Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 De fleste skriver om barn som er vanskelige og trassige. Jeg har en gutt på 4 og en babygutt på 7 mnd. Mulig det bare er stille før stormen, men, de er bare så snille at jeg nesten blir bekymret. he he. De legger seg begge to kl 19 og sover uavbrutt til kl 07. Alle måltider er bare koselig da de begge elsker mat og virkelig koser seg med den. 4 åringen elsker lillebroren sin og tilbringer all tid utenom måltider, stell osv med han. Og han på 7 mnd ser såå opp til broren sin og de leker så fint sammen. De er begge veldig rolige og avslappede barn. Snille og sjarmerende. 4 åringen er utrolig høflig og prater og skravler med kjente og fjerne. Jeg er så stolt av ungene mine <3 <3 Anonymous poster hash: 5782e...03b
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Uff nå trodde jeg at jeg skulle lese en trist historie om et barn du hadde mistet. Jeg kaller aldri barna mine engler i den frykt at de skal bli små englebarn i himmelen.... Men så fint da at du har snille barn, skjønner at du er stolt
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Så fint da! Anonymous poster hash: ffd30...9f4
Hun med alle ungene Skrevet 14. juni 2013 #4 Skrevet 14. juni 2013 Uff nå trodde jeg at jeg skulle lese en trist historie om et barn du hadde mistet. Jeg kaller aldri barna mine engler i den frykt at de skal bli små englebarn i himmelen.... Men så fint da at du har snille barn, skjønner at du er stolt Signerer denne!! Kaller aldri barna mine engler,og tar heller ikke på dem slike englevinger når vi er hos fotografen slik som er "inn" nå...dette er fordi at jeg har mistet både lillesøsteren min,og to tantebarn (kreft og krybbedød) Bra du har snille barn da,det har jeg også!
Gjest Thunder Road Skrevet 14. juni 2013 #5 Skrevet 14. juni 2013 Jeg trodde også det var noen som hadde mistet barnet sitt Jeg har også veldig snille barn, aldri hatt problemer med dem. Men merker prepuberteten river og drar i spesielt eldste på snart 9! Så jeg tror nok ikke vi slipper unna alt
Jippipippi Skrevet 14. juni 2013 #6 Skrevet 14. juni 2013 Jeg har og snille barn:) 8, 6 og en på 8 mnd. Minsten er helten i familien:) Alle sover fra syv til syv!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #7 Skrevet 14. juni 2013 Bra det ikke er bare jeg som reagerer på at folk kaller sine levende barn for englebarn. Hadde denne diskusjonen med min mor fordi og hun himlet bare med øynene og syntes jeg var rar som mente at englebarn betyr at et barn er død. Anonymous poster hash: ab822...5bd
Magia Skrevet 14. juni 2013 #8 Skrevet 14. juni 2013 Englebarn har da alltid vært en betegnelse på snille barn?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #9 Skrevet 14. juni 2013 Her begynte ikke søskenkranglinga før minste ble 1,5 år, DA braket det løs kan jeg si....... Så man får vel bare nyte så lenge man kan Anonymous poster hash: 7f5d7...690
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #10 Skrevet 14. juni 2013 Så heldig du er, her har vi daglige krangler med treåringen... Bestekompisen hans er et slikt englebarn som du beskriver, skulle ønske sønnen min ble mer påvirket av ham Men også enig med hun som skriver at det fort kan skje noe når minste runder året, da ble det en del endringer her i hvert fall. Nr to her er mye enklere å ha med å gjøre, men lærer noen unoter av eldste Anonymous poster hash: d81dc...a23
Linn2007 Skrevet 14. juni 2013 #11 Skrevet 14. juni 2013 Englebarn betyr ekstremt snille barn (eller sånn som smisker med lærern) der jeg kommer fra! Jeg har ett englebarn og et tornadobarn. Begge er oppdratt likt...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #12 Skrevet 14. juni 2013 Her begynte ikke søskenkranglinga før minste ble 1,5 år, DA braket det løs kan jeg si....... Så man får vel bare nyte så lenge man kan Anonymous poster hash: 7f5d7...690 Signerer denne! Anonymous poster hash: 5f71b...759
☆☆☆ Skrevet 14. juni 2013 #13 Skrevet 14. juni 2013 Uff nå trodde jeg at jeg skulle lese en trist historie om et barn du hadde mistet. Jeg kaller aldri barna mine engler i den frykt at de skal bli små englebarn i himmelen.... Men så fint da at du har snille barn, skjønner at du er stolt Signerer denne!! Kaller aldri barna mine engler,og tar heller ikke på dem slike englevinger når vi er hos fotografen slik som er "inn" nå...dette er fordi at jeg har mistet både lillesøsteren min,og to tantebarn (kreft og krybbedød) Bra du har snille barn da,det har jeg også!Kor kjem eigentleg koblinga englar-døde barn frå? Det er for eksempel ikkje nokon religion som gjer denne koblinga, i alle fall i dei semittiske religionane er englar noko vesensforskjelleg frå mennesker. Eg også koblar omgrepet englebarn til snille/føyelege barn, jf mor til knoll og tott som kallar dei englebarna sine..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #14 Skrevet 14. juni 2013 Fra jeg var liten var jeg vant til at englebarn betydde at barna var greie og enkle å ha med å gjøre. Men etter at jeg ble voksen, er englebarn for meg ensbetydende med at barnet er dødt. Har så sent som denne uken fulgt min venninnes englebarn til graven Men sånn utenom det, så er det jo kjempeflott for deg at du har enkle barn Anonymous poster hash: 4bd2f...0ce
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #15 Skrevet 14. juni 2013 Uff nå trodde jeg at jeg skulle lese en trist historie om et barn du hadde mistet. Jeg kaller aldri barna mine engler i den frykt at de skal bli små englebarn i himmelen.... Men så fint da at du har snille barn, skjønner at du er stolt Signerer denne!! Kaller aldri barna mine engler,og tar heller ikke på dem slike englevinger når vi er hos fotografen slik som er "inn" nå...dette er fordi at jeg har mistet både lillesøsteren min,og to tantebarn (kreft og krybbedød) Bra du har snille barn da,det har jeg også! Kor kjem eigentleg koblinga englar-døde barn frå? Det er for eksempel ikkje nokon religion som gjer denne koblinga, i alle fall i dei semittiske religionane er englar noko vesensforskjelleg frå mennesker. Eg også koblar omgrepet englebarn til snille/føyelege barn, jf mor til knoll og tott som kallar dei englebarna sine.. Tror denne koblinga har dukket opp de siste årene med diverese bloggere som skriver om livet etter å ha mistet ufødte/småbarn. Det er ofte man bruker begrepet "englebarn" i bloggtittel eller i nicket. Anonymous poster hash: dd319...5bc
☆☆☆ Skrevet 14. juni 2013 #16 Skrevet 14. juni 2013 Uff nå trodde jeg at jeg skulle lese en trist historie om et barn du hadde mistet. Jeg kaller aldri barna mine engler i den frykt at de skal bli små englebarn i himmelen.... Men så fint da at du har snille barn, skjønner at du er stolt Signerer denne!! Kaller aldri barna mine engler,og tar heller ikke på dem slike englevinger når vi er hos fotografen slik som er "inn" nå...dette er fordi at jeg har mistet både lillesøsteren min,og to tantebarn (kreft og krybbedød) Bra du har snille barn da,det har jeg også! Kor kjem eigentleg koblinga englar-døde barn frå? Det er for eksempel ikkje nokon religion som gjer denne koblinga, i alle fall i dei semittiske religionane er englar noko vesensforskjelleg frå mennesker. Eg også koblar omgrepet englebarn til snille/føyelege barn, jf mor til knoll og tott som kallar dei englebarna sine.. Tror denne koblinga har dukket opp de siste årene med diverese bloggere som skriver om livet etter å ha mistet ufødte/småbarn. Det er ofte man bruker begrepet "englebarn" i bloggtittel eller i nicket. Anonymous poster hash: dd319...5bc Forsåvidt logisk i vår tid, ein blir meir påverka av diverse media enn ein skulle tru. Men at eit omgrep skal byte innhald så til de grader er interressant..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #17 Skrevet 14. juni 2013 Hadde også "englebarn", to gutter som var rolige, sov mye og aldri kranglet. Storebror sa daglig hvor mye han elsket lillebror (3 år yngre) og lillebror forgudet broren. MEN så ble de 3 og 6 år hehe! Seks år er en slags ny liten trassalder der barna ofte sliter litt og har behov for å være mere selvstendige. Lillebror på 3 begynte å kreve sin rett og de startet sakte men sikkert å småkrangle, knuffe og bråke mer. Så du må være forberedt.. Anonymous poster hash: dd319...5bc
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #18 Skrevet 14. juni 2013 Vil bare skyte inn at jeg ikke hadde hørt om englebarn i den forstand at de var døde før jeg kom inn på dette forumet! Englebarn i mine øyne har alltid vært flinke og snille barn, kanskje mest brukt i negativ forstand om at lærere har foretrukket enkelte "englebarn". Men hyggelig å høre at du har så snille og gode barn, du er heldig! Anonymous poster hash: 171e8...156
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #19 Skrevet 14. juni 2013 Jeg har også blitt oppdratt til at engbarn betyr snille/føyelige/pliktoppfyllende barn, men i voksen alder lært at det er mer en omtale av døde barn. Det kommer vel av at man snakker om at man kommer til himmelen, og blir som "engler" der, etter at det har blitt visualisert av flere ved bruk av begrepet englebarn er det ganske mange som har tatt i bruk denne omtalemåten. Ganske logisk sammenheng egentlig... Fint for deg HI at du har snille, føyelige og pliktoppfyllende barn. Skulle ønske jeg kunne si det samme. Tror nok vi to har ganske ulik hverdag! Anonymous poster hash: 6f30c...57b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #20 Skrevet 14. juni 2013 Slikt hadde vi det i ett års tid også, helt til minste var ett år. Da startet søskenkjærligheten for fult og den har ikke avtatt. Men jeg har lært å overhøre, for selv om de krangler så busta fyker så løser det seg etter en stund og bryter jeg inn blir det bare værre. Nå er begge skolebarn, og de er hjemme alene etter skolen noen ganger. Da er det ingen krangling, bare greie og snille med hverandre. De er snille og greie på skolen, høflige og hjelpsomme. Ingen problem å ha med på forskjellige ting, for kranglingen holder de innen for husets fire vegger heldigvis. Min mor sier de er prikk like hvordan meg og min søster var, hun trodde nesten vi skulle drepe erandre noen ganger når vi sloss (vi sloss mer enn vi kranglet nemlig) men aldri noe problemer med oss og vi var veldig greie når vi var alene. Vi var ikke de som lekte mest med hverandre når vi var mindre for det var endel år mellom oss, men vi ble tettere og tettere jo eldre vi ble. Og har nå ett veldig bra forhold. Anonymous poster hash: 89eb3...d27
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #21 Skrevet 14. juni 2013 Fint at noen skriver sånne innlegg også! Har ikke akkurat ett "englebarn". Heldigvis er det egen vilje og meninger å spore. MEN jeg har sluppet unna nesten alt som anses for "vanlig" av ugang/farlig utforsking/griserier osv i større og mindre grad. Har aldri behøvd å gjemme noe osv og som regel er hun veldig grei på det meste. 5 år. Anonymous poster hash: c59a2...73c
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #22 Skrevet 15. juni 2013 Så deilig å lese! Endelig en som forstår hva "englebarn" betyr, og ikke denne tåpelige greia som DIB og diverse bloggere driver med. Anonymous poster hash: 11b0c...8a2
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #23 Skrevet 15. juni 2013 Slik var mine og, frem til de var 7 og 3. Da snudde det helt, og den vanlige søskenkranglingen var igang. Og slik har det vært de siste 10 årene! Anonymous poster hash: e068f...821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå