Gå til innhold

Den fjerde obligatoriske ferieuken (barnehage)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må den tas som en hel uke, eller kan den tas som enkeltdager? Hva med alle planleggingsdagene i løpet av året, regnes de da evt. med som enkeltdager? Hvordan evt teller de enkeltdagene (noterer de alle fridagene slik at de får fulgt opp om noen har for lite dager)?

Og slapp av damer, barnet mitt får minst fire uker ferie. Men kun 3 sammenhengende, har allerede sikkert hatt 2 uker enkeltdager fri i år, og flere skal det bli.

Anonymous poster hash: 4cd1c...75d
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet (endret)

Her er barnehagen stengt 4 uker, så det løser seg selv.

der vi gikk før kunne vi ta den som enkeltdager

Endret av Sekretøsa
Skrevet

Kan jo da opplyse om at den her i kommunen er stengt i 2 uker i fellesferien.

Skrevet

Vi må bare ha 3 uker sammenhengende og så er det 5 planleggingsdager. Vi må ikke ha noe mer fri/ferie enn det.

Skrevet

har kommunen valgt for oss, barnehagane held stengt fire veker om sommaren i tillegg til romjula og kvardagane i påskeveka.

Skrevet

VI skal ha tre uker nå i sommer og har planleggingsdager fri. og vi har fri i påske uka og romjula.

Anonymous poster hash: c31be...933
Skrevet

Vi må ta ut 3 uker sammenhengende ferie, så har barnehagen 7 planleggingsdager der barna må ha fri og i tillegg må vi ta ut 1 uke til sammenhengende ferie.

Ikke alltid så lett å få alt dette til å gå opp når man er alene

Anonymous poster hash: 8bb01...aec
Skrevet

har kommunen valgt for oss, barnehagane held stengt fire veker om sommaren i tillegg til romjula og kvardagane i påskeveka.

Oj. Det trodde jeg ikke de hadde lov til. Mange som må arbeide i jul og påske! Og da blir det jo mer fri enn de obligatoriske ukene totalt når de er stengt 4 uker om sommeren i tillegg! Min har også hatt fri både i romjula og i hverdagene i påskeuka, men det var heldigvis selvvalgt fordi vi alle hadde fri.

Skrevet

Oj. Det trodde jeg ikke de hadde lov til. Mange som må arbeide i jul og påske! Og da blir det jo mer fri enn de obligatoriske ukene totalt når de er stengt 4 uker om sommeren i tillegg! Min har også hatt fri både i romjula og i hverdagene i påskeuka, men det var heldigvis selvvalgt fordi vi alle hadde fri.

Meinar dei har ei ordning der ein må melde behov, og eit visst antall må melde behovet for at ei avdeling skal haldast open. Når ein får beskjed om dette er det gjerne for seint å ordne anna barnepass, så ein ordnar seg i god tid med fri på kvar sine dagar og pass frå besteforeldra. Dermed har ikkje nok folk meldt seg.
Skrevet

Meinar dei har ei ordning der ein må melde behov, og eit visst antall må melde behovet for at ei avdeling skal haldast open. Når ein får beskjed om dette er det gjerne for seint å ordne anna barnepass, så ein ordnar seg i god tid med fri på kvar sine dagar og pass frå besteforeldra. Dermed har ikkje nok folk meldt seg.

Det hørtes både komplisert og slitsomt ut :/ Ikke greit for de uten familie som stiller opp og/eller de som er aleine iallfall :/

Skrevet

Vi må ta ut 3 uker sammenhengende ferie, så har barnehagen 7 planleggingsdager der barna må ha fri og i tillegg må vi ta ut 1 uke til sammenhengende ferie.

Ikke alltid så lett å få alt dette til å gå opp når man er alene

Anonymous poster hash: 8bb01...aec

Wow. Begynner å bli glad jeg bor her jeg bor. 7 planleggingsdager? Vi har 5 og trodde det var statsbestemt. 7 betyr jo nesten 1,5 uke. Pluss fjerde ferieuke? Håper de er åpent i mellomjula og mellompåsken iallfall da... og ikke sånn som hos stjerne i tillegg... da begynner det å bli flere fridager i barnehagen enn det man har lov til å ta ut i ferie selv, forutsatt at man da ikke trenger å ta ut noe ferie utenom pga andre ting...

Skrevet

Ettersom jeg skjønner det er litt ulike ordninger i ulike kommuner så har jeg nå sendt forespørsel til kommunen så jeg er sikker på å få fasitsvaret :) Tusen takk for at dere har svart!

Skrevet

Det hørtes både komplisert og slitsomt ut :/ Ikke greit for de uten familie som stiller opp og/eller de som er aleine iallfall :/

Nei, men det er diverre slik mange stader.Når eit fleirtal jobbar i industrien og fabrikkane stenger i fellesferie og rundt høgtider må resten tilpasse seg. Ein får ikkje klipt håret her dei fire vekene på sommaren, og butikkane stenger tidleg. Dette fordi alle som kan tek ferie samtidig..
Skrevet

Hos oss (Oslo) kan den tas som enkeltdager, planleggingsdagene er inkludert og regnes med i den ekstra uka.

Skrevet

Hos oss måtte det være 3 uker sammenhengende ferie om sommeren og en uke sammenhengende ellers i året.

Jeg sleit med å få sammenhengende 3 uker og en uke ellers i året ett år, og spurte om det var greit vi tok det mer delt opp. Det var ikke ett problem, og barna mine hadde tilsammen mer fri enn de ukene de måtte ha. Så det var ikke noe jeg skulle tenke noe på, og ta i når det passet oss. De satte regelen for det var mange barn som ikke fikk den ferien de skulle ha når de ikke var strenge på reglene.

Jeg har en jobb der jeg ikke alltid kan planlegge når jeg kan ta fri, enklere nå men da jeg var eneste som kunne alt på jobb var det ofte litt vanskelig. Og alenemor gjorde det ikke bedre. Men var veldig heldig som kunne jobbe inn slik st vi kunne ta oss en halv ukes ferie nå og da når vi hadde lyst, men det kunne jeg ikke planlegge før rett før når jeg så det gikk.

Anonymous poster hash: e5f3f...863

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...