Gå til innhold

Dere som bor/er gift med barnefar, har dere noengang nektet

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnefar å dra bort/ finne på noe med barnet/a?

Anonymous poster hash: 6626a...92e

Videoannonse
Annonse
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Hehe, nei.

Det skulle tatt seg ut :P

Skrevet

Nei :) Men har sagt at så lenge barnet ammes, må aktiviteter bygges rundt dette :)

Anonymous poster hash: 258ee...8a4
Skrevet

Haha nei, skulle jeg ha noen rett til det?

Skrevet

Nei, følte aldri behov for å nekte ham det.

Men jeg ser av mange innlegg her at det virker som mange tror det er vi mødrene som automatisk har førsteretten på å ta avgjørelser ang barnet. Far skal liksom bare jenke seg etter mor..

Anonymous poster hash: 023ef...86e

Skrevet

Nektet og nektet, jeg har sagt min mening om jeg har vært uenig. 

Jeg mener også at om jeg fortsatt ammer barnet, så skal han ikke dra bort med det over flere dager. 

Anonymous poster hash: d8f50...feb
Gjest Gullguttene
Skrevet

Nei, skulle vel egentlig ønske at han var enda litt flinkere til å finne på noe med unga :P

Skrevet

Selvfølgelig ikke :) Ungene storkoser seg når de får være bare med pappaen :)

Anonymous poster hash: fcfb6...70c

Skrevet

Heller omvendt, jeg skulle heller ønske han hadde flere muligheter til å ta de små med ut alene :) Da første var rundt 1,5 år dro de av og til til farmor/farfar bare de to, synes det var koselig at de kunne gjøre det, så ble jeg hjemme og jobba. Nå bor vi på samme plass som svigers, og det blir naturlig nok ingen turer for bare mannen. Ikke jobber jeg helger heller, så det blir ikke naturlig at jeg blir hjemme hvis de skal på hytta heller. Synd, for jeg kunne godt tenke meg noen alenehelger innimellom ;) Unga er 2 og 4,5.

Anonymous poster hash: 24bd9...145
Skrevet

Nei, det får da være måte på! Vil jo helst bli med jeg også, men de trenger litt alenetid. Akkurat som jeg og junior gjør :)

Skrevet

Ja. Han ville ta med 1,5 åringen alene ut åpen båt en høstdag. Da fikk jeg litt panikk. Nå skal det sies at jeg er redd i båt selv, så mulig jeg overdrev her..

Anonymous poster hash: 52be5...908

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Nei, det kunne ikke falle meg inn.  I alle fall ikke etter ammeperioden.  Men så kunne det heller ikke falle mannen min inn å foreslå å dra avgårde med  ungene når det har blitt ammet.

Skrevet

Altså... vi gir hverandre ikke slike forbud eller påbud, men vi SNAKKER om ulike ting. Jeg sier jo min mening, og vi diskuterer frem og tilbake. Dersom vi er uenige selv etter diskusjon er det som oftest den som mener nei som vinner frem..

Anonymous poster hash: 7c583...16a
Skrevet

Ja. Han ville ta med 1,5 åringen alene ut åpen båt en høstdag. Da fikk jeg litt panikk. Nå skal det sies at jeg er redd i båt selv, så mulig jeg overdrev her..

Jeg nektet svigerfar å ta med seg sønnen vår som da var 3 år ut i båt alene men det var pga at svigerfar er over 70 år og jeg var redd for at han skulle få hjerteinfarkt ol. Han ble kjempefornærmet.
Skrevet

Jeg nektet svigerfar å ta med seg sønnen vår som da var 3 år ut i båt alene men det var pga at svigerfar er over 70 år og jeg var redd for at han skulle få hjerteinfarkt ol. Han ble kjempefornærmet.
Inni meg er jeg synes jeg det er totalt uansvarlig å dra alene på sjøen med små barn som ikke kan svømme.. Hva tenker du ?

Skrevet

Altså... vi gir hverandre ikke slike forbud eller påbud, men vi SNAKKER om ulike ting. Jeg sier jo min mening, og vi diskuterer frem og tilbake. Dersom vi er uenige selv etter diskusjon er det som oftest den som mener nei som vinner frem..

Anonymous poster hash: 7c583...16a

Kjenner jeg blir litt nysgjerrig på hva man ikke klarer å bli enig om at barna skal være med på eller ikke?

Ingen av foreldrene ønsker vel å utsette dem for fare eller ubehag?

Anonymous poster hash: f8e6c...69f

Skrevet

Nei, det har jeg ikke trengt, vi er enige om det meste når det gjelder sånt. Men hadde vi ikke vært det, så hadde jeg ikke bare godtatt hva som helst nei. ;)

Men det hender jeg må minne ham på at 2-åringen ikke trenger å få kjeks i dag når hun var i bursdag i går og fikk is dagen før f.eks... På det området er vi ikke fullt så enige, men jeg kan jo ikke bare se på at han forer ungen med søppel fordet, eller?

Anonymous poster hash: 1bbe4...c4d
Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Nei, kjære vene. Det er da vel bare hyggelig om ungene finner på noe kjekt med pappaen sin!

Og ikke er det så dumt å kjenne på litt savn som mamma heller, for da blir det ekstra koselig når hele gjengen er hjemme igjen! Dessuten ville jeg jo blitt nokså paff om pappaen kom og sa at "nei, det blir ikke aktuelt at du reiser på helgetur med ungene" (eller annen aktivitet da ...).

Jeg ser bare positivt på at foreldre og barn finner på ting sammen.

Skrevet

Nei det har aldri vært et problem.

Ammes barna er de aldri langt unna og det er vi jo to om, at det beste er at de ammes om det er mulig.

Når de er større og de skal langt er det jo noe vi kommer frem til som familie. 

Ellers så elsker han å gjør ting med barna og det er jo bare deilig at de koser seg litt alene av og til.

Andre ganger er det jeg som får alenetid med dem, kino, eller andre morsomme ting vi gjør sammen.

Skrevet

Nei, aldri. Mannen er flink til å ta med ungene på alt mulig, sykkelturer, skiturer, skogsturer, strandturer, rusleturer i nærmiljøet osv.

Nå bor vi vet sjøen og de fleste har båt, er helt vanlig at ungene selv kjøper små båter med påhengsmotor f.eks for konfirmasjonspengene sine. 

Så mine barn har vært i åpen båt siden de var bare noen måneder gamle, de har jo flytevest. Jeg er også veldig opptatt av at barna fra de er små skal lære båtvett, det skal omtrent inn med morsmelka siden det er helt vanlig at tenåringer kjører båt alene. Mine skal vite hvor fort det er greit å kjøre, hvor det er trygt å kjøre, hvor det er mye undervannskjær, hvordan de legger til osv osv. De skal ikke oppleve at de sitter hjelpeløse i en båt med en kompis, de skal selv vite hvordan dette gjøres så jeg oppfordrer mannen til å lære de opp fra de er små. Både 12 og 9 åringen min kan fint håndtere en liten båt med påhengsmotor..

Anonymous poster hash: 8f652...6d4
Skrevet

Nei det har jeg ikke. De bruker å planlegge ting uten meg som både far og sønn liker å gjøre. Begge setter pris på å gjøre ting sammen bare guttene å jeg får gjøre mitt mens de koser seg sammen. Nå er vår så stor at amming ikke er noe problem da.

Anonymous poster hash: 3ccf6...e2c

Skrevet

Tvert i mot, jeg oppfordrer til det. Min samboer har aldri reist bort med barna, men han er da i byen eller på lekeplassen osv med de. Da besteforeldrene hans levde tok han ofte ungene med dit. Vi har ikke mulighet til å reise så mye hver for oss, og vi er veldig mye sammen hele familien. Selvsagt er det sånn det skal være, men de gangene jeg har huset for meg selv så nikoser jeg meg :)

Skrevet

Som regel ikke, men han har ikke alltid helt begrep på hva en baby trenger ;) Han mente at han kunne ta barna en uke mens jeg dro med noen venninner til syden (hans forslag), men takket pent nei til det.. Minsten er bare 8 mnd :P

Skrevet

Eksen ville ta med baby på rafting i elva, på fjellkratring (i bæresele) og på ribb (skrives det slik) tur med baby.

Dette og flere lignende ting sa jeg nei til. Fint at far og baby får tid sammen, men jeg vil fortsatt ha baby hjem i livet

Anonymous poster hash: 78d26...a54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...