Gå til innhold

Noen lærere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i et vikariat på en skole. Har fått høre hele veien at de er kjempe fornøyd med meg etc. og at de håper det er plass til meg til høsten.

Det er nedskjæringer i kommunen, har ikke visst om jeg får nytt vikariat. Ledelsen vet jeg ønsker å fortsette.

Nå har de ansatt en ny lærer som ikke har ansinitet i kommunen. Jeg som har ansinitet i kommunen og allerede er i et vikariat ved skolen sitter og skjønner ingen ting.

Skal ta kontakt med utdanningsforbundet i morgen

Anonymous poster hash: a9f9b...0ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Slike ting er så kjedelige, jeg føler med deg.

Men dessverre er det nå engang slik at ansiennitet i kommunen ikke teller i forhold til "ordinær" ansiennitet, dvs. at dersom denne nyansatte læreren har lenger ansiennitet enn deg vil h*n gå foran deg i ansettelseskøen - selv om du har jobbet lenger i kommunen det er snakk om.  

Du kan selvsagt ta kontakt med Utdanningsforbundet, men jeg ville kanskje ha begynt i andre enden og hørt med rektor først hva som har skjedd - og hvorfor denne nyansatte læreren har gått foran deg. Jeg synes det vitner om dårlig personalpolitikk, men er dessverre ikke overrasket. Har vært gjennom samme mølla selv. Som vikar har du dessverre få rettigheter. Be rektor redegjøre for avgjørelsen sin, og still deg deretter spørsmålet om du uansett ønsker å jobbe ved en skole som behandler deg på denne måten. Jeg byttet etter hvert skole, og fikk det ti ganger bedre ved neste skole - fast ansettelse fikk jeg også.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 0cfcb...215

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...