fjell og fjord Skrevet 14. juni 2013 #1 Skrevet 14. juni 2013 for høgskulen? eller er det bare A og man skal være stolt av? eg kommer frå et annet land som har anna system og er litt usikker takk
Gjest sug lut Skrevet 14. juni 2013 #3 Skrevet 14. juni 2013 C betyr at du faglig sett er helt ut ok og brukelig, nen ikke lysende bra eller briljant - det er C det er flest av i en rettebunke. Det er ikke noe å skamme seg over, men om du egentlig satset på A eller B er det selvsagt skuffende.
fjell og fjord Skrevet 14. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2013 takk, var vant til de beste karakterene før, ja... kunne du eller noken andre forklære "D" også?
Gjest yrild Skrevet 14. juni 2013 #5 Skrevet 14. juni 2013 Jeg ville vært storfornøyd med B. A hadde jeg aldri fått vil jeg tro uansett (det er kun dwe aller mest akademisk glupe menneskene jeg kjenner som får A' er). C er jo ok, men da hadde jeg følt at jeg ikke hadde jobbet hardt nok, eller muligens vært veldig uheldig med hva jeg komopp i på eksamen.
Gjest yrild Skrevet 14. juni 2013 #6 Skrevet 14. juni 2013 http://no.wikipedia.org/wiki/Karaktersystemer_i_Norge
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. juni 2013 #7 Skrevet 14. juni 2013 C er middels, D er ikke bra. E er hakket over stryk. Av 5 karakterer så er jo C den i midten. Det under C er dårlig, det over er bra. Har selv noen lave karakterer i enkelte fag, og det er greit. Jeg kan om det selv.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. juni 2013 #8 Skrevet 14. juni 2013 Det er en ok karakter, men ikke bra. Personlig ville jeg vært misfornøyd med det, litt avhengig av fag.
snøsnø Skrevet 15. juni 2013 #9 Skrevet 15. juni 2013 C viser at du har forstått det vesentligste med pensum, men ikke mer. B er en god karakter A er strålende. Problemet med denne "nye" skalaen etter mitt syn, er at det blir altfor unyansert i toppskiktet. Fra tidligere har jeg tenkt at 2 og 2,5 er gode karakterer og 1 og 1,5 er veldig bra. Den nye A-en oppfatter jeg at omfatter bare 1, mens B ofatter jeg alt fra 1,5-2,5 opp mot 3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå