Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #1 Skrevet 14. juni 2013 Noen som vet når B7 stenger for sommeren? Er det fortsatt slik at denne fungerer som barselavd isteden når det er stengt? Begynner å bli nervøs for at det skal være fullt på de to andre fødeavdelingene og at jeg må dele rom med noen. Det blir IKKE aktuelt slet med endel ting etter forrige fødsel og ønsker virkelig ikke å måtte dele rom med noen andre enn mannen min.... Anonymous poster hash: 08472...8f9
MillaCamilla Skrevet 14. juni 2013 #2 Skrevet 14. juni 2013 Ingen deler rom i Fredrikstad i utgangspunktet-det er kun enerom der. Mulig hvis det er sprengfullt at en må ligge på obs-rommene i stedet og det er to-mannsrom men jeg har aldri hørt om det.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #3 Skrevet 14. juni 2013 Det er sommerstengt fra 24 juni på B7. Og jo, man kan være uheldig å dele rom der. Det har man ingen garanti for i høysesong for barnefødsler og ferietid. Anonymous poster hash: e87bb...afc
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #4 Skrevet 14. juni 2013 Takk for svar! Er det sikkert at det stenger 24.juni? Finner ikke datoen noen steder. HVIS det er plass på barsel på B7 så får man vel enerom. Jeg har ihvertfall ikke lyst til å dele en dobbelt seng med en annen dame Noen flere erfaringer med fødsel på sommeren på søf? Noen som har en positiv opplevelse derfra?? Anonymous poster hash: 08472...8f9
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 14. juni 2013 #5 Skrevet 14. juni 2013 Jeg fødte der i går, på B2 vel og merke, og det var supert! Masse flotte ansatte, vi er kjempefornøyde De sa at det for noen dager siden var så fullt (på B2) at noen måtte dele rom, men at de da prioriterte at ikke de som var på første barseldøgnet måtte dele med andre. Jeg reiste hjem samme dag, vi bor nært sykehuset og formen var på topp. Slik var det definitivt ikke sist gang, så selv om du hadde en kjip opplevelse sist gang, kan det hende det blir helt annerledes denne gangen
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #6 Skrevet 14. juni 2013 Jordmor sa til meg at de stengte den 24 juni, eller ved St Hans var det vel hun sa... Om det da før helgen den 21 eller den 24, det er jeg ikke 100 % sikker på. Jeg har født to ganger på Søf, og har ikke noe vondt å si om dem. Har aldri født på sommeren. Anonymous poster hash: e87bb...afc
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #7 Skrevet 14. juni 2013 Fødte 8 juni på B7 for 2 år siden. Da forventet jeg skikkelig trøkk. Men var bare jeg som fødte den dagen(på B7). Så jordmødrene tok seg god tid, selvom jeg hadde en rask fødsel. Fikk velge hvilket rom jeg ville føde i super fornøyd! Kunne født der hver uke tror jeg! Haha Anonymous poster hash: 461a3...50d
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #8 Skrevet 28. juni 2014 Ser at denne tråden er gammel, men like aktuell denne sommeren. Jeg kjenner jeg stresser og gruer meg til fødselen på sykehuset Østfold fordi jeg har fått beskjed om at kun B3 er åpent for fødsler og de andre avdelinger er åpne for barsel. De har så få jordmødre denne sommeren (ikke nok vikarer) at man til og med - i verste fall - må bli sendt til Oslo. Hørte dette av min jordmor som jobber der. Jeg hadde håpet å få føde i vann - men på B3 har de kun ett badekar. Det er kun 4 fødestuer der (vet ikke om de da tenker å bruke barselrommene som fødestuer i tillegg). Ja ja, er vel bare å forberede seg på nye Kalnes sykehus som får enda færre sengeplasser på barsel og føderom! Har ikke født på Sykehuset Østfold før, og hadde jeg visst dette hadde jeg jammen søkt meg til ABC klinikken i Oslo/Ullevål hvor jeg fødte sist. Men det er litt sent nå da jeg er 38 uker på vei. Anonymous poster hash: 82d82...008
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå