Gå til innhold

Vogner med to små svingete framhjul (type brio go, bugaboo, stokke)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er disse vognene å gå på fjellet med? Da tenker jeg grusvei? Bråker det mye med punkteringsfrie dekk? Stabilitet?

Erfaringer ønskes før jeg velger dette eller trehjuling med lufthjul! Om noen har erfaring med begge deler så tar jeg gledelig imot fordeler og ulemper med begge.

Hater barnevognjungelen! Det er altfor mye å velge mellom!

Anonymous poster hash: 63e51...7ce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av trehjulinger/2små hjul har jeg hatt en simo reisetrille, en TFK, og har nå en Bugaboo camelon. Vil absolutt si at TFK er best i terreng av de jeg har prøvd! Har vinterhjul til bugabooen, men da får man jo ikke svinge, og det er lite demping i vogna, så synes ikke det funker så bra. Simo vogna hadde punkteringsfrie dekk, og det bråker mer en lufthjul ihvertfall, spesielt på is/snø. Alle disse vognene har vært stabile, har aldri opplevd at de har veltet. Men skal du ha en vogn til å gå i terreng/fjell med, vil jeg anbefale en med lufthjul, og muligheten for å låse frem hjulene.

Nå har jeg veldig lyst på en Baby jogger city elite. Har hørt mye positivt om den, men som du sier, det er en jungel, og alle har forskjellilge behov, og ulik smak.. Så det som funker for meg, funker kanskje ikke for deg. Men lykke til.

Anonymous poster hash: ce3ca...4db
Skrevet

Jeg hadde stokke,og elsket den! Men det var på asfalt eller gulv...fjellet eller snøen er ikke det beste terrenget for den vognen..

Skrevet

Takk for svar. Når jeg mener fjellet så tenker jeg fløysvingene og den typen der med grusvei

Noen flere med erfaringer?

Gjest Anybody
Skrevet

Brio Go funket supert overat den :)

Skrevet

Har vært fornøyd med Emaljunga city cerox 360. Ikke de beste hjula hvis du triller mye ulend grusvei, men låse forhjula hjelper en del og snu håndtaket slik at de store hjula blir foran hjelper masse. Da kommer du deg gjennom hva det skal være.

Anonymous poster hash: dad0e...57f
Skrevet

Brio Go fungerer bra på stier/grusveier som er gode og jevne, men så fort det blir løs og stor grus eller veldig steinete og humpete, synes jeg den har sine begrensninger. Vi har 2013-modellen, men har ikke testet med terrenghjulene enda, vil tro den blir mer stabil med de på mer ulendt terreng.

Ellers er jeg kjempefornøyd med vognen, håndtaket er veldig godt og underkurven kommer høyt opp, så den tar ikke nedi steiner o.l.

Skrevet

Det høres jo ut som om man ikke kan velge feil uansett da ;-) Så da blir det vel mer en smakssak?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...