Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #1 Skrevet 14. juni 2013 Har dere vaskehjelp? Vi bor i et digert hus på 464 kvm. Har vaskehjelp. Mange rundt oss mener vi ikke burde hatt så stort hus h is vi ikke klarer å vaske det selv. Men, vi har veldig god råd, så hvorfor ikke? Hvorfor kan vi ikke unne oss det etter alt hardt arbeid for å komme dit vi er idag? Vi storkoser oss i huset vårt og jeg hater å vaske.. Vi er absolutt ikke noen fisefine folk med au pair å hele pakka, bare vaskehjelpen Anonymous poster hash: 97091...fb2
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #2 Skrevet 14. juni 2013 Kjenner da mange som har vaskehjelp uten stort hus. Dere får nå gjøre som dere vil Anonymous poster hash: f5a33...133
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. juni 2013 #3 Skrevet 14. juni 2013 Kos dere med vaskehjelp, vi har bare et rekkehus på 104 kvm og jeg skal ha vaskehjelp til høsten. Hater også å vaske
Gjest sug lut Skrevet 14. juni 2013 #4 Skrevet 14. juni 2013 Kos deg med vaskehjelp så lenge du betaler vedkommende anstendig. Jeg har også vaskehjelp selv om jeg bor relativt smått - og da kan man jo argumentere med at "du burde da kunne vaske sjøl når det er så smått", men vet du hva, livet er for kort til at jeg gidder.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #5 Skrevet 14. juni 2013 Vi har ikke noen stoooor villa, bare en litt stor enebolig på 250 kvm. Vi har ikke vaskehjelp fordi huset er for stort for oss, men fordi vi har kjøpt oss fri fra den jobben. Anonymous poster hash: cd8b8...ddd
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. juni 2013 #6 Skrevet 14. juni 2013 En liten avsporing her. Jeg har ikke stort hus og heller ikke vaskehjelp, men jeg lurer på en ting. Det er jo ikke vaskingen som tar tid? Det er jo den evinnelige ryddingen?? Må jo rydde rydde rydde til hjelp kommer, og da kan man jo vaske og? Eller? Kanskje ikke de som bor på 500 kvm da, men
Gjest sug lut Skrevet 14. juni 2013 #7 Skrevet 14. juni 2013 En liten avsporing her. Jeg har ikke stort hus og heller ikke vaskehjelp, men jeg lurer på en ting. Det er jo ikke vaskingen som tar tid? Det er jo den evinnelige ryddingen?? Må jo rydde rydde rydde til hjelp kommer, og da kan man jo vaske og? Eller? Kanskje ikke de som bor på 500 kvm da, men Vi har såpass lite plass at grunnrydding må skje HELE føkkings tida - samt at vaskehjelpa bor i huset, hehe, og dermed ikke kan klage på rotet han sjøl deltar i å produsere.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #8 Skrevet 14. juni 2013 Jeg har like stor villa som deg, og har vaskehjelp. Husk, de som bodde i sånne hun i gamle dager (vår hus er 100 år gammelt) hadde jo ofte en hel stab til hjelpe seg i huset (garner, husholderske,stuepike, barnepike). Så store hus var ikke til for at ett menneske eller to skulle drive det helt alene. Anonymous poster hash: 4b505...b5a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #9 Skrevet 14. juni 2013 Hvorfor er folk med au pair fisefine? Mens vaskehjelp er helt greit? Hvem har bestemt den grensen? Anonymous poster hash: abbef...f7e
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. juni 2013 #10 Skrevet 14. juni 2013 En liten avsporing her. Jeg har ikke stort hus og heller ikke vaskehjelp, men jeg lurer på en ting. Det er jo ikke vaskingen som tar tid? Det er jo den evinnelige ryddingen?? Må jo rydde rydde rydde til hjelp kommer, og da kan man jo vaske og? Eller? Kanskje ikke de som bor på 500 kvm da, men Vi har såpass lite plass at grunnrydding må skje HELE føkkings tida - samt at vaskehjelpa bor i huset, hehe, og dermed ikke kan klage på rotet han sjøl deltar i å produsere. Skjønner. Da blir jo ståa en annen. Min vaskehjelp virker ikke. Ikke ryddehjelpen heller. Skjønner at vi burde flytte til noe mindre.
Gjest Siklerotte Skrevet 14. juni 2013 #11 Skrevet 14. juni 2013 Jeg gidder faktisk ikke å vaske selv, og det hadde jeg ikke giddet uavhengig av plass, og så så lenge noen faktisk ønsker den jobben, gir jeg den villig videre. Rydding går jo greit, så lenge man tar alt med en gang, og det gjør jeg, så da er det plutselig ikke så mye jobb.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #12 Skrevet 14. juni 2013 Vi flytter snart til 300 kvm og skal ha vaskehjelp. Men det har vi nå også og nå har vi bare 90 kvm. :-) Anonymous poster hash: e57c2...0ce
Helhana Skrevet 14. juni 2013 #13 Skrevet 14. juni 2013 Vi har nærmere 400 kvm. Foreløpig vasker jeg alt selv. Skal investere i vaskehjelp til høsten. Folk får si hva de vil. Jeg liker å ha det rent, pent og ryddig rundt meg, noe som på dette tidspunkt blir vanskelig. Dersom jeg skulle hatt det slik jeg foretrekker hadde dette spist alt av tid med barna, og det er det ikke verdt. Ja til vaskehjelp - ja til mer kvalitetstid med barna
Gjest sug lut Skrevet 14. juni 2013 #14 Skrevet 14. juni 2013 En liten avsporing her. Jeg har ikke stort hus og heller ikke vaskehjelp, men jeg lurer på en ting. Det er jo ikke vaskingen som tar tid? Det er jo den evinnelige ryddingen?? Må jo rydde rydde rydde til hjelp kommer, og da kan man jo vaske og? Eller? Kanskje ikke de som bor på 500 kvm da, menVi har såpass lite plass at grunnrydding må skje HELE føkkings tida - samt at vaskehjelpa bor i huset, hehe, og dermed ikke kan klage på rotet han sjøl deltar i å produsere. Skjønner. Da blir jo ståa en annen. Min vaskehjelp virker ikke. Ikke ryddehjelpen heller. Skjønner at vi burde flytte til noe mindre. Min vaskehjelp er tenåring med permanent dårlig råd, og jeg er en beinhard arbeidsgiver, så her vaskes det for ellers er det ingen lommepenger å hente i det hele tatt (jeg holder alt mat, nødvendig utstyr, klær, telefon av enkel type, etc, men ikke noe mer enn det). Anbefaler å sette opp kontrakt med dager, omfang etc om du skal ha barnearbeid, for da blir det en reell trening for faktisk arbeidsliv. Her har vi hatt oppsigelsesvarsel opptil flere ganger pga kontraktsbrudd/utilfredsstillende utførelse, og det har retta seg - for jeg KAN jo gjøre jobben sjøl, samtidig som jeg sparer pengene, så det er definitivt størst tap for ham.
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. juni 2013 #15 Skrevet 14. juni 2013 En liten avsporing her. Jeg har ikke stort hus og heller ikke vaskehjelp, men jeg lurer på en ting. Det er jo ikke vaskingen som tar tid? Det er jo den evinnelige ryddingen?? Må jo rydde rydde rydde til hjelp kommer, og da kan man jo vaske og? Eller? Kanskje ikke de som bor på 500 kvm da, menVi har såpass lite plass at grunnrydding må skje HELE føkkings tida - samt at vaskehjelpa bor i huset, hehe, og dermed ikke kan klage på rotet han sjøl deltar i å produsere.Skjønner. Da blir jo ståa en annen. Min vaskehjelp virker ikke. Ikke ryddehjelpen heller. Skjønner at vi burde flytte til noe mindre. Min vaskehjelp er tenåring med permanent dårlig råd, og jeg er en beinhard arbeidsgiver, så her vaskes det for ellers er det ingen lommepenger å hente i det hele tatt (jeg holder alt mat, nødvendig utstyr, klær, telefon av enkel type, etc, men ikke noe mer enn det). Anbefaler å sette opp kontrakt med dager, omfang etc om du skal ha barnearbeid, for da blir det en reell trening for faktisk arbeidsliv. Her har vi hatt oppsigelsesvarsel opptil flere ganger pga kontraktsbrudd/utilfredsstillende utførelse, og det har retta seg - for jeg KAN jo gjøre jobben sjøl, samtidig som jeg sparer pengene, så det er definitivt størst tap for ham. Smart. Skal ha det i bakhodet til avkom 1 og 2 blir store nok. foreløpig har de arbeidsoppgaver som innebærer lønn for strevet, men det ser ut til å glemmes, helt til de ønsker seg noe og jeg spør om de har penger. Utrolig nok. Jeg får stramme inn tøylene når jeg er frisk nok til å ta kampen.
