Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Tja, sært vet jeg nå ikke, og mye fint fikk vi, men fra naboene fikk vi hageredskaper og frø og et kort hvor det sto at vi måtte jobbe med ekteskapet som med hagen, og hardt arbeid ville få det til å blomstre. Den likte jeg veldig godt! Anonymous poster hash: 81bbf...87e
Gjest Lagå Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Det fineste var en pengesum på 25 000 kroner fra min mor. Det særeste var en pakke med sengetøy fra KID fra min tante og onkel
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Vet ikke om det var rart, men fikk 4 små krukker man ikke kan bruke til annet enn pynt, type "vi bare gir noe for å gi". Tanken var jo god, men det hadde holdt med et kort Det fineste (les beste) var gressklipper Anonymous poster hash: 448d7...157
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Hva er så sært med sengetøy? Anonymous poster hash: d3140...717
Gjest Lagå Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Hva er så sært med sengetøy? Anonymous poster hash: d3140...717 Det er sært fordi min søster fikk gave til flere tusen fra dem. Nå skal det sies at når min søster ble konfirmert fikk hun en diamantring i hvitt gull av dem og når jeg ble konfirmert fikk jeg et tynt gullsmykke fra Tyrkia
Mamalarma Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 Fikk to "sære" ting - en hjemmelaga vase i keramikk, som overhode ikke passer hjemme hos oss og en "nisse" (vi gifta oss 1. september). Nissen er hul, så kanskje det skal være aquevitt eller noe på den. Står fremme til jul da. Fineste vi fikk - hjelp av foreldrene våre til å betale bryllupet. Samt at søsteren min hadde brodert et bilde av brudepar og dato og navn på.
Himmel og hav Skrevet 13. juni 2013 #8 Skrevet 13. juni 2013 Det fineste: Et litografi av en kunstner vi begge liker godt. Det særeste: En gigantisk, stygg, klumpete, grell telysestake. Søstra mi gikk og lo av den stygge lysestaken hele kvelden. Så fikk hun en i grønt fra de samme menneskene da hun giftet seg året etter
MammantilNurket Skrevet 13. juni 2013 #9 Skrevet 13. juni 2013 Fineste: billedkunst og mye fin glasskunst (som jeg heldigvis fikk beholde da vi skilte oss). Særeste: en flaske hjemmelaget likør som luktet mistenkelig av hjemmebrent
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #10 Skrevet 13. juni 2013 Det særeste vi fikk, var en rund parafin"lampe", formet som en fotball (samme str også ) og med jing og jang-merke på toppen. (med en brennetråd på hver del) Tydelig resirkulert gave, da det var forskjellig snor på begge brennedelene... Det fineste må vel ha vært enten duken min tante hadde heklet til oss, eller settet med sølv t-skjeer som jeg fikk av min tante og nå avdøde onkel Anonymous poster hash: 9fbc0...381
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #11 Skrevet 13. juni 2013 Fikk to "sære" ting - en hjemmelaga vase i keramikk, som overhode ikke passer hjemme hos oss og en "nisse" (vi gifta oss 1. september). Nissen er hul, så kanskje det skal være aquevitt eller noe på den. Står fremme til jul da. Fineste vi fikk - hjelp av foreldrene våre til å betale bryllupet. Samt at søsteren min hadde brodert et bilde av brudepar og dato og navn på. Brodert faktisk. Finnes det fortsatt folk som broderer? Og enda verre, folk som har broderi til pynt?? Anonymous poster hash: 37ef2...a6f
Light of my life Skrevet 13. juni 2013 #12 Skrevet 13. juni 2013 Fikk kjempemye fine generøse gaver, men også noen type pyntegjenstander som bar vitne om at gaven var enten meget lite gjennomtenkt, eller så kjente de virklig ikke smaken vår i det hele tatt Har aldri stått fremme for å si det sånn
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #13 Skrevet 13. juni 2013 Fikk to "sære" ting - en hjemmelaga vase i keramikk, som overhode ikke passer hjemme hos oss og en "nisse" (vi gifta oss 1. september). Nissen er hul, så kanskje det skal være aquevitt eller noe på den. Står fremme til jul da. Fineste vi fikk - hjelp av foreldrene våre til å betale bryllupet. Samt at søsteren min hadde brodert et bilde av brudepar og dato og navn på. Brodert faktisk. Finnes det fortsatt folk som broderer? Og enda verre, folk som har broderi til pynt?? Anonymous poster hash: 37ef2...a6f Så utrolig stygt sagt. Høres ut som en nydelig gave. Anonymous poster hash: 4aada...a54
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #14 Skrevet 13. juni 2013 Fikk to "sære" ting - en hjemmelaga vase i keramikk, som overhode ikke passer hjemme hos oss og en "nisse" (vi gifta oss 1. september). Nissen er hul, så kanskje det skal være aquevitt eller noe på den. Står fremme til jul da. Fineste vi fikk - hjelp av foreldrene våre til å betale bryllupet. Samt at søsteren min hadde brodert et bilde av brudepar og dato og navn på. Brodert faktisk. Finnes det fortsatt folk som broderer? Og enda verre, folk som har broderi til pynt?? Anonymous poster hash: 37ef2...a6f Så utrolig stygt sagt. Høres ut som en nydelig gave. Anonymous poster hash: 4aada...a54 Broderi kan ja bare ikke være nydelig. Ser jeg leste feil da, trodde dette var den særeste gava deres... for det hørtes det jo ut som... Anonymous poster hash: 37ef2...a6f
Himmel og hav Skrevet 13. juni 2013 #15 Skrevet 13. juni 2013 Fikk to "sære" ting - en hjemmelaga vase i keramikk, som overhode ikke passer hjemme hos oss og en "nisse" (vi gifta oss 1. september). Nissen er hul, så kanskje det skal være aquevitt eller noe på den. Står fremme til jul da. Fineste vi fikk - hjelp av foreldrene våre til å betale bryllupet. Samt at søsteren min hadde brodert et bilde av brudepar og dato og navn på. Brodert faktisk. Finnes det fortsatt folk som broderer? Og enda verre, folk som har broderi til pynt?? Anonymous poster hash: 37ef2...a6f Så utrolig stygt sagt. Høres ut som en nydelig gave. Anonymous poster hash: 4aada...a54 Broderi kan ja bare ikke være nydelig. Ser jeg leste feil da, trodde dette var den særeste gava deres... for det hørtes det jo ut som... Anonymous poster hash: 37ef2...a6f Surmaga, much? Bare sånn siden du tydeligvis har glemt det: Din smak er ikke fasiten, og ingen vektlegger meningen din eller bryr seg om hvorvidt du synes noe er fint eller ikke, så hold gulpet innabords.
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 13. juni 2013 #16 Skrevet 13. juni 2013 Fikk to "sære" ting - en hjemmelaga vase i keramikk, som overhode ikke passer hjemme hos oss og en "nisse" (vi gifta oss 1. september). Nissen er hul, så kanskje det skal være aquevitt eller noe på den. Står fremme til jul da. Fineste vi fikk - hjelp av foreldrene våre til å betale bryllupet. Samt at søsteren min hadde brodert et bilde av brudepar og dato og navn på. Brodert faktisk. Finnes det fortsatt folk som broderer? Og enda verre, folk som har broderi til pynt?? Anonymous poster hash: 37ef2...a6f Så utrolig stygt sagt. Høres ut som en nydelig gave. Anonymous poster hash: 4aada...a54 Broderi kan ja bare ikke være nydelig. Ser jeg leste feil da, trodde dette var den særeste gava deres... for det hørtes det jo ut som... Anonymous poster hash: 37ef2...a6f Hva i all verden er det med sånne mennesker som deg? Her er det en som deler det hun syns var den beste gaven og absolutt ingen har spurt om din mening!
☆☆☆ Skrevet 13. juni 2013 #17 Skrevet 13. juni 2013 Fekk faktisk ikkje noko sært, men vi byta ei gåve. Ei heilt grei og fin rosendahl-skål, fordi eg er så lei av den etter å ha sett den i annakvar heim i årevis. Ellers fekk vi mykje fint, er veldig glad i serviset vårt blant anna. Samt nokre krystallskåler eg var skeptisk til då eg fekk dei, men som har vokst på meg og blitt favorittar.
Optatium Skrevet 13. juni 2013 #18 Skrevet 13. juni 2013 Vi fikk mye fint, den fineste var en Hardangersøm duk, fantastisk gave. Det særeste vet jeg ikke, kanskje kaffemaskinen? Da med tanke på at de hadde spurt oss og hi hadde sagt at vi ikke ønsket oss det. Ellers var vi veldig fornøyde :-)
Linerlen og pipipen Skrevet 13. juni 2013 #19 Skrevet 13. juni 2013 Særeste: hundebur Det var noe vi trengte siden vi skulle få hund uka etter, men giver skrev så sært kort med. Der stod det bare gratulerer med kommende familiemedlem, ingen brylllupsgratulasjon nei. (giver var superkristen og skuffa over at vi hadde humanistisk seremoni) huff Fineste: Hjelp både økonomisk og praktisk til å stelle istand fest fra foreldre og søsken. Helt uvurderlig!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. juni 2013 #20 Skrevet 13. juni 2013 Fineste gaven var 15000 av svigers. Ellers fikk vi veldig mye fint bla et litografi av Arne Paus, kunst vaser og sølv bestikk Men den gaven jeg satt mest pris på var en glass sommerfugl som tanta mi hadde lagd selv. Vi hadde sommerfugler som tema i bryllupet så det var midt i blinken
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #21 Skrevet 13. juni 2013 Fikk to "sære" ting - en hjemmelaga vase i keramikk, som overhode ikke passer hjemme hos oss og en "nisse" (vi gifta oss 1. september). Nissen er hul, så kanskje det skal være aquevitt eller noe på den. Står fremme til jul da. Fineste vi fikk - hjelp av foreldrene våre til å betale bryllupet. Samt at søsteren min hadde brodert et bilde av brudepar og dato og navn på. Brodert faktisk. Finnes det fortsatt folk som broderer? Og enda verre, folk som har broderi til pynt?? Anonymous poster hash: 37ef2...a6f Ja, det er faktisk ganske mange som broderer, tro det eller ei. I England er det en kjempepopulær hobby, og markedet er så stort at de greier å holde liv i ikke mindre enn 6 månedsblader med broderimønstre, hovedsakelig korsstingsbroderi, men også hardanger og andre typer søm. Det er også ganske populært å brodere bunad for eksempel. Broderi fikk også en ganske bra oppsving da fenomenet geriljabroderi/bryderi/subversive cross stitch dukket opp. Geriljabrodering er dritgøy, og appelerer til flere enn man skulle tro. Jeg vet om flere kule metallkarer og skatere som broderer geriljabroderi. Jeg er, som du/dere kanskje skjønner, og så "en som broderer", men jeg lager nok litt mer annerledes ting enn det nordmenn flest broderer, inkludert geriljabrodering. MEN, siden det finnes ganske mange som tenker som deg, så er jeg meget selektiv med hvem som får broderte gaver av meg. Jeg gidder ikke å legge en masse arbeid i broderier og egenproduserte mønstre, for at folk skal kaste tingene jeg lager eller legge dem på loftet. Men det er stort sett ikke noe problem da jeg ofte får bestillinger på ting. Faktisk. Så det finnes også ganske mange som ønsker å ha broderte ting fremme i hjemmene sine også gitt. Anonymous poster hash: e2b22...9ee
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #22 Skrevet 13. juni 2013 Jeg glemte å svare på spørsmålet i min lange utredning om broderi. Hehehe: Fineste gaven(e) er nok spisebordet vi fikk av foreldrene våre (i tillegg til sponsing av bryllupet) og 3 kunstverk som vi har hengende på veggen. Særeste er nok en kokebok med hjertevennlige oppskriter. Anonymous poster hash: e2b22...9ee
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #23 Skrevet 13. juni 2013 Fineste gaven var at alle vennene våre "gadd" å kjøre 6-7 timer for å komme på festen:) Særeste var nok 1,5 kg med grønne bønner..... Anonymous poster hash: 89241...48f
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #24 Skrevet 13. juni 2013 Fineste var gifteringene vi fikk fra min mor. Særeste var da svigers (som bor i USA) sa de hadde sendt en gave. Kom ikke, og de sa den hadde kommet i retur, men de har ikke sendt noe enda. Merkelig nok kom kortet frem... Anonymous poster hash: 4aada...a54
Mamalarma Skrevet 18. juni 2013 #25 Skrevet 18. juni 2013 Fikk to "sære" ting - en hjemmelaga vase i keramikk, som overhode ikke passer hjemme hos oss og en "nisse" (vi gifta oss 1. september). Nissen er hul, så kanskje det skal være aquevitt eller noe på den. Står fremme til jul da. Fineste vi fikk - hjelp av foreldrene våre til å betale bryllupet. Samt at søsteren min hadde brodert et bilde av brudepar og dato og navn på. Brodert faktisk. Finnes det fortsatt folk som broderer? Og enda verre, folk som har broderi til pynt?? Anonymous poster hash: 37ef2...a6f Ja, det er faktisk ganske mange som broderer, tro det eller ei. I England er det en kjempepopulær hobby, og markedet er så stort at de greier å holde liv i ikke mindre enn 6 månedsblader med broderimønstre, hovedsakelig korsstingsbroderi, men også hardanger og andre typer søm. Det er også ganske populært å brodere bunad for eksempel. Broderi fikk også en ganske bra oppsving da fenomenet geriljabroderi/bryderi/subversive cross stitch dukket opp. Geriljabrodering er dritgøy, og appelerer til flere enn man skulle tro. Jeg vet om flere kule metallkarer og skatere som broderer geriljabroderi. Jeg er, som du/dere kanskje skjønner, og så "en som broderer", men jeg lager nok litt mer annerledes ting enn det nordmenn flest broderer, inkludert geriljabrodering. MEN, siden det finnes ganske mange som tenker som deg, så er jeg meget selektiv med hvem som får broderte gaver av meg. Jeg gidder ikke å legge en masse arbeid i broderier og egenproduserte mønstre, for at folk skal kaste tingene jeg lager eller legge dem på loftet. Men det er stort sett ikke noe problem da jeg ofte får bestillinger på ting. Faktisk. Så det finnes også ganske mange som ønsker å ha broderte ting fremme i hjemmene sine også gitt. Anonymous poster hash: e2b22...9ee Takk for støttende ord. At andre ikke liker det samme som meg brur meg ikke, men det sårer med sånt oppgulp. Her var det spørsmål om å dele fineste og særeste gave. Da trenger ikke folk kommentere hva de selv ikke liker. Vi visste ingenting om gaven. Og at faktisk min kjære søster har brukt MANGE timer på en personlig gave rørte meg. For MEG var det den flotteste gaven for jeg vet hva arbeid som ligger bak den gaven. Både mor og min søster er kjempeflinke med håndarbeid, mens jeg er ikke det, å som jeg missuner dem. Tryller fram de flotteste ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå