Gå til innhold

Dere med vaskehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på hva denne vaskehjelpen gjør hos dere, og hvor ofte?

Klarer ikke helt å se for meg hvordan det å ha vaskehjelp skulle hjulpet oss.... :o

Tenker da på ting jeg ikke regner med en vaskehjelp gjør, som f eks;

Sette inni og tømme oppvaskemaskinen HVER dag

Vaske, henge opp og legge sammen klær HVER dag

Lage middag og rydde etterpå HVER dag

Tømme bossposer (søpla) HVER dag

Tenne alle 30(!!!) te-lys HVER kveld

Planlegge ukeshandling og middager, handle inn matvarer

Dette er de tingene jeg synes tar mye tid i hverdagen...........

Hva med skifte av sengetøy?

Hvis det bare er snakk om lett støvtørking, støvsuging og vask av gulv, da ser jeg ikke helt meningen :P for det går jo ganske fort og gjøres ikke HVER dag!!

Er en helt annen ting hvis det er snakk om nedvasking - dvs lett vask av tak/vegger, oppå/inne skap, dører/lister, inni kjøleskap o.l

Dette er noe som ville ha vært til stor hjelp hos oss - for det er den grundige husvasken jeg sliter med :unsure: men det koster vel mye...?

Anonymous poster hash: e94b2...ea3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det lett støvtørk, gulvvask, støvsuging, full vask av bad & do og kjøkkenvask hver uke. Det er kjempedeilig, så gjør vi alt det andre du nevner uten å krangle alt for mye. Vi pleier ikke be dem skifte sengetøy, men de gjør det om vi vil. De vasker også vinduer ved behov, og da vi pusset opp badet tok de supergrundig vask av støv og ting og tang etterpå.

Anonymous poster hash: 53ec5...d3e
Skrevet

30 telys? Vet du hvor mye de forurenser luften inne i boligen din eller?

Men for å svare på spørsmålet så er vaskehjelpen her annenhver uke og da skrubber hun ned hele badet, det betyr at jeg bare kan tørke over flatene der inne mellom hver gang hun er her og trenger aldri skrubbe dusjen o.l.

Hun støvsuger sofaen skikkelig, under, over, mellom osv så jeg bare tar lett over oversiden av putene mellom hver gang hun er her.

Hun støvsuger og vasker soverommene grundig, under sengene osv så det trenger aldri jeg å gjøre.

Hun støvsuger hele huset, vasker alle gulv, tørker over alle flater og sørger for at det er rent her.

Hver gang hun er her vasker hun et rom spesielt godt og rullerer på hvilket rom det er, det rommet tørker hun over lister, vegger osv. Det gjør at jeg aldri trenger gjøre hovedrent.

Anonymous poster hash: aa473...bca
Skrevet

Da er det kanskje au pair HI trenger?

Men 30 telys hver kveld... gir da mye ekstraarbeid og utgifter. Men HI vil sikkert si at det er såå koselig...

Gjest Siklerotte
Skrevet

Vaskehjelpen vår skifter på sengene også (hun er her en gang i uken) og vasker kjøkken, bad, stue osv. grundig. Sengetøyet vaskes og henges også opp. Det er ikke så mye å rydde etter at ha spist, så lenge man rydder mens man lager mat, og hvor lang tid tar det å tømme oppvaskmaskinen, tre minutter? Grundig vask tar derimot lang tid. Har vel å merke ikke tretti telys som skal tennes hver kveld, jeg bor ikke i en kirke.

Skrevet

Vår renholder skifter på sengen, tørker støv, støvsuger, vasker gulv og tar over bad og kjøkken. Bruker et par timer på ca 150 kvm

Anonymous poster hash: 9dbc6...f67
Skrevet

Bare til informasjon, 30 telys var en smule overdrevet :P men noen blir det....visste i grunn at noen måtte henge seg opp i " 30 telys" ha ha :lol:

God helg - HI

Gjest Siklerotte
Skrevet

Bare til informasjon, 30 telys var en smule overdrevet :P men noen blir det....visste i grunn at noen måtte henge seg opp i " 30 telys" ha ha :lol:

God helg - HI

Det var jo som skrev tre utropstegn bak tretti, så du ønsket jo at folk skulle legge merke til akkurat den biten.

Skrevet

Her kommer hun en gang i uken og vasker begge badene skikkelig inkludert dusjveggene. Så tørker hun støv i hele huset, støvsuger gulv og vasker alle gulv og skifter sengetøy på alle sengene.

Skrevet

30 telys? Bor du i en kirke?

Anonymous poster hash: 0acc6...f7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...