Gå til innhold

Min toskete svigerfar strikes again.... Faen er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klaget over tosken her inne før, og nå har han slått til igjen.

Den mannen har ikke evnen til å bruke huet før han snakker.

Han var på besøk i går og treåringen hadde gledet seg til å fortelle farfar at hun hadde sluttet med bleier. Hun er 3 år og 1 mnd.

Og hva svarer tosken? "Å ja, det var jo på tide", før han bare fortsetter å drikke kaffe og prate svada om jobben sin.

What?!!!??

Datteren min som hadde stått og sitret av stolthet så ut som et spørsmålstegn og jeg avbrøt svigerfar og sa til jenta at "det farfar mener er at du er kjempeflink stor jente!".

Han foretrakk ikke en mine da heller.

Av og til har jeg bare lyst å bli voldelig. Idiot!!

Anonymous poster hash: ad19f...e47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en gjøk!!

Skrevet

Jeg er enig med han. Det er virkelig på tide å være tørr i en alder av tre år.

Det er kanskje på tide..... men hva koster det en voksen mann å glede et lite barn som er stolt, ved å si at hun er flink?

Anonymous poster hash: 2e27d...796

Skrevet

Enkelte ting holder en for seg sjølv.

Djiises for en mann.

Skrevet

Er vel forresten helt normalt å slutte med bleier i 3-års alderen.

Skrevet

Synes du overreagerer kraftig, og håper det er mer til historien her.....

Anonymous poster hash: f7935...f12
Skrevet

Min jente er 3,5 år og ikke helt tørr enda. Jeg har prøvd mange metoder. Men hun har bare ikke vært tørr. Er det så ille?

Anonymous poster hash: e4d50...a41

Skrevet

Sånn er min far og. Men han har aspergers, og må forklares noen ganger hva som er forventet atferd. Jeg må be han ta tid til å hilse på barna når de kommer, og dette har han nå lært å gjøre. I en sånn situasjon måtte jeg har forberedt han: xxxx har noe å fortelle som hun er veldig stolt over! Jeg er sikker på at bestefar synes du er like flink som det jeg syntes! Kanskje du må gjøre noe lignende med svigerfaren din?

Anonymous poster hash: a1e79...dae

Skrevet

Som voksen bør man kunne rette oppmerksomheten mot et lite barn, og iallefall late som man er interessert når barnet ønsker å formidle noe.

En så stor ting å slutte med bleier (uavhengig av hvilke alder det er på barnet) bør resultere i positiv oppmerksomhet fra de barnet oppsøker.

Her i huset er jenta litt over to og overhodet ikke ferdig med bleier, men har fått en stor interesse av potta og tisse i potta. Gjett om det er ei som er stolt når hun har tisset i potta, og hun blir enda mer stolt når bestemor og bestefar engasjerer seg og sier hun er kjempeflink og heier henne frem når hun forteller at hun har tisset i potta. Det koster så lite for en voksen å gi litt positiv tilbakemeldig til små barn som gjør kvantesprang i utviklingen, men det betyr så enormt mye for barnet som kjemper med å lære seg ting og utvikle seg selv hver dag.

Anonymous poster hash: 25545...f82
Skrevet

Tosk.

Anonymous poster hash: 7b301...264

Skrevet

Seriøst? Du ser ingen grunn til å rose små barn for kjempeendringer dersom ikke bragden skjer før normalen?

Skrevet

DU taklet det jo kjempefint, synes jeg!!

Skrevet

Neeeei, Kengumamma da! Jeg som likte deg så godt, og så klarer du å ødelegge alt med en liten hjernedød setning! :)

Dette handler da ikke om hvorvidt det er på tide eller ei - det handler om hvordan et voksent menneske responderer når barnebarnet stolt skal fortelle ham noe.

Så dermed synes du det var helt greit at denne farfaren svarte treåringen som han gjorde?

Skrevet

Neeeei, Kengumamma da! Jeg som likte deg så godt, og så klarer du å ødelegge alt med en liten hjernedød setning! :)

Dette handler da ikke om hvorvidt det er på tide eller ei - det handler om hvordan et voksent menneske responderer når barnebarnet stolt skal fortelle ham noe.

Så dermed synes du det var helt greit at denne farfaren svarte treåringen som han gjorde?

Sånne uttalelser må jeg le litt av. Pleier du å endre mening om noen fordi de sier noe du er uenig i eller noe "hjernedødt" i det virkelige liv også? Tenker at kengumamma setter pris på å lese om ditt tidligere inntrykk om henne og hvordan det endret seg grunnet en kommentar... Hehe.

Anonymous poster hash: 75751...c54

Skrevet

Åh, for en toskete type.... :(

Anonymous poster hash: 782ae...11a
Skrevet

Ja, ja, kanskje ikke det klokeste han kunne si, men synes allikevel du overreagerer. Her kan også den ene av besteforeldrene fremstå som litt sosialt klønete, og av og til komme med "feil" kommentarer. Men ingen blir dømt på grunn av det. Denne personen er like glad i barnebarna sine som de andre besteforeldrene og har andre kvaliteter som vi setter pris på. Alle følger ikke standarden vet du!

Anonymous poster hash: 21f65...338
Skrevet

Jeg syns IKKE at HI overreagerer.

For sånn sier man ikke til et lite barn som kan fortelle om noe hun er stolt av.

Fy og skam!

Anonymous poster hash: 782ae...11a
Skrevet

Sånne uttalelser må jeg le litt av. Pleier du å endre mening om noen fordi de sier noe du er uenig i eller noe "hjernedødt" i det virkelige liv også? Tenker at kengumamma setter pris på å lese om ditt tidligere inntrykk om henne og hvordan det endret seg grunnet en kommentar... Hehe.

Anonymous poster hash: 75751...c54

Du så det smilefjeset jeg la på eller?

For å poengtere hva som lå bak det smilefjeset - nei, jeg endrer ikke totalt oppfatning av et menneske pga en enkelt uttalelse, men det skal et par kloke innlegg til fra Kengus side nå før hun står like høyt i kurs hos meg som tidligere, hvis hun skulle komme til skade for å bry seg om min mening :)

Skrevet

Jeg har klaget over tosken her inne før, og nå har han slått til igjen.

Den mannen har ikke evnen til å bruke huet før han snakker.

Han var på besøk i går og treåringen hadde gledet seg til å fortelle farfar at hun hadde sluttet med bleier. Hun er 3 år og 1 mnd.

Og hva svarer tosken? "Å ja, det var jo på tide", før han bare fortsetter å drikke kaffe og prate svada om jobben sin.

What?!!!??

Datteren min som hadde stått og sitret av stolthet så ut som et spørsmålstegn og jeg avbrøt svigerfar og sa til jenta at "det farfar mener er at du er kjempeflink stor jente!".

Han foretrakk ikke en mine da heller.

Av og til har jeg bare lyst å bli voldelig. Idiot!!

Anonymous poster hash: ad19f...e47

Ufølsom kommentar, spesielt år det var jenta selv som fortalte det. Min jente var også i samme alder da hun sluttet helt. 

Skrevet

En bestefar bør rose barnebarnet sitt for å ha sluttet med bleier enten barnet er 2, 3 eller 4 år.

Gjest sussie77
Skrevet

Selvfølgelig var det på tide. Men for et lite barn er det en stor bragd. Han hørtes ufølsom ut.

Skrevet

seriøst? hadde det skadet han og i allefall late som han syntes det var imponerede? i allefall når jenten kommer å sier det stolt selv, besteforeldrene her hadde hoppet i taket og jublet uansett om hun ikke slutter før hun er 5, 

så han virker som en tosk.. 

Anonymous poster hash: 4c750...64b
Skrevet

Stakkars mannen din er det jeg først og fremst tenker..! Har svigerfar sagt slikt og gitt like lite ros gjennom hele oppveksten hans?

Anonymous poster hash: 4ff70...320
Skrevet

Du har rett i det, men han burde klistret på seg ett smil og gratulert barnet.

Skrevet

Hvor mange barn har du og hvor gamle er de?

Anonymous poster hash: 2a1ca...305

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...