Gå til innhold

enda mer syt og klag!!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå fikk jeg sove hele 1.5 time til morgen idag etter at jeg skrek mine bitre tårer her inne i natt (og i senga)...

Men det er alvorlig talt ingen stilling som er god å ligge i jo...

Jeg har symfyseløsning, og er plaget på venstre side, så hvis jeg ligger på den blir hele dagen ødelagt. HøyreSiden er nå så overbelastet at jeg våkner etter maks 2 timer på den siden, samt at babyen ikke liker det. Ryggen kan jeg bare glemme, der har jeg ikke vært siden jeg var 20 uker på vei...

Så, erfarne nattdyr, hvordan kan jeg ligge behagelig de få timene jeg sover??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vet jeg ikke. Jeg sover mest på magen på min, snurrer den rundt magen på en måte så det går greit å ligge littegrann skrått men mer på magen enn siden liksom. Altså, puta mellom beina, opp "rundt" magen og mot halsen.

Anonymous poster hash: 40bb1...0aa
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Da vet jeg ikke. Jeg sover mest på magen på min, snurrer den rundt magen på en måte så det går greit å ligge littegrann skrått men mer på magen enn siden liksom. Altså, puta mellom beina, opp "rundt" magen og mot halsen.

Hmm.. det går kanskje ann. Har forsøkt å stappe den sånn at den kommer litt under magen, men babyen ligger på den sida og blir helt krakilsk når den kommer i press. Lurer på å dope meg ned å stå opp til termin. Hvor lenge har du igjen?

Skrevet

Knapt åtte uker til. Det blir mindre søvn enn normalt, men det hjelper å ta det litt i økter. Mer enn fire timer så stivner jeg totalt samme hvilken stilling jeg sover i.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

4 timer? Det høres ut som Lykke :) Jeg er oppe hver 2 time...har bare 4 uker igjen, men det er de siste dagene dette har blitt vanskelig, det å finne en god stilling. Babyen er stor og, så det kan jo spille inn...pust, hold ut!

Skrevet

Nå fikk jeg sove hele 1.5 time til morgen idag etter at jeg skrek mine bitre tårer her inne i natt (og i senga)...

Jeg har symfyseløsning, og er plaget på venstre side, så hvis jeg ligger på den blir hele dagen ødelagt. HøyreSiden er nå så overbelastet at jeg våkner etter maks 2 timer på den siden, samt at babyen ikke liker det. Ryggen kan jeg bare glemme, der har jeg ikke vært siden jeg var 20 uker på vei...

Må si du er heldig om du faktisk kan sove 2 timer i strekk. Jeg må snu meg hver halvtime jeg, og det må jeg jo våkne for med denne gigamagen her. I tillegg så er det opp å tisse, og opp å spise på natta for å holde hyperemesisen sånn noenlunde i sjakk.

Jeg har en ekstra vanlig pute, en ekstra dyne, et lite supermykt babyteppe og sånn gravidpute til å stable meg rundt i mest mulig komfy stilling, men nå som det snart er termintid så hjelper ikke dette heller. Er egentlig nesten bare å falle i hop i senga, for så begynner jo snuinga... SLITEN og TRØTT!

Hvordan vet du forresten at babyen ikke liker enkelte stillinger?

Anonymous poster hash: faeb5...70c

Skrevet

Jeg måtte brette to dyner under madrassen min slik at jeg ble mer sittende enn liggende. Hadde også en slik pute som er linket til over.

Anonymous poster hash: 78fe5...a23
Skrevet

Jeg lå så mye på magen som jeg klarte med det beinet som havnet nederst rett og det andre bøyd med kneet utover sånn at jeg fikk mest mulig tyngde på det. Tror jeg hakket rundt meg med dyna også for å få minst mulig trykk på magen, men det husker jeg ikke helt hvordan jeg gjorde, mulig jeg la den litt under det foten jeg bøyde for å få den mest mulig opp??

Anonymous poster hash: f91b3...bd3
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Må si du er heldig om du faktisk kan sove 2 timer i strekk. Jeg må snu meg hver halvtime jeg, og det må jeg jo våkne for med denne gigamagen her. I tillegg så er det opp å tisse, og opp å spise på natta for å holde hyperemesisen sånn noenlunde i sjakk.

Jeg har en ekstra vanlig pute, en ekstra dyne, et lite supermykt babyteppe og sånn gravidpute til å stable meg rundt i mest mulig komfy stilling, men nå som det snart er termintid så hjelper ikke dette heller. Er egentlig nesten bare å falle i hop i senga, for så begynner jo snuinga... SLITEN og TRØTT!

Hvordan vet du forresten at babyen ikke liker enkelte stillinger?

Anonymous poster hash: faeb5...70c

Neida, jeg våkner hver gang jeg snur meg jeg og. Det tar jo omtrent et kvarter rundt. Men jeg må opp hver 2 time for å gå på do. At jeg våkner når jeg snur meg har jeg nok lært meg å leve med siden jeg har hatt det sånn siden uke 15. Men å ikke finne en behagelig stilling har kommet i det siste. Får prøve med dyner og puter og alt i kveld :)

Han tar jo helt av i magen hver gang jeg legger meg på høyre side, uansett om det er i senga eller sofaen. På lik linje med at han sparker som besatt om jeg har hånda på magen. Kosete fyr skjønner du :P og når han sparker sånn får jeg ikke sove, samt at de intense sparkene fører til kynnere, så da har vi det gående :P skal bli greit når han kommer ut ;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg lå så mye på magen som jeg klarte med det beinet som havnet nederst rett og det andre bøyd med kneet utover sånn at jeg fikk mest mulig tyngde på det. Tror jeg hakket rundt meg med dyna også for å få minst mulig trykk på magen, men det husker jeg ikke helt hvordan jeg gjorde, mulig jeg la den litt under det foten jeg bøyde for å få den mest mulig opp??

Anonymous poster hash: f91b3...bd3

Ja, jeg får bare prøve meg frem. Kan ikke bøye venstrebeinet da, og kan ikke ligge på høyre...godt det er sistemann det her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...