Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 er det realistisk å tro at jeg kan studere 100% og jobbe 75% ved siden av? For å si litt om situasjonen min først: Gift, 3 barn, yngste går på skole. Så langt, veldig greie og relativt pålitelige barn. Mannen vil, for min del, at jeg skal få til skolegangen, så hans støtte har jeg. Jeg jobber rundturnus, og har opptil en hel uke fri på turnusen og sjelden eller aldri mer enn 2 dagvakter på uke. Jeg kommer til å be om permisjon ved behov, og jeg kommer til å be om permisjon fra en del av studiet da jeg har pedagogikken fra tidligere. Studiet går over 2 år. Bite tenna sammen eller er det urealistisk? Kanskje må jeg gå ned i stilling, slutte helt er uaktuelt pga økonomi. Hva tror du? Tror nok jeg skal greie å mobilisere energien som må til... Eller skal jeg satse på et årsstudie, som jeg kan bruke nærmere den pedagogikken jeg har. Dilemmaet der er at det er vanskelig å få seg jobb... Anonymous poster hash: e3a80...7c2
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Kan legge til at lønna nok blir bedre om jeg hadde tatt årsstudiet og hadde fått meg en jobb. Men det er få jobber. Anonymous poster hash: e3a80...7c2
Anne-B. Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Høres ut som at det kan gå. Barna begynner jo å bli store, og om du faktisk har støtte fra mannen, så tror jeg du får det til. Jeg holder på å skrive ferdig masteren min nå, har tre barn og er gift, jobber 50% ved siden av, MEN, min yngste var bare 1 1/2 år da jeg begynte, og det angrer jeg litt på nå. Det har vært noen slitsomme år og akkurat nå er jeg ikke på et sted hvor jeg ser at det var verdt det. Om du er innstilt på det og likevel har fri annenhver uke, så høres det overkommelig ut.
skjotta Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 tror det kommer mest ann på hvordan du er som student. er du typen som må lese og pugge masse og stresser skikkelig med oppgaver og eksamener, eller lærer du lett og studerer effektivt slik at når eksamen kommer føler du deg trygg og "klar for action"? dersom du er av den typen som lærer lett tror jeg ikke det burde være så vanskelig å få til...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Næ, har ikke fri annenhver uke altså, men en og annen uke har jeg helt fri var en liten forskjell der... HI Anonymous poster hash: e3a80...7c2
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Jeg har nettopp avsluttet to års deltidsstudie og jobbet 75% ved siden av. Kunne nok vært mer effektiv med lesinga, men kom meg gjennom med helt greie karakterer... Lærer lett og lærer lett, tror det vil være interessant og da går det nok greit... Anonymous poster hash: e3a80...7c2
Anne-B. Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 Sorry, jeg leste feil. Som en sier her, kommer litt an på hva slags student du er. Jeg lærer best mellom kl 17 og frem til 00-01. Med en småbarnsfamilie går ikke det an, så jeg prøver etter beste evne å studere på dagtid. Heldigvis har jeg en jobb med mange ettermiddagsvakter, men når kvelden kommer, er så jeg sliten i hodet at det ikke nytter å sette seg med studiene, for jeg må jo opp før 07. Derfor har nok jeg opplevd studiene som vanskelig å kombinere med familieliv. Da jeg gikk på bachelor, hadde vi to barn som gikk i bhg, og da opparbeidet jeg meg en rutine hvor jeg hadde sene morgener, kunne ta det med ro og levere unga, og så dro jeg på skolen og satt fra ettermiddagstid og tok siste buss hjem. GIkk selvfølgelig på forelesninger. Det var det semesteret hvor jeg fikk best karakterer. Det var i alle fall litt om mine erfaringer. Tenker du gjennom dette opp mot hvordan hverdagen deres vil bli, så tror jeg du fort vil finne ut om du klarer det eller ikke.
Følelsesvims Skrevet 13. juni 2013 #8 Skrevet 13. juni 2013 Tror det går fint jeg. MEN, du må være strukturert! Eneste problemet jeg kan se er studieopplegget. Er det mye obligatorisk oppmøte, obligatoriske praksisperioder? Det kan bli et problem med jobb i tillegg. Er det bare et "lese og forelesnings"studie, går det bra!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #9 Skrevet 13. juni 2013 Tror ikke det er veldig mye obligatorisk oppmøte, hvertfall ikke i følge ei jeg kjenner som har tatt studiet for ganske kort tid siden... Tenke tenke Anonymous poster hash: e3a80...7c2
nagini Skrevet 13. juni 2013 #10 Skrevet 13. juni 2013 Kommer an på hva du vil studere. Man kan fint jobbe 100 % ved siden av et studie i sosialantropologi, historie, sykepleie (bortsett fra praksisen) etc, mens det er vanskelig å få jobbet noe særlig ved siden av f.eks. en master i fysikk, medisinstudiet, odontologi etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå