2013 Kjære deg. Jeg har vært sykemeldt stort sett hele dette svangerskapet. Det har vært beintøfft psykisk og fysisk. Husker følelsen da jeg bare var 19-20 uker på vei. Trodde aldri jeg skulle komme meg gjennom det. Savnet jobben, vennene mine, kroppen min, psyken min! Nå er jeg i uke 39 og venter på at fødsel skal starte- så jeg kom gjennom det! Sliter med tanken på fødsel nå, men samtidig er det lite jeg kan gjøre for å påvirke den. Har gått igjennom en fødsel før og får håpe jeg overlever denne. Prøver å fokusere på at snart er alt over og jeg kan få fred for første gang på veeeeldig lenge.. Så kjære HI, du er ikke alene om ett tungt svangerskap. Heldivis er det en ende på det og premien så inderlig verdt det. Anonymous poster hash: a2dcf...207
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #3 Skrevet 14. juni 2013 Det er jo ikke lenge til du skal føde da! Selv hadde jeg allerede vært innlagt på sh noen dager på den tiden og var overlykkelig fordi jeg endelig klarte å gå noen meter igjen. Legen har sykmeldt deg av en grunn. Ikke ha dårlig samvittighet for jobben. Du hadde vel ikke akkurat planlagt å bli så dårlig. Gå i "dvale" og vips så er tiden for å føde der. Anbefaler imidlertid at du passer på å bevege deg og å bruke støttestrømper så du ikke får blodpropp. Lykke til! Anonymous poster hash: 02786...709
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #4 Skrevet 14. juni 2013 Huff føler med deg! Var så dårlig siste svangerskapet at jeg satt å grein på legekontoret fordi jeg ikke kunne få abort i uke 30. Var helt fysisk og psykisk utslitt, og det var grusomt. Sykemeldt fra uke 5, og skikkelig dårlig samvittighet ovenfor jobb. Ikke orket jeg å snakke eller treffe venner heller så ble helt isolert. Og den dårlige samvittigheten jeg hadde ovenfor jobb førte til at jeg sa at jeg skulle ha gradert permisjon slik at jeg kom raskt tilbake ettersom jeg hadde vært vekke så lenge.. Og det var det dummeste! Ble møtt av en smålig hønsegjeng som hadde snakket masse bak ryggen min om at "noen sykemelder seg med en gang de har testen i hånden" og dette var arbeidskollegaer jeg anså som venner. Med dårlig psyke som ikke kom seg på en god stund tok det ikke lang tid før jeg ikke orket å være på jobben lengre og jeg sluttet. Mitt eneste råd er å ikke isoler deg helt, og drit i jobben nå! Prøver å finn på småting som kan holde deg opptatt- håndarbeid, lesing eller noe.. Anonymous poster hash: 1b7a7...f24
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #5 Skrevet 14. juni 2013 Takk for svar alle :-) Jeg får nok bare innfinne meg med at situasjonen er som den er og gjøre det beste ut av det :-) Ang. å bevege meg for å unngå blodpropp. Jeg gjør så godt jeg kan,men ikke like lett når bekken svikter og beina er vonde. Prøver å bruke støttestrømper innimellom,men klarer det ikke hver dag pga at de er utrolig ubehagelige til tross for at jeg har fått dem på mål. Jeg klør veldig og det føles klamt og ubehagelig å ha dem på. Hi Anonymous poster hash: b83d0...3b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå