Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Lillemor i huset runder snart 7 uker. Helt siden dag 1 har hun vært på puppen hver andre time. Har frem til i dag gitt henne fra en pupp, men hun har hele veien vært noe urolig, spesielt om kveldene. Første uken etter fødsel måtte hun får mme i tillegg til mm. Mm kom seg etter første uka. I går tilbydde jeg henne mm fra begge for å se om hun roet seg, men samme ulla som tidligere. Siste tre ukene har hun bare lagt på seg 300g, mens de tre første ukene la hun på seg 1kg. Prøvde i ettermiddag å gi henne mme etter pupp og hun drakk 75ml.. Dette er første gang siden fødselen at hun ikke sutrer og sliter med å sovne om kvelden! bruker gjerne 2 timer hver kveld med å få henne til å sove. Sitter nå og er veldig ambivalent ang. dette. Vil jo helst se henne tilfreds med bare pupp og ikke mme. Blir samtidig stresset da helsestasjon vil at jeg utelukkende skal gi henne pupp, men man ser jo at vekten ikke går opp slik man ønsker.. Og hun blir mett av mme og tydligvis ikke av pupp.. Hva ville dere ha gjort? Lagt til side ens eget ønske om å gi pupp og la henne få bli mett og god mer en to timer, eller fortsette å amme? Langt innlegg men håper på svar fra dere her inne Hi. Anonymous poster hash: f266e...f00
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Jeg ville ammet fra begge puppene hver gang en periode fremover for å se om det hjelper, uten å gi mme. Det at vektøkingen er mindre nå enn de første ukene er helt vanlig. Anonymous poster hash: d0ece...0a5
Gjest Leaf Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Hun ligger gjerne 10 minutter med effektiv suging, og kjenner at hun tømmer puppen godt. Har jo vært slik som dette i 7 uker snart. Og har ikke tenkt noe over det før de siste par dager, bare latt henne styre på slik hun vil. Med førstemann var det bare pupp i 7 mnd med godt vekst, med nr 2 måtte jeg slutte etter 4 mnd da hun hun gikk ned i vekt etterhvert. Trodde jo at denne gangen var det fet og god melk, da hun la på seg så mye i begynnelsen, men ble litt betenksom nå da jeg ser at det ikke er like stor fremgang. Har ikke sjekket nakken nei, men det kan jo være en idè Får prøve med begge puppene en uke og kontrollveie henne, og kanskje heller avgjøre da hva man skal gjøre. Var bare så deilig å se henne fornøyd og at hun sover så godt som hun gjør nå
Kanutten83 Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Du kan jo gjøre som du sier, gi fra begge bryst til måltidene i en uke, om det ikke får opp produksjonen så er det ingenting i veien for å gi litt mme på slutten av et måltid. Da får hun den mm du har og det lille ekstra hun trenger Ikke sikkert hun trenger mme til hvert måltid, men et eller 2
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Ja, får prøve og håpe at det fungerer Takk for innspill Hi. Anonymous poster hash: f266e...f00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå