Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #1 Skrevet 14. juni 2013 Vi kommer til å ha dåpen der vi bor, noe som betyr at min familie må reise langt for å komme i dåpen. Derfor regner jeg med at det er kun mine foreldre og min søster som kommer (har ei bestemor, men hun er for gammel og dårlig til å klare reisen). I vår familie har det ikke vært naturlig å be tanter og onkler da de er mange. Fra mannens familie kommer derimot mange som bor i nærheten, både besteforeldre på begge sider, tanter og onkler og søskenbarn (han har bare 2), i tillegg til foreldre og søsken. Totalt tror jeg det blir 17 stk av familiemedlemmer på begge sider. Kan vi invitere noen felles venner i tillegg uten at de skal være faddere? To av våre venner skal være faddere, men har gjerne lyst til å invitere flere som bor her i nærheten. Eller er det helt unormalt å invitere venner som ikke er faddere? Har ikke vært i så mange barndåper uten å ha vært fadder selv, så jeg er litt blank Det kommer til å være selskap på en restaurant med enten koldtbord eller tapas-koldtbord og dessert pluss kaffe og kaker etterpå. Anonymous poster hash: d511c...4da
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #2 Skrevet 14. juni 2013 I min omgangskrets er det ikke vanlig med venner i barnedåp, bare familie. Jeg kjenner faktisk ingen som har brukt venner som faddere heller, det er vanlig å bruke familie til det... Men det er helt sikkert forskjell fra miljø til miljø hvordan dette gjøres, og dere gjør jo som dere selv ønsker. Men må si jeg hadde blitt overrasket om jeg ble invitert i dåp hos venner, det har aldri skjedd før og jeg har mange venner som har døpt barn. Anonymous poster hash: dda4d...d8b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #3 Skrevet 14. juni 2013 For meg var det en selvfølge å invitere de nærmeste vennene. To av mine venner var faddere. I tillegg inviterte vi selvsagt partnerne deres, samt to andre venninner som er i samme gjengen. Slik har det vært i alle dåpsselskapene vi har vært i, venner er også invitert. Anonymous poster hash: 61fdc...2e8
Puma - sprekker snart! Skrevet 14. juni 2013 #4 Skrevet 14. juni 2013 Her er venner like viktige som familie. Venner som deltar i barnas liv, har jevngamle barn osv. Hva familien mener om det bryr vi oss ikke om.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #5 Skrevet 14. juni 2013 Ja, det er vanlig å ha både familie og venner som faddere i begge våre familier. Så en liten blanding blir det Siden det er så få av våre venner som har barn så er vi litt de som er først ute med dåp og hele pakken, men da kan vi sikkert gjøre som vi selv ønsker da Takk for svar Anonymous poster hash: d511c...4da
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #6 Skrevet 14. juni 2013 Vi inviterte venner til kaffi etter at familien hadde spist middag, for oss ble det naturlig å barna har alltid kalt bestekompis/venninne tante og onkel, selv om vi har mange søsken å stor familie på begge sider då var vi i huset til mine foreldre å der var det stor plass budde i leilighet selv på den tiden. Men med andre mann valgte vi å bare invitere familie då vi hadde hjemme hos oss å hadde begrenset med plass selv om vi då hadde hus. Anonymous poster hash: 1e1b7...fc9
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #7 Skrevet 14. juni 2013 Skal: Ingen. Kan: Hvem som helst. Vi har hatt cirka 50/50 familie og venner. Anonymous poster hash: 7b346...1da
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #8 Skrevet 14. juni 2013 Vi har invitert mine mange søsken med partnere og barn, mine foreldre og besteforeldre på min side. På min manns side har vi invitert søsken m partnere og barn, tanter, onkler og besteforeldre. Fordi min side er ikke sammensveist mens mannen sin side er. Vi invterte venner av oss i tillegg, men det er noe vi pleier å gjøre i alle anledninger. Anonymous poster hash: 4b7f9...a46
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #9 Skrevet 14. juni 2013 Vi kommer til å invitere de aller nærmeste vennene (tre av dem skal også være faddere). Folk vi er sammen med nesten daglig og som heter tante og onkel, og er som familie for oss. Anonymous poster hash: 511a8...bea
Ms Moose Skrevet 14. juni 2013 #10 Skrevet 14. juni 2013 Vi hadde dåpsbarnets besteforeldre, oldeforeldre og tanter og onkler m/barn. :-D
3 er nok! Skrevet 14. juni 2013 #11 Skrevet 14. juni 2013 Vi har stor familie begge to, men for oss var det også en selvfølge å invitere våre nærmeste venner i dåpen. Vennene våre ser vi jo faktisk oftere enn våre onkler og tanter. I våre barnedåpen har det derfor vært over 60 gjester, og det har vært kjempekoselig! Jeg ville aldri spurt om noen ville bake for oss, men dersom de tilbød det selv ville jeg takket ja med glede:) når jeg blir invitert til sliketilsetninger spør jeg alltid om jeg skal bake noe, og tror det er forholdsvis vanlig, hvertfall i min omgangskrets. I sist barnedåp hadde vi ca ti kaker, og jeg bakte kun en av de selv.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #12 Skrevet 14. juni 2013 I vår familie er det ikke vanlig med hele slekta og alt av venner. Hos oss har vi derfor invitert dåpsbarnets besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn Dvs at med stort og smått og oss selv iregnet har vi vært 15 stykker ;-) Anonymous poster hash: 98f22...774
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå