Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Min sønn begynner på skolen etter sommerferien, de skal ha avslutning i bhg på fredag siden en ansatt slutter da og to av førskolebarna har siste dag i bhg da. De skal lage suppe og lurte på om noen ville bake noe til maten og til kaffen. Er en mor og far som har skrevet seg opp og skal lage rundstykker og en kake. Men det trengs mer. Jeg er ikke så flink til å bake, det genet har jeg ikke Men har lyst å bidra med mitt siden ingen andre enn ett foreldrepar har skrevet seg opp.. Så hva kan jeg lage som er godt og ikke så avansert? Anonymous poster hash: d1aa2...5ec
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Brownies er veldig enkelt å bake . Eplekake også . Anonymous poster hash: 0727a...9fa
Himmel og hav Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Denne kan ikke gå galt, og er veldig god: http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?482 Det er fryktelig mye sukker i den, men jeg har bakt den med bare 800 g og de ble like god.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Om det ikke er nøtteallergi i barnehagen foreslår jeg: http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?609 - denne er veldig god (!) og rekker til mange, og så er den enkel! Hakk peanøttene grovt og knus kjeksen ved å ha den i en plastpose som du knyter. Veldig veldig enkel og rekker til mange!! http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?2790 Eller kanskje verdens beste? Anonymous poster hash: 93890...36e
ms.Pond Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 Det enkleste jeg kan komme på må være muffins. En helt vanlig muffinsoppskrift (eller bruk pose om du vil. For det lille ekstra til posemuffins kan du putte friske bringebær oppi mufifnsformene når du har hatt i røra (dytt de litt nedi), eller hakke sjokoladebiter og røre inn). Lag sjokoladesmørkrem og smør på toppen, og dryss med litt sprinkler på eller pynt med nonstop, bær eller noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #8 Skrevet 13. juni 2013 Denne kan ikke gå galt, og er veldig god: http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?482 Det er fryktelig mye sukker i den, men jeg har bakt den med bare 800 g og de ble like god. Hvor mange stykker får man ut av den sånn cirka? Anonymous poster hash: d1aa2...5ec
Himmel og hav Skrevet 13. juni 2013 #9 Skrevet 13. juni 2013 Denne kan ikke gå galt, og er veldig god: http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?482 Det er fryktelig mye sukker i den, men jeg har bakt den med bare 800 g og de ble like god. Hvor mange stykker får man ut av den sånn cirka? Anonymous poster hash: d1aa2...5ec Det er jo ei stor langpanne, så det blir vel et 35-40 biter. De trenger ikke være så store, for den er temmelig mektig.
bIomstre Skrevet 13. juni 2013 #10 Skrevet 13. juni 2013 Hei! Sitter akkurat og fungerer på det samme selv. Skal bake til skoleavslutning. Jeg tenker at det enkleste til mange er en langpannekake, og unger liker alltid en klassisk sjokoladekake. Meeeen, så er jo sjansen stor for at mange andre har med nettopp det. Du som bare har 1 til som tar med kan jo høre hva h*n har planer om å ta med så dere får 2 forskjellige? Ellers synes jeg det er greit å lage noe jeg har prøvd før til sånt, så det spørs vel om jeg ender opp med min vanlige krydderkake Du har sikkert bakt noe før som har gått bra?...
MammantilNurket Skrevet 13. juni 2013 #11 Skrevet 13. juni 2013 Jeg er en råtass på fuskebakst. Her er mine beste to: 1) Eplepai: kjøp ferdig paideig "i rull" og legg i godt smurt form. Dekk bunnen med ferdigkjøpt vaniljekrem. Legg TYNNE epleskiver i pent mønster lagvis med sukker og kanel til formen er god og full - det synker litt sammen under steking. Stekes som anvist på pakken. Her kan du også bruke litt pære, finhakkede dadler og eller rosiner. 2) Fuskesnurrer: kjøp stooor ferdig pizzadeig på rull. Dekk med f.eks. fikenmarmelade, gorgonzola og finhakkede valnøtter. Rull sammen til en pølse. Kuttes med skarp kniv stekes på ca.220 grader til de er ferdige.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #13 Skrevet 13. juni 2013 Takk for svar:) Da lager jeg brownies og muffins Satser på at det går fint Hi Anonymous poster hash: d1aa2...5ec
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #14 Skrevet 13. juni 2013 Skal jeg bake for deg? ;-) Ja takk heheHi Anonymous poster hash: d1aa2...5ec
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #15 Skrevet 13. juni 2013 Vi lager ofte muffins, appelsinmuffins. Jeg har funnet ut at toromuffinspose er veldig ok. Bytter ut litt over halvparten av vannet med appensinjuice eller litt sterk appelsinsaft. Det blir ikke utpreget appelsinsmak på de, jeg er ikke glad i appelsinsmak i kaker og mat, men disse er veldig gode. Eneste muffins jeg syns er gode. Ungene elsker de. Og det beste er at de holder seg ferske lengre, de blir ikke så fort tørre som muffins ofte blir. Kanelboller elsker ungene her i huset. Jeg lager boller, kan lage fra bunnen eller pose (da har jeg i ekstra kardemomme) lager bollene som vanlig, men litt mindre. Når de har etthevet på plata trykker jeg de flate og legger på sukker,kanel og smørkrem. (Smelter margarin. Blander inn kanel til smøret er ganske mørkt. Blander inn sukker til det er en passe fast masse. Ikke for hard, men ikke for myk heller. Er den for myk ser du smøret skiller seg når det står litt etter du har blandet det) trykker det litt utover men ikke mye for det renner litt utover når bollene stekes på 250grader i ovnen. Veldig enkle og veldig gode. Slipper alt styret som det blir om en lager kanelsnurrer. Brownies i pose er også veldig enkelt og godt. Det baker vi gjerne når vi skal ha med noe i barnehagen eller skolen. Kutter opp i biter med pizzaskjærer. Drysser over melis og pynter med friske bær. Anonymous poster hash: d6c05...e22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå