Gå til innhold

Min toskete svigerfar strikes again.... Faen er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gamle menn pleier også ha noe de er stolt av, så hvis han kjøper noe og sier det til dere kan du si på en spydig måte at det er feil modell, farge eller noe alt etter hva det er ;)

Anonymous poster hash: a5507...5ac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en dustete bestefar. Jeg ville nok sagt "Hmm, det er nok lenge siden bestefar var sammen med små barn, for han har glemt hvor stolte småjenter er når de har sluttet med bleier"

Når det gjelder å mene at det er på tide, så har jeg møtt mange unger som nevrologisk ikke er klare til å slutte på den alderen. Synes det er dumt å mene at det er på tide. 

Skrevet

Toskete kommentar fra bestefar. Han kan godt få lov til å mene at det er på tide, men det kunne han holdt for seg selv. 

Skrevet

Jeg har en svigerfar som er mer opptatt av bikkja vår enn barnebarnet når vi kommer. Hele helgen duller og daller han med bikkja og barnebarnet på 8 år får null oppmerksomhet. Sånn har han vært i flere år. Jeg har bare gitt opp.

Så skjønner følelsen din.

Han har to andre barnebarn også men de er gutter og de er visst mer spennende så de gir han masse oppmerksomhet. 

Anonymous poster hash: e4760...3c1
Skrevet

Jeg er enig med han. Det er virkelig på tide å være tørr i en alder av tre år.

Hehe! Her kan du ikke svare for deg, nei... Så da ignorerer du heller. ;) Godt du innser det selv!

Anonymous poster hash: 75751...c54

Skrevet

Alle barn er jo like...

Anonymous poster hash: de27e...fe5

Skrevet

Hehe! Her kan du ikke svare for deg, nei... Så da ignorerer du heller. ;) Godt du innser det selv!

Kan ikke svare for meg? Jeg har sagt det jeg mener. Norske barn bruker bleie altfor lenge. Det er veldig rart at dagens barn er så mye tregere enn foreldrene sine.

Det er ene og alene foreldrenes skyld at ungene bruker bleie til de er både tre og fire år. Ungene skal ikke presses til noen ting, det er pedagogisk rett å la dem bestemme alt selv, og bare rose, belønne og skryte av dem.

Mine barn har vært tørre rett før og etter toårsalder, og ingen har brukt nattbleie etter 2, 5 år. Det krever en innsats fra oss foreldre, men det er fullt mulig. Helt uten klistremerker, seigmenn og annen belønning. Litt press og oppmuntring, men ingen belønning. Vi belønner ikke ting som er en selvfølge. Og det er mulig å få til selv med to fulle jobber og overtid daglig.

Og da er det helt ok å være spydig med en stolt treåring som forteller bestefar sin store nyhet?

Fordi du syns norske barn bruker bleie for lenge?

Jøss...

Anonymous poster hash: e56ea...692

Skrevet

Kan ikke svare for meg? Jeg har sagt det jeg mener. Norske barn bruker bleie altfor lenge. Det er veldig rart at dagens barn er så mye tregere enn foreldrene sine.

Det er ene og alene foreldrenes skyld at ungene bruker bleie til de er både tre og fire år. Ungene skal ikke presses til noen ting, det er pedagogisk rett å la dem bestemme alt selv, og bare rose, belønne og skryte av dem.

Mine barn har vært tørre rett før og etter toårsalder, og ingen har brukt nattbleie etter 2, 5 år. Det krever en innsats fra oss foreldre, men det er fullt mulig. Helt uten klistremerker, seigmenn og annen belønning. Litt press og oppmuntring, men ingen belønning. Vi belønner ikke ting som er en selvfølge. Og det er mulig å få til selv med to fulle jobber og overtid daglig.

Begge mine var tørre før jeg fylte to år, og ingen av dem fikk klistremerker eller annet for å bli tørre, men klart de fikk høre hvor flinke de var når de sluttet med bleie! Barn trenger, slik som voksne, ros, og når de har klart noe, bør du få høre det! Diskusjonen handler jo ikke om når et barn bør slutte med bleie, men om en bestefar som ikke ga en stolt og håpefull liten jente ros for noe hun har klart (og kanskje til og med kunne ha klart før, hvis foreldrene hadde ønsket, men det var vel ikke jentas valg).

Skrevet

Hehe! Her kan du ikke svare for deg, nei... Så da ignorerer du heller. ;) Godt du innser det selv! Anonymous poster hash: 75751...c54
Kan ikke svare for meg? Jeg har sagt det jeg mener. Norske barn bruker bleie altfor lenge..

Begge mine var tørre før jeg fylte to år, ). Anonymous poster hash: 75751...c54

Du er en veldig ung mor, skjønner jeg :P

(Ja da, jeg forstår hva du mener, men det var en morsom trykkfeil :) )

Skrevet

Haha, veldig morsom! Jeg skriver fra mobil og mobilen foreslår neste ord, så noen ganger går det litt fort. ;p

Skrevet

Her fikk jeg beskjed fra både helsesøster og legen på 2 års kontrollen i sist uke at man ikke skal presse og stresse 2-åringer til å slutte med bleier. En fin alder var å slutte når barnet var 3 år.

Men jeg regner med at de ikke kan jobben sin heller da? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...