Gå til innhold

Kan mannen finne på å si "Hold kjeft" til deg under diskusjoner/krangler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er det verste jeg vet og det ville ikke falt meg inn å si det til noen.

Det mener jeg er direkte respektløst.

Jeg ble oppdratt slik at jeg aldri i hele mitt liv har kunnet si det til mine foreldre eller andre, ikke en gang i tenårene når andre jeg kjenner sa slike ting titt og ofte.

Jeg får han ikke til å slutte, han sier aldri slike ting til vanlig og er en fantastisk mann, men han går rett i lås og i angrep når det diskuteres ting og han ikke er enirg/ikke vinner frem...

Hvordan få han til å slutte!!?

Anonymous poster hash: 96b4b...1ba
Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Det ville i så fall ha skjedd kun en eneste gang. 

Skrevet

Nei, aldri. Han har sagt "vent, la meg snakke ferdig." Det er vell det verste :P

Om du sier du ikke orker å prate med han når han kommer med de glosene der, hva sier han da?

Hvis min mann hadde sagt, hold kjeft til meg så hadde jeg kjørt meg en tur. Bare sagt, ring meg når du kan snakke ordentlig til meg.

Anonymous poster hash: 88146...667

Skrevet

Nei, det hadde alsri falt ham inn. Vi kommuniserer ikke på dne måten, noen av oss, selv ikke når vi er uenige og/eller småirriterte på hverande (krangler aldri ordentlig).

Anonymous poster hash: 5a39a...2e2
Skrevet

Nei, det har aldri skjedd.

Men mannen min har vokst opp i et hjem med mye krangel, spetakkel og vold så han gjør alt han kan for å unngå hissige konfrontasjoner. Blir han eller jeg hissig går han ut og rusler i hagen til begge har roet seg og kan snakke anstendig til hverandre, han har aldri hevet stemmen til meg.

Hadde han sagt noe sånt til meg hadde jeg rett og slett forlatt rommet.

Anonymous poster hash: dd759...a46
Skrevet

Jeg går når han sier det, jeg bare snur meg å går. Snakker ikke til han, det fortjener han ikke.

Jeg vet at foreldrene hans snakker krast til hverandre når de diskuterer, spesielt faren, jeg tror ikke de kan diskutere for hvis det går mot at de ikke har rett eller de ser at den andre har rett går de i lås og blir ufine.

Så jeg vet at det er noe han har med seg hjemmefra, men jeg mener at det ikke betyr at han får snakke slik til meg...

Anonymous poster hash: 67a10...9d2
Skrevet

Vi krangler ikke veldig ofte, men når vi gjør det kan det bli litt opphetet, og da kan vi begge to lire av oss både det ene og det andre. Ganske temperamentsfulle begge to:). For meg høres det litt rart ut å krangle så "sivilisert". Det viktige er jo at en får ting opp, ut, og ordner opp etterpå. Unngår å krangle/snakke stygt og ufint foran ungene da.

Anonymous poster hash: 4810c...db5
Skrevet

Nei absolutt ikke! Vi krangler og er uenige, men sier aldri sånt til hverandre.

Anonymous poster hash: 84865...6e6

Skrevet

Her er det mer den *hører du hva jeg sier?*

Han har aldri sagt hold kjeft, til tross for at han er en kar som banner mye. 

Anonymous poster hash: ac1ba...8bc
Skrevet

Jeg har sagt hold kjeft til gubben ved mer enn en annledning. Men ikke sånn HOLD KJEFT, mer sånn hold kjeften littegranna!

Jeg er ikke så hårsår på sånt, og heldigvis ikke han heller.

Fælt så prippene dere er da ;)

Og vi banner utrolig sjeldent,  føler ikke vi er stygge mot hverandre på noen måter heller.

Skrevet

Ja det har han ingen problemer med. Derfor elsker jeg han ikke og angrer dypt på at jeg giftet meg med han.

Anonymous poster hash: 781d0...9fc

Skrevet

Ja, det sier han. Han er generellt veldig dårlig på kommunikasjon og spesielt på konflikthåndtering. Jeg må jobbe mye med ham på det fra før. Blir han sint så blir han veldig sint, så sint at han låser seg helt og synes jeg er verdens mest urimelige dame i en fem minutters tid uansett hva vi snakker om... Først da synker mine argumenter inn, men da har han alt bedt meg holde kjeft noen ganger. Det er det værste han gjør, kaller meg aldri stygge ting etc. Jeg går ikke fra ham på grunn av dette, men det plager meg ja... Mye meta-kommunikasjon om dette for tiden, håper vi kan løse det.

Anonymous poster hash: b340a...57e
Skrevet

Nei har aldri opplevd det. Men han har en irriterende tendens til å avbryte meg mens jeg snakker, og da fyrer jeg meg ofte opp! Avbryter han meg nok ganger (jeg tror ikke han tenker over at han gjør det) så ender det med at jeg ber ham klappe igjen og i det minste la meg fullføre det jeg skulle si. Ellers er jeg veldig snill :P

Skrevet

Jepp - han har sagt det ved flere anledninger! Det provoserer meg noe grusomt, for som deg HI - ble jeg også oppdratt til å aldri si dette. 

Han kan til og med finne på å si det til sønnen vår på 9! Da får jeg helt hetta som regel - men han begrunner det med at i hans dialekt så er dette helt normalt å si.... på samme måte som å si ræva. Jeg reagerer også når han bruker ordet ræva når han snakker med ungene - men det kan jo være som han sier, at det rett og slett er et vanlig ord i hans dialekt, og at også hold kjeft er det..... 

Anonymous poster hash: 7e700...964
Skrevet

Ville aldri falt ham inn å si det til noen

Anonymous poster hash: 91f99...e5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...