Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #1 Skrevet 14. juni 2013 Hva tenker dere om yrket jordmor? Er det et bra yrke? Vanskelig å bli det? Har det ok status? Tror dere det er gøy? Anonymous poster hash: 5a416...5d9
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 14. juni 2013 #2 Skrevet 14. juni 2013 Jeg tenker at det nok er et tøft og flott yrke. Lang utdanning (kanskje ikke sånn supervanskelig, men man må jo bli sykepleier først, så praksis, så etterutdanning), og helt normal status vil jeg tro. Gøy er vel ikke ordet jeg ville brukt. Givende og interessant, ja. Men jeg tror alle de vanskelige episodene man kommer opp i med syke, døende eller døde barn ville spist meg helt opp. Så det hadde nok ikke vært jobben for meg. Men såklart, alle de gangene det går bra er det sikkert veldig flott også!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #3 Skrevet 14. juni 2013 Det må være en av verdens flotteste jobber i mine øyne. Samtidig en jobb med et enormt ansvar og det er virkelig ikke en jobb for alle. Tror det krever en del å bli det med tanke på praksis og teori. Er selv sykepleier og har lyst til å gå videre for å bli jordmor. Men vil helst vente i noen år. Ønsker meg mer erfaring generelt før jeg starter en slik videreutdannelse. Når det gjelder status kunne det ikke brydd meg mindre. Håper virkelig ikke noen blir jordmor pga status?? Slike yrker krever virkelig personlig egnethet. Og mennesker som ser på seg selv som orakler pga titler har eg lyst til å spy av. (huff, nå virket jeg litt krass hehe) Og til slutt, JA! Det må være utrulig gøy å få lov til å ta i mot nye liv og få lov til å bidra til en flott fødsel for foreldrene. Anonymous poster hash: aee3e...264
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #4 Skrevet 14. juni 2013 Personlig ville jeg heller vært renovasjonsarbeider, men det er sikkert et fint yrke for de som trives med denslags. Jeg har cirka null interesse for verken sykepleiestudier eller jordmorarbeid og ville ikke drømt om å vurdere det en gang. Det har ikke spesielt høy status, men høyere enn vanlig sykepleier. Ikke den enkleste spesialiseringen å komme inn på, men heller ikke blant de vanskeligste. Anonymous poster hash: fde4c...d83
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #5 Skrevet 14. juni 2013 Hva tenker dere om yrket jordmor? Er det et bra yrke? Vanskelig å bli det? Har det ok status? Tror dere det er gøy? Anonymous poster hash: 5a416...5d9 Unnskyld meg... Men har status virkelig noe å si? Hvis det er status du er ute etter ville jeg valgt noe annet enn et omsorgsyrke... Anonymous poster hash: 44555...5b9
Zalosalutt Skrevet 14. juni 2013 #6 Skrevet 14. juni 2013 Ja, jeg tror det er et veldig spennende og givende yrke. Men det krever egnethet og lange studier. Mye flott, men helt sikkert mange tøffe møter i den jobben.. Starter selv på sykepleier med det som mål, men jeg er åpen for at det ikke nødvendigvis blir sånn. Er du glad i mennesker og vil ha en givende jobb? Begynn på sykepleier!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #7 Skrevet 14. juni 2013 Vurderte det selv før jeg fikk barn. Har innsett at det er mye mer ansvar enn jeg er villig til å ta. Anonymous poster hash: 04b93...d61
Gjest meg&mini Skrevet 14. juni 2013 #8 Skrevet 14. juni 2013 Det er faktisk ganske vanskelig å bli jordmor:) Så at en over her mente på at det ikke er det.. Først må du bli sykepleier. For å komme inn på jordmorstudie må du ha omtrent en B i snitt. Det spørs på hvor mange søkere det er, det året du søker. Jeg studerer for å bli sykepleier nå og føler jeg må jobbe hardt for å få B. Mange på studiet mitt sluttet fordi studiet er tyngere enn det de trodde.. For meg må dette være et av de flotteste yrkene og jeg satser på å bli det eller barnesykepleier:)
Gjest meg&mini Skrevet 14. juni 2013 #9 Skrevet 14. juni 2013 Det er faktisk ganske vanskelig å bli jordmor:) Så at en over her mente på at det ikke er det.. Først må du bli sykepleier. For å komme inn på jordmorstudie må du ha omtrent en B i snitt. Det spørs på hvor mange søkere det er, det året du søker. Jeg studerer for å bli sykepleier nå og føler jeg må jobbe hardt for å få B. Mange på studiet mitt sluttet fordi studiet er tyngere enn det de trodde.. For meg må dette være et av de flotteste yrkene og jeg satser på å bli det eller barnesykepleier:) Du må også huske på ansvaret en jordmor har. I tillegg er det et tøft yrket. Man må faktisk ta i mot babyer som ikke er levedyktige eller som kanskje er dødfødte. Så man jobber ikke alltid med overlykkelige foreldre alltid. I tillegg er det en stressende jobb.. Men jeg tror at det er så mye godt og fint i dette yrket som veier opp
Håper<3 Skrevet 14. juni 2013 #10 Skrevet 14. juni 2013 Syns det virker som en helt fantastisk jobb. Men jeg tror man skal ha en ganske sterk psyke, for i tillegg til å oppleve livets største under vil det òg fra tid til annen være barn som dør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå