Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Gutten min på 8 måneder trenger mer mat tror jeg.. Men hva kan jeg gi han? Han pleier å få: Ca 7: MM Ca 8: en porsjon grøt Ca 13: middagsglass + får gnage på en eplebit, banan, kavring o.l. (Vet det er lang tid mellom grøten og middagen, men han er rett og slett ikke sulten før..) Ca 16: et beger fruktmos eller en sånn yoghurt for babyer + smaksprøver brød Ca 18: MM + stor porsjon grøt Ca 19: MM Det virker ikke lenger som om kun fruktmos er nok ved 16 tiden.. Tar ikke lang tid før har skikkelig sutrete, og han kaster seg over grøten kl 18 Men hva kan jeg gi han! Han vil ikke ha brød så det er utelukket som eget måltid foreløpig (vi prøver litt hver dag..)! Enda et grøtmåltid? Da blir det 3 (!) i løpet av dagen.. Noe annet? Anonymous poster hash: e3d62...571
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Yoghurt og havregryn, mos banan og bland med havregryn, lag enkle omeletter (er du nervøs for allergi lag med kun plommer), og havregrynen lar du svelle i vann noen minutter før du blander med andre ting. Kokte grønnsaker i biter for å trene på å tygge litt selv uten så mye motstand, eller rå til å bite i (da store biter som er gode å holde i hånda, eks gulerøtter, selleri, kålrabi). Det er bare å prøve seg frem, når de er 8mnd kan de stort sett spise alt Anonymous poster hash: 75edb...fa9
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Mine er like gamle og får følgende; 06.00-mme 07.30-havregrøt 11.00-skive med l.postei e.l pluss gr.mos avokado e.l 11.30-mme 16.00-middag. Grønnsaker og kokt kjøtt, kylling el fisk, + fruktmos 18.30- grøt 18.00-mme Tror du kan gi et større måltid ved 16 tiden, det er faktisk da mine to spiser mest;) Anonymous poster hash: ce42e...763
SvettLama Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 8 mnd: 06.30: mme 07.30: grøt 11.00: mme 12.30: liten porsjon grøt/smoothie/etc 15.00: ett middagsglass 17.00: mme 18.30: grøt 19.00: mme
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Takk for svar alle.. Han er ikke så flink til å spise det er derfor jeg spør hva jeg kantine på å gi han! Hvis han hadde likt brødskive hadde han fått det sammen med fruktmosen kl 16.. For det er jo soleklart da han trenger mer mat! Vi øver på å spise brødskive og diverse ting med ulik konsistens og smak hver eneste dag.. Men frem til jeg får i han noe mengder av dette trenger han noe som metter litt skikkelig i tillegg til fruktmosen kl 16! Omeletter kan jeg selvfølgelig prøve! Og havregryn kan jeg kanskje blande i fruktmosen? HI Anonymous poster hash: e3d62...571
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Har du prøvd å smuldre brød i fruktmosen? Funker bra her. metter mer og han venner seg til mer klumper og smaken av brød. Anonymous poster hash: ce42e...763
Gjest Dr. Grey Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 Dere som gir mme, hvor mye gir dere til hvert måltid? HI, lar du han ta brødbitene selv? Min elsker å spise selv, og da går det unna! Har du prøvd flere typer pålegg?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #8 Skrevet 13. juni 2013 Dere som gir mme, hvor mye gir dere til hvert måltid? HI, lar du han ta brødbitene selv? Min elsker å spise selv, og da går det unna! Har du prøvd flere typer pålegg? Han liker å gnage på en brødskalk, men spytter det ut så fort hanfår en bit i munnen.. Hvis jeg tar bittebittesmå brødbiter i fruktmosen så går det bra.. Men de må være knøttsmå! Derfor jeg tenkte jeg kunne prøve havregryn.. Irriterende at det skal være så vanskelig.. Storesøster spiste alt uten problemer! Spiste store brødbit som hun tok selv på samme alder.. Mens minstemann nå er rett og slett litt senere ute med alt! :/ HI Anonymous poster hash: e3d62...571
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå