Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 http://maddam.no/2013/06/kroppen-min/ Anonymous poster hash: 06147...713
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 My God for en surmaget aggressiv kjerring... Anonymous poster hash: 99732...fff
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #3 Skrevet 14. juni 2013 Ja for tanken på at folk bare vil oppmuntre at hun har begynt å leve sunnere og at det vises på henne kan jo _ikke_ være grunnen. Beklager men så på det som en bitter person som ikke er fornøyd med seg selv og sine omgivelser. Anonymous poster hash: f0bcc...57f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #5 Skrevet 14. juni 2013 Helt enig med henne! Bare fordi man blir tynnere, eller gravid eller andre endringer, gir ikke det alle og enhver rett til å kommentere kroppen din. Kroppen min er personlig/privat! Anonymous poster hash: c55cf...6f4
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #6 Skrevet 14. juni 2013 Helt enig med henne. Anonymous poster hash: 2846c...209
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #7 Skrevet 14. juni 2013 Herlighet så fjernt. Det må vel være helt normalt å kommenter når noen ser bra ut og har tatt av mange kilo enten det gjelder kvinner eller menn. Skjønner ikke feminismen oppi dette og syns bare hele damen virker rar. Folk er imponert over jobben hun har gjort og gir komplimenter for å være hyggelig. Når ble det noe å bli sint for?! Anonymous poster hash: 947c7...076
Gjest thricane Skrevet 14. juni 2013 #8 Skrevet 14. juni 2013 Hun trenger seriøst å ta seg en sjokolade ;-) merkelig. De fleste jeg kjenner synes det er tungt å slanke seg og blir utrolig glad når noen faktisk legger merke til det og kommenterer det.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #9 Skrevet 14. juni 2013 Poenget er vel at samfunnet er alt for fokusert på kropp, slik at vi tar det som en selvfølge at vi skal kommentere endringer av andre menneskers kropp. For meg handler det ikke om feminisme ol. men at kroppen min er min private kropp, men pga dens eksistensform er det vanskelig å skjule den helt. Jeg sliter med mange vanskelige tanker, som ofte synliggjør seg gjennom min kropp (vekt). Når noen kommenterer kroppen min snakker de også om mitt følelsesliv. Jeg er ikke den eneste her i verden som ønsker fokuset bort fra kroppens form og heller over på kroppens innhold. Det er innsiden som determinerer hvem jeg er, ikke kroppens utseende. Anonymous poster hash: c55cf...6f4
NormaJean Skrevet 14. juni 2013 #10 Skrevet 14. juni 2013 Herlighet. Jeg syns ikke dette var så bra skrevet! For henne virker det som at alt er enten/eller At folk er hyggelige og syns hun har vært flink betyr da ikke at hun kun blir ansett som en kropp istede for ett menneske. Snakk om å legge vrangviljen til.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #11 Skrevet 14. juni 2013 Jeg har vært tykk, VELDIG tykk, og jeg kan skjønne hva hun mener. Da jeg var tykk fikk jeg kommentarer om kroppen min og nå som jeg har slanket meg mye får jeg komemntarer om kroppen min. Jeg skjønner at folk vil være hyggelig, men jeg føler ofte at kroppen min er allemannseie (slik som mange gravide får føle på når man er gravid og etter graviditeten). At jeg har blitt tynn er en sak som blir tatt opp i det vide og det breie. Hvordan klarte du det, så flott du er blitt, hva spiste du, hva spiser du, har du gått på diett, nå passer du vel inn i buksene dine igjen osv. Hvem jeg er som person, hva jeg jobber med, hvordan barna har det eller hvordan oppussingen på huset går er ikke så interessant. Kroppen min er tema og mildt sagt så er jeg jævlig lei av det. Jeg er bare hun som var veldig tykk og som nå er slank. Er jeg ikke noe mer? Anonymous poster hash: 29749...bdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå