Gå til innhold

Mannen min kalte meg ei hønemor, hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han ønsker å ta gutten vår med seg på hyttetur sammen med besteforeldrene. Altså mannen, gutten og svigers. De skal reise i moren formiddag og komme tilbake på søndags ettermiddag.

Jeg har ikke anledning til å være med, da jeg har kveldsjobb i morgen og jobb på lørdag til klokken 18.30

Jeg ville ikke at de skulle dra, for jg vil helst ha gutten minsammen med meg hjemme. Jeg får jo være sammen med han litt på lørdag og hele søndag, dersom de blir hjemme. Gutten er skikkelig mammagutt, så jeg kjenner det stikker i meg, tanken på at han må være så lenge borte fra mammaen sin.

Gutten er forresten 20 mnd.

Hva mener dere? Skal jeg la dem dra? Eller være hønemor å nekte dem?

Anonymous poster hash: c2ec0...d6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er Hønemor med STOR H

Anonymous poster hash: 2a6bd...c2f
Skrevet

Jeg hadde ønsket dem god tur, og sett frem til litt alenetid :)

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, men så er også hønemor. :-)

Anonymous poster hash: 31c01...8b8
Skrevet

Herregud da, la de nå kose seg på hyttetur. 

Anonymous poster hash: b400b...a18
Skrevet

Jeg hadde ønsket dem god tur, og sett frem til litt alenetid :)

Samme her!

Skrevet

Jeg hadde latt de dra, han får det nok veldig fint sammen med pappa og besteforeldrene :)

Min mellomste var også mammagutt med stor M i den alderen, men det var kun når han var hjemme eller jeg var til stede :) Var han sammen med pappa'n eller besteforeldre uten meg var det aldri et problem, ikke noe sutring etter mamma da :)

Skrevet

La de dra på hyttetur. Hvordan hadde du reagert om dine foreldre ville ha med deg og sønnen på hyttetur og din mann hadde sagt nei det får du ikke lov til! ?

Skrevet

Mannen din har rett, du er en hønemor, men jeg skjønner deg godt. ;) Jeg hadde nok sendt dem av gårde med en haug med formaninger som hadde irritert vettet av mannen, også hadde de kost seg kjempemasse. :)

Anonymous poster hash: 24298...ffd
Skrevet

Jeg skjønner deg, men syntes likevel det er veldig egoistisk å "nekte" far å ta med seg sønnen SIN på hyttetur. La de dra! :)

Skrevet

Det er vel like mye mannens sønn som din? Du skal jo i tillegg jobbe mye av tiden, så jeg syns det vil være dårlig gjort å nekte far å ta med sin sønn på hyttetur bare fordi du ikke kan være med. Tenk så kjekt det blir for dem da! :)

Skrevet

La dem dra. Synes det er teit å holde dem hjemme av slik grunn :-)

Skrevet

Hæ? Hadde ønsket den en kjempegod tur og hevet meg på tlf og invitert venninner ut på lunch og shopping, sett frem til å sove leeeeenge på søndag og spist deilig frokost i fred med en haug aviser og en liter kaffe:)

Og jeg elsker virkelig barna mine:)

Anonymous poster hash: 7491e...7a9

Skrevet

Jeg forstår deg godt. Noen hadde ikke hatt problemer med det, men du har. Og hvorfor skal ikke dine behov telle? Du synes det er ubehagelig og jeg skjønner deg! Jeg er også hønemor. .. noen av oss er bare sånn;) det er så mange damer der ute som virker så "perfekte". Alt er greit og livet er så flott og perfekt. Ikke problemer med noe... jeg blir gal av slikt. ...

Anonymous poster hash: 8d73d...90d

Skrevet

Men i alle dager da..

Misforstå meg rett her, jeg forstår godt følelsene dine her. Jeg ville antagelig FØLT det på samme måte som deg. Men her må fornuften råde altså, noe annet blir urimelig. Faren må kunne ta en snart toåring med på hyttetur.

Jeg kan enkelt sette meg inn i situasjonen. Virkelig! Men her må du snakke deg selv til fornuft. Sønnen din kommer til å storkose seg og bli godt ivaretatt. Du vil de skal bli hjemme for din skyld. Det blir feil.

Anonymous poster hash: c4e40...ed8

Skrevet

Jeg forstår deg godt. Noen hadde ikke hatt problemer med det, men du har. Og hvorfor skal ikke dine behov telle? Du synes det er ubehagelig og jeg skjønner deg! Jeg er også hønemor. .. noen av oss er bare sånn;) det er så mange damer der ute som virker så "perfekte". Alt er greit og livet er så flott og perfekt. Ikke problemer med noe... jeg blir gal av slikt. ...

Hvorfor skal mors behov stå i veien for at både far, besteforeldre og BARNET skal kunne kose seg på hytta. Er ikke det ganske egoistisk? Du snakker om å ta hensyn, men den som ikke tar hensyn her er ho mor, som bare tenker på seg selv.

Om ikke far skulle være med hadde det vært veldig annerledes%, men det skal han jo.

Anonymous poster hash: c4e40...ed8

Skrevet

Jeg er enig, du er en hønemor ;) 

Skjønner deg godt da, jeg tenker på samme måte, syns dett er vanskelig å stole på andre enn meg selv til å ta vare på barna. 

Dessverre så er dette kun ditt behov. Din sønn vil trolig storkose seg sammen med far og besteforeldre, og komme tilbake blir og fornøyd søndag ;)

Anonymous poster hash: d01b5...de0
Skrevet

Jeg er også hønemor, men akkurat det der hadde jeg takket ja til uten å mukke. Hvor ofte får man sjansen til litt alenetid, og samtidig vite at barnet er i trygge hender og koser seg sammen med pappa og besteforeldre? La dem dra og nyt helgen din!

Gjest tilda med to små <3
Skrevet (endret)

Du er hønemor, ja. En ting er at du gjerne vil ha gutten hjemme, det forstår jeg. Jeg liker også best når hele familien er samlet hjemme. Men jeg ser også at ved å nekte dem tur vil du tekkes deg selv men ødelegge en fin opplevelse for barn, far og besteforeldre. Her bør du sette egne følelser til side og la sønnen din få en fin opplevelse.

Endret av tilda med to små <3
Skrevet

Du må huske på at han er sammen med sin egen FAR, og at pappa er like god å ha som mamman, selv om han er en mamamgutt. han lever i nuet og så lenge han har det fint så har han det bra og greier seg fint uten deg.Det er vel du som er problemet her :)

La de ha en fin tur sammen mens du koser deg alene hjemme, DET må være godt!

Hilsen sliten trebarnsmamma ;)

Anonymous poster hash: d124e...2a4
Skrevet

Jises....

Anonymous poster hash: 7791b...cc7

Skrevet

Jeg er også veldig hønemor, men tydeligvis på helt andre områder enn deg.

Dette er like mye farens barn, du har faktisk ikke alltid førsteretten på å bestemme over barnet.

Jeg lurer også veldig på om det er gutten som ikke orker å være så "lenge" uten mammaen sin, eller om det i virkeligheten er mor som ikke klarer å være borte fra gutten så lenge? For det aner meg at du ville fått større problemer enn ham.

Anonymous poster hash: 186b8...033

Skrevet

Men hva hvis situasjonen var omvendt og du ville ta med ditt barn på hyttetur, men faren hadde nektet fordi han heller ville se barnet de få timene han ikke jobbet istedenfor å la det reise på tur, hadde du ikke blitt lei deg da?

Da hadde det sikkert kommet innlegg her inne om at "mannen nekter meg å dra på tur med barnet, er han urimelig?" Og alle hadde ment det var nettopp det - urimelig.

Skrevet

Jo, her styrer min egen vilje og lyst, fremfor barnets og pappaens ønsker. Jeg skal selvfølgelig la dem dra på hytten, skjønner at jeg er urimelig. Men jeg klarer bare ikke tanken på å ikke få se lille gutten fra jeg leverer han i barnehagen klokken 08.30 fredag, til de kommer hjem søndags ettermiddag. Er det virkelig så rart??

Jeg forstår også at eg er ei hønemor, men jeg trivs best sammen med familien min, er ikke glad i å gå ut i helgene. Men kanskje a mor skal slå ut håret i helga og gå ut å ta seg litt vin sammen med venninnene?? :-)

Hi

Anonymous poster hash: c2ec0...d6c

Skrevet

Øv deg på å være borte fra ham og nyte det. Skjønner deg, men la dem dra. Du er der når han kommer tilbake. Man må øve seg på å gi slipp, sakte men sikkert!

Anonymous poster hash: f0ed5...c40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...