Mor Løvehjerte Skrevet 14. juni 2013 #16 Skrevet 14. juni 2013 Hvor gamle må de være før de kan settes til denne typen arbeid? Fem?
Pesta Skrevet 14. juni 2013 #17 Skrevet 14. juni 2013 Kos dere med vaskehjelpa, det hadde jeg også hatt dersom jeg hadde hatt stort hus og råd til det! Nå bor vi på 115kvm, så jeg sliter meg ikke akkurt ut på vaskejobben
Hun med alle ungene Skrevet 14. juni 2013 #18 Skrevet 14. juni 2013 Vi har vaskehjelp-vi elsker det! Hun er så blid og hyggelig,og er nøye! Kunne virkelig ikke hatt en bedre vaskehjelp! Hun vasker ikke hele huset,bare to etasjer (har 3)
Bumblebeee Skrevet 14. juni 2013 #19 Skrevet 14. juni 2013 Vi har et lite hus på 120 kvm, men jeg drømmer likevel om vaskehjelp. Men så er det som hun over her sier; hos oss er det ryddinga som tar tid. Samtidig vil jo det å ha vaskehjelp tvinge oss til å rydde ordentlig før vaskehjelpen kommer Skal vurdere det etter permisjonen
Gemini77 Skrevet 14. juni 2013 #20 Skrevet 14. juni 2013 Jeg bor på 110 kvm og har vaskehjelp.. Gidder ikke å bruke tid på å vaske.. Angående rydding så er det så og si alltid ryddig her. Ting blir ryddet tilbake på plass etter bruk så trenger aldri å ha ryddesjau før vaskehjelpen kommer.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #21 Skrevet 14. juni 2013 Hvorfor er folk med au pair fisefine? Mens vaskehjelp er helt greit? Hvem har bestemt den grensen? Anonymous poster hash: abbef...f7e Au pair = du prioriterer bort barna dine Vaskehjelp = du prioriterer bort vasking, f.eks til fordel for barna. Anonymous poster hash: 502d2...bfe
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #22 Skrevet 14. juni 2013 Hvorfor er folk med au pair fisefine? Mens vaskehjelp er helt greit? Hvem har bestemt den grensen? Anonymous poster hash: abbef...f7e Au pair = du prioriterer bort barna dine Vaskehjelp = du prioriterer bort vasking, f.eks til fordel for barna. Anonymous poster hash: 502d2...bfe Det er jeg ikke enig i. Jeg kjenner mange som har au pair. De bruker au pairen til enkle oppgaver som feks hjelpe til med frokostlaging, matpakker etc om morgenen. Samme med middag om kvelden, for å få et par ekstra hender. De gjør også enkle husarbeidsoppgaver og sitter barnevakt om kvelden når foreldrene er borte og ungene lagt. Ingen av de jeg kjenner bortprioriterer barna sine selv om de har au pair. Men det er jo alltid noen som liker å "sparke oppover". Altså: "Alt jeg gjør er greit, men alt det de andre gjør, de som har mer penger enn meg, det er bare fise-fint og helt feil prioriteringer". Anonymous poster hash: abbef...f7e
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #23 Skrevet 14. juni 2013 Jeg har også lyst på vaskehjelp! Men hvordan gjør dere det i forhold til ungene mtp å lære de å hjelpe til hjemme osv? Hva slags holdning får de til å rydde og vaske når dere betaler noen for å gjøre det? Anonymous poster hash: 0dad8...98b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #24 Skrevet 14. juni 2013 Vårt hus er 170 m2 og vi skal ha vaskehjelp. Go for it:) Anonymous poster hash: 0e339...a23
Jippipippi Skrevet 14. juni 2013 #25 Skrevet 14. juni 2013 (endret) Hus på 170 kvm og vasker selv! Har råd til vaskehjelp, men prioriterer ferier i stedet:) Elsker å reise og det er fantastisk å ha med seg mann og barn! Det er kvalitetstid for meg! Så får jeg heller bruke de to timene på husvask i uken, verdt hver en krone! Endret 14. juni 2013 av Jippipippi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå