Linerlen og pipipen Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Hvilke erfaringer gjorde dere dere rundt dette? Fungerte det? Vi hadde egentlig bestemt oss for denne løsningen for å ha mye tid sammen med gutten vår(15mnd), og beholde halvparten av kontantstøtta. Men etter samtaler med leder i bhg og etter par bekjente som er pedagoger ble vi fryktelig usikre! De mente dette ikke var optimalt for barnet, og ga lite rom for tilknytning til de ansatte. Så nå etter masse tenking har vi rykka tilbake til start og er mer usikre enn noen gang! Hadde satt kjempestor pris på om noen tar seg tid til å svare :-)
Gjest yrild Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Vi har hatt det og det har fungert fint, men vi bor ikke i Norge så det er mange barn som bare er der to dager og fleksibiliteten i gruppene er derfor større. Personlig så ville jeg ha gått for 40 % så lenge dere kan det :-) Det er viktig at barnet deres føler seg trygg og ivaretatt, men de fleste barn kan fint være så lite som en gang i uka et sted og både knytte seg til de som passer på det og trives.
Askepott 3 barnsmor Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Datteren min har hatt 40% plass siden okt og det har gått fint. Vi ordnet det sånn at hun går i bhg 3gr i uka fordelt på 19t. Hadde nok vært verre om hun bare gikk 2dager i uka.
Elsker livet Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Våre barn har hatt både 40 og 60 % da de startet i barnehage rundt 3 årsalderen. Vi ble også frarådet 2 dager, men det har gått glimrende både sosialt og med tanke på tilknytning og trygghet. Men økte til 60 % etter det første året.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Haha, huff......... Har nettopp fått 40% plass til lillemor. Dumt å lese dette da... Anonymous poster hash: 0379a...4e3
valkyrien Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Vi hadde 40 % første halve året guttungen gikk i barnehagen. Det fungerte helt fint for oss, han var der tirsdag og torsdag, og hadde ingen problemer med tilknytning til de voksne. Gikk også helt fint å komme inn i leken med de andre barna. Nå har vi 60 % plass, og grunnen til at vi økte var rett og slett at guttungen trives så godt der, og trenger den muligheten for å leke med andre barn (vi har veldig få venner med små barn, og bare mye mindre barn i familien).
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 Begge mine har hatt 40% plass fra de var 15 mnd til de var 3 år, og da økte de til 100%. Det har gått strålende. De hadde også korte dager, fra 8-13/14 de dagene de var. Har absolutt ikke noen negativ erfaring med det. Anonymous poster hash: 7eabf...c76
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #8 Skrevet 13. juni 2013 Glemte å si: du kan jo prøve, og heller øke om det ikke går så bra? Anonymous poster hash: 7eabf...c76
Linerlen og pipipen Skrevet 13. juni 2013 Forfatter #9 Skrevet 13. juni 2013 Godt å høre at flere har positive erfaringer! Gutten vår er en sosial type som er godt vant til andre barn. Har vært dagmamma i noen mnd og ser at han fungerer fint sammen med de to hvertfall. Så vi trodde i utgangspunktet dette ville gå bra! HI
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #10 Skrevet 13. juni 2013 Jeg tror dette kommer veldig ann på barnet. Men ville uansett hatt 100% plass den første og kanskje den andre, så barnet blir kjent og trygt før dere fortsetter med 40 % Anonymous poster hash: d1125...f0f
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #11 Skrevet 13. juni 2013 Jeg har tenkt å søke 40 eller 50 % plass til min datter. Ped. leder sa at de anbefaler egentlig ikke sånn 2 dager i uken-plass, men at halve dager pleier å være veldig bra, og det er det vi tenker å bruke plassen til. Jeg vil ha halv plass fordi jeg ikke vil at hun skal ha så lange dager, så to fulle dagen i uken blir for meg meningsløst. Anonymous poster hash: e5226...aad
Linerlen og pipipen Skrevet 13. juni 2013 Forfatter #12 Skrevet 13. juni 2013 Hvis vi endrer plasstypen til 40% sa de at de ville gi resten av plassen til noen andre med én gang. Så vi kan ikke øke igjen før om et år. Det kan være aktuelt å beholde 100% plassen i en mnd eller to for å se om det går, men vi er dessverre veldig dårlig stilt økonomisk. Så å miste kontantstøtta helt disse ukene har stor betydning for økonomien vår. huff, føler oss litt trengt opp i et hjørne.
Linerlen og pipipen Skrevet 13. juni 2013 Forfatter #13 Skrevet 13. juni 2013 Hvis vi endrer plasstypen til 40% sa de at de ville gi resten av plassen til noen andre med én gang. Så vi kan ikke øke igjen før om et år. Det kan være aktuelt å beholde 100% plassen i en mnd eller to for å se om det går, men vi er dessverre veldig dårlig stilt økonomisk. Så å miste kontantstøtta helt disse ukene har stor betydning for økonomien vår. huff, føler oss litt trengt opp i et hjørne. HI
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #14 Skrevet 13. juni 2013 Jeg har hatt 40% til min, og det fungerte kjempefint. Han knyttet seg fint til de ansatte, og stortrivdes. Han var 14 mnd da han startet. jeg er så glad jeg valgte redusert bhg og jobb, fikk mye verdifull te med barnet vårt. Anonymous poster hash: 95460...751
trollemor86 Skrevet 13. juni 2013 #15 Skrevet 13. juni 2013 Vi har også hatt det, fungerte bra her også, vil anbefale deg to dager etter hverandre når de går så lite. Her hadde vi ikke mulighet til korte dager, derfor ble det to å ikke tre dager i ken for vår del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå