Gå til innhold

Er "C" en bra karakter ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

for høgskulen? 

eller er det bare A og man skal være stolt av?

eg kommer frå et annet land som har anna system og  er litt usikker

takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mente A og B..

Gjest sug lut
Skrevet

C betyr at du faglig sett er helt ut ok og brukelig, nen ikke lysende bra eller briljant - det er C det er flest av i en rettebunke. Det er ikke noe å skamme seg over, men om du egentlig satset på A eller B er det selvsagt skuffende.

Skrevet

takk, var vant til de beste karakterene før, ja...

kunne du eller noken andre forklære "D" også?

Gjest yrild
Skrevet

Jeg ville vært storfornøyd med B. A hadde jeg aldri fått vil jeg tro uansett (det er kun dwe aller mest akademisk glupe menneskene jeg kjenner som får A' er). C er jo ok, men da hadde jeg følt at jeg ikke hadde jobbet hardt nok, eller muligens vært veldig uheldig med hva jeg komopp i på eksamen.

Skrevet

C er middels, D er ikke bra.  E er hakket over stryk. Av 5 karakterer så er jo C den i midten. Det under C er dårlig, det over er bra. Har selv noen lave karakterer i enkelte fag, og det er greit. Jeg kan om det selv. 

Skrevet

Det er en ok karakter, men ikke bra. Personlig ville jeg vært misfornøyd med det, litt avhengig av fag.

Skrevet

C viser at du har forstått det vesentligste med pensum, men ikke mer.

B er en god karakter

A er strålende.

Problemet med denne "nye" skalaen etter mitt syn, er at det blir altfor unyansert i toppskiktet.

Fra tidligere har jeg tenkt at 2 og 2,5 er gode karakterer og 1 og 1,5 er veldig bra. Den nye A-en oppfatter jeg at omfatter bare 1, mens B ofatter jeg alt fra 1,5-2,5 opp mot 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...